اخبار داغ

مهدی شامحمدی مستندساز:

یکی از مهمترین اولویت‌های مستندساز انقلابی بیان مسایل اجتماعی است

یکی از مهمترین اولویت‌های مستندساز انقلابی بیان مسایل اجتماعی است
مهدی شامحمدی تهیه کننده و کارگردان سینمای مستند بیان کرد که یکی از مهمترین اولویت های مستندساز انقلابی بیان مسایل اجتماعی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منشور مستند انقلاب اسلامی روز گذشته یکم بهمن ماه در حضور کارگردانان، مدیران و تهیه کنندگان سینمای مستند در تالار سوره حوزه هنری رونمایی شد. از همین رو مهدی شامحمدی تهیه کننده و کارگردان سینمای مستند درباره این موضوع گفت: وقتی ما در مورد مستند انقلابی حرف می زنیم باید اول یک شناخت درست در مورد انقلاب داشته باشیم زیرا بزرگترین اشتباهی که یک مستندساز می تواند دچارش شود این است که انقلاب را یک واقعه صرفا تاریخی ببینید که زمان از آن عبور کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: انقلاب یک جریان است و این جریان باید با همه مختصاتش به روز شود زیرا مستند انقلابی ذاتا باید یک جریان و مساله روز باشد از همین رو مستندساز انقلابی هم به تبع آن همین خصوصیات را دارد. بزرگترین مشکل این است که برخی از مستندسازانی که ما می شناسیم و در فضای سینمای مستند آنها را استاد خطاب می کنیم در حاشیه هستند و در جریان روز قرار ندارند.

,

شامحمدی در پاسخ به اینکه اولویت مستند انقلابی چیست، گفت: من نمی توانم اولویت بندی کنم و بگویم مثلا مستندساز سراغ فلان موضوع برود زیرا همه موضوع ها مهم هستند از جمله فیلم های اجتماعی.

,

وی افزود: یک اختلاف نظری مبنی بر این وجود دارد که مستندساز انقلابی دنبال مسایل اجتماعی نمی رود و به نظرم این موضوع خیلی اشتباه است. در مرحله اول مستندساز باید بداند کارش نشان دادن نقاط تاریک است البته منظورم آن سیاه نمایی نیست که برای دیده شدن خود و خودنمایی در خارج از مرزها استفاده می شود.

,

این مستندساز تاکید کرد: یکی از مهمترین اولویت های مستندساز انقلابی مسایل اجتماعی است تا مسیر را مشخص کند.

,

شامحمدی درباره بازنمایی برخی مسایل در سینمای مستند گفت: کم کاری های زیادی در طول این سال ها اتفاق افتاده است زیرا مردم ما در برخی مسایل خیلی محروم بوده اند و این محرومیت ها به دلیل کوتاهی ما و رسانه ها دیده نشده است.

,

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که مستندساز دارد این است که تصاویری از سطوح اجتماعی مختلف را درست نشان بدهد تا همه قشرها بدون موضع گیری، مطلع باشند که اطرافشان چه می گذرد.

,

شامحمدی در پایان با اشاره به اهمیت پژوهش در مستند گفت: مستندساز باید نقد کند، راهکار بدهد و کارش پژوهش محور باشد از همین رو وقتی او با پژوهش درست وارد بشود می تواند مسئولان را بیدار کند.

,

منبع:مهر

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه