اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

دولت به دور از سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد/توسعه صادرات راهکاری برای خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری

دولت به دور از سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد/توسعه صادرات راهکاری برای خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری
یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: دولت باید با دقت‌نظر بیشتر و به دور از عملکرد عامیانه و سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یونسی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ درباره وضعیت اشتغال در کشور گفت: واقعیت امروز جامعه امروز عدم موفقیت دولت در حوزه اشتغال است و اگرچه آمارهای اعلام شده از وضعیت بیکاری امیدوار کننده است ولی آنچه که مردم مشاهده می‌کنند متفاوت از آمار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, علی یونسی، کارشناس مسائل اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی در گفتگو با , اراک امروز؛ , اراک امروز, درباره وضعیت اشتغال در کشور گفت: واقعیت امروز جامعه امروز عدم موفقیت دولت در حوزه اشتغال است و اگرچه آمارهای اعلام شده از وضعیت بیکاری امیدوار کننده است ولی آنچه که مردم مشاهده می‌کنند متفاوت از آمار است.,

دولت به تعهداتش در حوزه اشتغال‌زایی عمل نکرده است

, دولت به تعهداتش در حوزه اشتغال‌زایی عمل نکرده است, دولت به تعهداتش در حوزه اشتغال‌زایی عمل نکرده است,

وی افزود: آمارهای اعلام شده در خصوص کاهش بیکاری، بالفعل نیست چراکه اعداد و ارقام اعلام شده در حوزه اشتغال‌زایی اغلب به ثبت شرکت‌ها، صدور پروانه‌های کسب و معاملات است؛ در حقیقت اگر از این آمارها بگذریم دولت به تعهدات خود یعنی ایجاد ۹۵۰ هزار شغل در سال عمل نکرده است.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اگر دولت به تعهدات خود در این بخش عمل کرده بود دست کم در همین استان شاهد تاثیرات آن بودیم، برای مثال اگر دولت به تعهداتش در سطح استان عمل کرده بود دیگر نبایستی شاهد مشکلات ۱۱۰۰ کارگر شرکت هپکو می‌بودیم؛ دولت پس از گذشت نزدیک به دو سال از مشکلات هپکو نتوانسته وضعیت را بهبود ببخشد آن وقت چگونه توانسته است شرکت‌هایی مثل هپکو ایجاد کرده باشد و فرصت‌های شغلی جدید را ایجاد کرده باشد؟

,

یوسفی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در کلان، مسیری که دولت برای ایجاد اشتغال در نظر گرفته به هدف واقعی نمی‌رسد؛ البته شاید روی کاغذ و با دستکاری ارقام بتوان کمکی که به وضعیت اشتغال کشور کرد اما به در واقعیت کمکی به بهبود و کاهش نرخ بیکاری نخواهد کرد.

,

توسعه صادرات راهکاری برای خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری

, توسعه صادرات راهکاری برای خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری, توسعه صادرات راهکاری برای خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری,

این عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور توسعه صادرات را راهکار خروج از رکود و کاهش نرخ بیکاری دانست و گفت: رفع موانع تولید و قوانین دست و پا گیر اداری در این زمینه از دیگر راهکارهایی است که دولت و مجلس نباید نسبت به آن غفلت کنند.

,

عدم تحقق وعده‌های دولت علت نارضایتی و اعتراضات مردمی

, عدم تحقق وعده‌های دولت علت نارضایتی و اعتراضات مردمی, عدم تحقق وعده‌های دولت علت نارضایتی و اعتراضات مردمی,

این کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص اعتراضات اخیر مردم در برخی از شهرهای کشور اظهار کرد: مردم از عملکرد دولت در امور اقتصادی ناراضی هستند چراکه هنوز وعده‌های انتخاباتی دولت با گذشت نزدیک به یک سال از انتخابات محقق نشده است؛ متاسفانه شاهدیم که بسیاری از مردم اوضاع درآمدی خوبی ندارد و برای گذران زندگی به یارانه وابسته هستند در حالیکه یکی از وعده‌های انتخاباتی این بود که از نظر اقتصادی افراد به جایی می‌رسند که از دریافت یارانه بی‌نیاز می‌شوند.

,

وی افزود: تورم‌، بیکاری، مشکلات معیشتی و شوک‌های ناشی از افزایش قیمت‌ها از جمله موادی بود که بستر را برای ایجاد اعتراضات مردمی مهیا ساخت و در صورتی که این اعتراضات مردمی به اغتشاش ختم نمی‌شد، به حق، و برای دست‌یابی به وضعیت بهتری بود که مردم از دولت انتظار دارند.

,

دولت به دور از سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد

, دولت به دور از سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد, دولت به دور از سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل مشکلات اقتصادی باشد,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: چنانچه برنامه‌ریزی صحیحی برای رفع مشکلات موجود گرفته نشود نه تنها این مشکلات رفع نخواهد شد بلکه بر میزان آن‌ها افزوده می‌شود؛ بنابراین دولت باید با دقت‌نظر بیشتر و به دور از عملکرد عامیانه و سیاست‌های پوپولیستی به فکر حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

,

یونسی با تاکید بر اینکه دشمنان همواره به دنبال فرصتی برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند، گفت: بصیرت و پشتیبانی ملت ایران اجازه این سوء استفاده را به دشمنان نخواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه