اخبار داغ

با آمار ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان؛

نرخ تورم زنجان در اذر ماه پایین تر از نرخ تورم کشوری است

نرخ تورم زنجان در اذر ماه پایین تر از نرخ تورم کشوری است
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با اشاره به بررسی نرخ تورم استان و مقایسه آن با کشور در طی یک سال اخیر گفت: نرخ تورم استان در آذر ۱۳۹۶ معادل ۰٫۹ درصد پایین تر از نرخ تورم کشور بوده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، با آمار ارائه شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان  نرخ تورم استان در آذر ۱۳۹۵ معادل ۷٫۵ درصد بوده است که این میزان در آذر ۱۳۹۶ به ۷٫۱ درصد کاهش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

بر اساس این گزارش بررسی روند نرخ تورم استان طی یک سال گذشته از آذر ۱۳۹۵ تا آذر امسال نشان می دهد این نرخ در استان تا فروردین سال جاری با شیب ملایم در حال افزایش بوده اما از اردیبهشت به بعد خلاف روند ماه های قبل از آن، نرخ تورم استان کاهش یافته است.

,

بررسی نرخ تورم استان و مقایسه آن با کشور در طی یک سال اخیر نشان می دهد در آذر ماه ۱۳۹۵ نرخ تورم استان معادل ۰٫۳ درصد بالاتر از نرخ تورم کشور بوده است که بر همین مبنا نرخ تورم استان در آذر ۱۳۹۶ معادل ۰٫۹ درصد پایین تر از نرخ تورم کشور بوده است.

,

 

,

*افزایش نیم درصدی نرخ تورم کشوری در گروه ‘خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات

,

به گفته معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان  بررسی نرخ تورم استان در ۲ گروه عمده ‘خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات’ و ‘غیرخوراکی و خدمات’ نشان می دهد که نرخ تورم استان در گروه ‘خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات’ بدون تغییر نسبت به آبان ۱۳۹۶ معادل ۱۰٫۷ درصد و در کشور با ۰٫۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، معادل ۱۲٫۴ درصد بوده است.

,

 

,

با توجه به آمار ارائه شده نرخ تورم استان در گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات با ۰٫۳ درصد کاهش نسبت به آبان ۱۳۹۶ معادل ۵٫۳ درصد و در کشور با ۰٫۲ درصد افزایش نسبت به آبان، معادل ۶٫۴ درصد بوده است.

,

بررسی نرخ تورم استان بر حسب گروه های عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات و غیرخوراکی و خدمات نشان می دهد نرخ تورم استان در سال ۱۳۹۵ در این گروه ها به ترتیب معادل ۱۰ و ۶٫۷ درصد بوده است.

,

بنا بر گزارش ارائه شده از سوی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بر همین اساس نرخ تورم کشور برحسب این گروه های عمده در سال ۱۳۹۵ به ترتیب معادل ۷٫۵ و ۶٫۶ درصد بوده است.

,

این گزارش می افزاید: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در خصوص رتبه بندی استان ها به ترتیب از بالاترین نرخ تورم به پایین ترین آن، زنجان در بین استان های کشور در آذر ماه ۱۳۹۶ ، دارای رتبه ۲۹ نرخ تورم بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه