اخبار داغ

واکنش اداره کل محیط‌ زیست استان به اظهارات دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت شاهرود؛

"سمنان" در میان 10 شهر سالم کشور قرار دارد

"سمنان" در میان 10 شهر سالم کشور قرار دارد
اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان به اظهارات اخیر دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت شهرستان شاهرود واکنش نشان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درپی انتشار خبری با عنوان "سمنان در بین 10 شهر آلوده کشور" به نقل از پایگاه خبری نسل شاهوار شاهرود بر روی خروجی شبکه اطلاع رسانی مرآت، اداره کل محیط زیست استان سمنان با ارسال نامه ای به دفتر مرآت نسبت به اظهارات امیرحسین ولیان، دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت شاهرود واکنش نشان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرآت,

متن پاسخ اداره کل محیط زیست استان سمنان به اظهارات دبیر انجمن دیده‌بان طبیعت شاهرود به این شرح است:

,

مدیرمسئول محترم شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, مدیرمسئول محترم شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

با سلام

,

احتراما در خبر مندرج شده  سایت خبرگزاری مرآت در تاریخ  شنبه 30 دی ماه  گزارشی تحت عنوان "سمنان جزو ده شهر آلاینده کشور " منتشر شده است لیکن اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان با توجه  به حق قانونی خود در جوابیه این خبر  پاره ای از توضیحات را  جهت فزونی استحضار مردم سمنان  ضروری میداند عنوان نماید همانطور که میدانید مرجع تشخیص آلودگی زیست محیطی کشور با سازمان محیط زیست و به تبع آن در استان ها به عهده ادارات کل می باشد؛ لیکن در خبر این خبر گزاری به نقل از  یکی از دوستداران محیط زیست آمده است که سمنان جزو 10 شهر آلاینده  کشور می باشد.

,

شاید علاقه این هم استانی به محیط زیست موجب شده باشد که ایشان این اظهار نظر غیر کارشناسی  و احساسی را عنوان کرده باشند لیکن با توجه به داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر سمنان و طرح جامع پیشگیری از آلودگی هوای شهر سمنان در چشم انداز 20 ساله  که توسط یکی از دانشگاه های پیشرو در زمینه آلودگی هوای کشور ( دانشگاه جندی شاپور اهواز) که بررسی آلودگی  چندین  شهر کشور را با موفقیت انجام داده اند و با عنایت به سامانه پایش آلودگی هوای کشور  به ادرس انترنتی aqms.doe.ir  که نشان میدهد   سمنان  بیش از 95 درصد از ایام سال دارای هوای پاک و سالم می باشد. به جرات باید گفت سمنان جزو ده شهر با هوای سالم در کشور می باشد.

,

طی بررسی های انجام شده در کل کشور عامل اصلی آلاینده، ذرات معلق هوا می باشد که در شهرهای جنوبی و غربی کشور میزان ذرات تا 9000 میلی گرم بر متر مکعب بیش از صد برابر استاندارد هوای آزاد می رسد در سمنان حداکثر به کمتر از 70 میلی گرم بر متر مکعب می رسد. لذا ضمن تایید این مطلب به همه هم استانی های عزیز باید عرض کنیم چنانچه خواهان هوای پاک دراستان می باشند بایستی از تردد غیر ضروری  در شهر و علی الخصوص با وسایل نقلیه غیر استاندارد خودداری نمایند و با انجام معاینه فنی از سلامت خودرو خود مطلع باشند.

,

این اداره کل به توجه به مسئولیت قانونی خود با هر گونه آلودگی زیست محیطی صنایع برخورد قاطع و بدون هیچ اغماضی خواهد داشت. و همواره در راستای توسعه پایدار که همان توسعه تمام بخش ها با حفظ محیط زیست برای نسل های آینده می باشد گام بر می دارد.

,

عباسعلی دامنگیر

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان

,

 

,

مرآت ضمن ارج نهادن به پاسخگویی مسئولان اداره کل محیط زیست استان سمنان، بار دیگر تاکید می کند این خبر صرفا به نقل از پایگاه خبری نسل شاهوار شاهرود منتشر شده بود.

, مرآت ضمن ارج نهادن به پاسخگویی مسئولان اداره کل محیط زیست استان سمنان، بار دیگر تاکید می کند این خبر صرفا به نقل از پایگاه خبری نسل شاهوار شاهرود منتشر شده بود.]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه