اخبار داغ

مدیر پرستاری بیمارستان شفا کرمان:

قانون سختی کار هنوز برای پرستاران اجرایی نشده است /کمبود پرسنل پرستار در کلیه بیمارستان ها

قانون سختی کار  هنوز برای پرستاران اجرایی نشده است /کمبود پرسنل پرستار در کلیه بیمارستان ها
مدیر پرستاری بیمارستان شفا کرمان گفت: حرفه پرستاری جزو مشاغل سخت قرار گرفته است ولی متاسفانه هنوز شاهد اجرای آن با توجه به کمبود پرسنل پرستاری نبوده ایم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صوفی آبادی مدیر پرستاری بیمارستان شفای کرمان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ ضمن تبریک روز پرستار و آرزوی تندرستی برای کلیه پرستاران اظهار داشت: حرفه پرستاری یکی از مقدس ترین شغل ها ست و علاوه بر آن یکی از مشاغل بسیار سخت با تلاش بسیار و خوشحالم که من نیز یکی از اعضای قشر پرستار هستم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

وی گفت: امید که کلیه همکاران و مسئولین بتوانند چه از نظر مادی و چه معنوی این قشر را حمایت کنند زیرا این حمایت می تواند در روحیه کاری آن مثمر ثمر واقع شود.

,

مدیر پرستاری بیمارستان شفا کرمان به الگو پذیری پرستاران از حضرت زینب (س)،اشاره کرد و  افزود: الگو قرار دادن ائمه (علیهم السلام ) منجمله حضرت زینب (ص) که در شرایط سخت توانستند از عهده رسالت خود برایند الگویی برای همه ما است  و این الگوپذیری در پرستاری به طور جد مشاهده می شود.

,

صوفی آبادی به تحصیلات پرستاران اشاره ای نمود و عنوان  کرد: پرسنل پرستار این بیمارستان از بهیار، کمک بهیار، کارشناس، کارشناس ارشد و دکترای پرستاری تشکیل می شود که در حال حاضر با بهیار و کمک بهیاران در سطح دیپلم، پرستار کارشناس و کارشناس ارشد در ارتباط هستیم.

,

وی به سختی این شغل اشاره کرد و گفت: با توجه به سطوح مراقبتی، همه بخش ها با کارهای  سخت روبرو هستند بالاترین سطح مراقبتی در بخش های ویژه  با توجه به اینکه تعداد بیماران ، نبود تخت خالی و کمبود تخت های ویژه که این مسئله در کل کشور می باشد همچنین اورژانس بدو ورود بیماران و تمامی بخش ها از جمله اینکه بیمارستان شفا یکی از شلوغ ترین بیمارستان استان کرمان است.

,

صوفی آبادی افزود: حرفه پرستاری جزو مشاغل سخت قرار گرفته است ولی متاسفانه هنوز شاهد اجرای آن با توجه به کمبود پرسنل پرستاری نبوده ایم ولی با پی گیری های انجام شده توسط مسئولین سعی داریم که هر چه زودتر این بازنشستگی پیش از موعد را هم در حرفه پرستاری داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: با بخشنامه ای که اعلام شده بازنشستگی برای خانم های با سابقه 25 سال بوده و امید داریم که این رقم پایین بیاید که هم پرستاران و هم بیماران از این امر بهره کافی را ببرند زیرا پرستاری یکی از مشاغل سخت بوده و در آینده اثرات خوبی از لحاظ جسمی و فیزیکی نخواهد داشت.

,

مدیر پرستاری بیمارستان شفا کرمان ارتقاء سطح دانش پرسنل را  یکی از موارد بسیار مهم در هر ارگان و سازمان دانست و بیان داشت: یکی از مواردی که در هر سازمان و ارگان باید مورد توجه قرار گیرد فراهم کردن شرایط ارتقاء سطح دانش پرسنل  و رضایتمندی و مسیر پیشرفت شغلی اوست  و ما در این بیمارستان در خدمت اساتیدی هستیم که در ابتدا به عنوان یک بهیار مشغول به کار شده  و در حال حاضر دکترای پرستاری را دریافت کرده است.

,

صوفی آبادی تصریح کرد : یکی از سازمان هایی که در این مسیر می تواند تاثیرگذار و مثبت باشد و پی گیر مطالبات و حق و حقوق این قشر زحمت کش باشد سازمان نظام پرستاری است.

,

وی اذعان داشت: با توجه به شرایط جامعه سطح توقع بالاتر رفته و بایستی قبول کنیم مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد با حمایت دو جانبه  باعث پیشبرد حرفه پرستاری می شود.

,

صوفی آبادی عنوان  کرد: پرستاران این بیمارستان بصورت پیمانی، قراردادی و رسمی کار می کنند و اخیرا هم نیروی استخدامی نداشته ایم .

,

وی گفت: این بیمارستان شامل 19 بخش بستری، 17 بخش درمانگاهی، 19 پاراکلینیکی و 10 ستاره دار می باشد .

,

مدیر پرستاری بیمارستان شفا کرمان تعداد آمار پرستاران را 660 نفر عنوان کرد و افزود: 107 نفر از آنان مرد و 550 نفر زن می باشند.

,

صوفی آبادی همچنین کمبود پرستار را یکی از معضلات کلیه بیمارستان ها ی سطح استان و کشور عنوان کرد.

,

مصاحبه از : مهین نامجو

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه