اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی؛

حضرت زینب(س) به انسان‌‌ها یاد داد به دنیا زیبا بنگرند/ علی‌‌رغم مصیبت‌‌های فراوان عبادت حضرت زینب کمرنگ نشد

حضرت زینب(س) به انسان‌‌ها یاد داد به دنیا زیبا بنگرند/ علی‌‌رغم مصیبت‌‌های فراوان عبادت حضرت زینب کمرنگ نشد
حجت‌الاسلام امامی گفت: نگرش زیبا به دنیا و امیدواری به رسیدن روزهایی خوب از صفات بارز حضرت زینب(س) بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سعید امامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی آناج در خصوص سیره حضرت زینب (س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) از جمله کسانی بودند که در اجتماع حضور داشتند و ایراد خطبه‌های آتشین نشان دهنده‌ی این اجتماع است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: عده‌ای می‌‌گویند زن نباید در زمینه اجتماع حضور پیدا کند، ولی حضرت زینب (س) خلاف این را برای ما ثابت کرده است.

,

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) دو تن از فرزندان خود را در جریان عاشورا فدا کرده است، خاطرنشان ساخت: حضرت زینب (س) با تحمل مدت‌‌ها دوری از همسر به خاطر یاری برادرش و جنگ با دشمنان، نشان داد در میدان مبارزات، به وظیفه خود عمل کرده است.

,

وی با بیان این مطلب که هرکسی مشکلاتی دارد و ناله و نفرین‌‌هایی هم می‌کند، یادآور شد: حضرت زینب(س) با تحمل این مشکلات، این جمله را به ما یادآور شد که "مارایت الا جمیلا "  و این نگاه زیبا بینانه‌‌ی آن حضرت را می‌رساند.

,

این کارشناس مذهبی با یادآوری صفاتی از حضرت زینب (س) بیان داشت: از جنبه‌های گوناگون این بزگوار برای ما درس ایستادگی ، صبر، اقدام ، ناامید نشدن و درس زیبا نگریستن به عالم را دادند.

,

وی در پایان اذعان کرد: هرکسی مشکلاتش بیشتر شود، عباداتش کم رنگ می‌شود ولی ما می‌بینیم که در شب یازدهم ماه محرم هم نماز شب حضرت زینب(س) ترک نشد و این الگویی برای همه ماست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه