اخبار داغ

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور:

صندوق بازنشستگی حال و روز خوبی ندارد/ جذب پرستاران در مراکز درمانی خصوصی به حداقل رسیده است

صندوق بازنشستگی حال و روز خوبی ندارد/ جذب پرستاران در مراکز درمانی خصوصی به حداقل رسیده است
عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد سلامت با مشکلات متعددی مواجه‌ هستیم گفت:  صندوق بازنشستگی حال و روز خوبی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم، حسین بابایی  صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان امام حسین (ع) زنجان  اظهار داشت: با مشکلات به وجود آمده  حقوق بازنشسته‌ها از منابع خزانه دولت پرداخت می‌شود که باید به دنبال منابع پایدار در حوزه سلامت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور به کمبود کادر پرستاری در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: متداول‌ترین شاخص برای تعداد پرستاران در سطح دنیا، نسبت تعداد پرستاران به تخت‌های بیمارستانی است و به ازای هر تخت حداقل باید دو پرستار وجود داشته باشد که در این زمینه ما با کمبود پرستار مواجه هستیم.

,

 

,

*کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم

,

بابایی افزود: کمبود فارغ‌التحصیلان پرستاری نداریم اما بدلیل بار مالی میزان جذب پرستاران در مراکز دولتی کم بوده  و در مراکز درمانی خصوصی نیز به حداقل رسیده است.

,

وی با تاکید بر کد گزاری خدمات پرستاری عنوان کرد: هر چه کدگذاری خدمات پرستاری به تعویق بیفتد، به همان میزان طول درمان بیماری‌های مزمن حوزه سلامت نیز روند  افزایش به خود می گیرد.

,

رییس نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه  هر گروه و تخصصی به دنبال افزایش ارزش خدمات خود است، گفت:  امروز با نابسامانی در این حوزه مواجه هستیم که راهکار آن این است که ما بایستی کل سیستم را در نظر گرفته و خدمات پزشک و پرستار و سایر رشته‌های پزشکی را به طور متقابل مورد سنجش و بررسی قرار دهیم.

,

بابایی ابراز کرد: متاسفانه حوزه سلامت کشور نقص بسترسازی  داشته و باید بستر لازم در راستای  برقراری عدالت بین رشته‌ها ایجاد شود.

,

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در بستر فعلی نمی‌توان انواع ویزیت تعریف کرده و بدون داشتن پرونده الکترونیک سلامت امکان ارائه ویزیت الکترونیک  نیز وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه