اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

با ممنوعیت نصب بنر در تبریز، بازار سیاه تبلیغات بنری به وجود می آید/ نصب بنر در ایام عاشورا و فاطمیه نمود بارز اعلام عزای اهل بیت است

با ممنوعیت نصب بنر در تبریز، بازار سیاه تبلیغات بنری به وجود می آید/ نصب بنر در ایام عاشورا و فاطمیه نمود بارز اعلام عزای اهل بیت است
حجت الاسلام اوجاقی گفت: طرح جایگزین نصب بنر در شهر نمی تواند به طور صحیح مدیریت شود. زیرا اکثر بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر، در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این کار ممکن است باعث به وجود آمدن بازار سیاه در زمینه تبلیغات شود. بنابراین، هزینه های کلان و هنگفتی را به هیئات حسینی تحمیل می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام جواد اوجاقی در گفت و گو با زیتون، در رابطه با ممنوعیت نصب بنر در سطح شهر اظهار داشت: طرح جایگزین کردن نصب بنر، اگر برای خارج کردن  شهر از حالت بی نظمی و شلوغی انجام شود مفید خواهد شد، 3 ولی نباید به بهانه این طرح، به دستگاه عزاداری امام حسین(ع) و یا تصاویر شهدا بی حرمتی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی گفت: در آستانه عزاداری سید الشهدا(ع) و ایام فاطمیه، نصب بنر و پلاکارد در خیابان های شهر تبریز، از نمود های بارز اعلام عزای دهه ی محرم و فاطمیه است. هیئات حسینی در محله های مختلف تبریز با برپایی پرچم و نصب بنر چهره شهر را عزادار نشان می دهند.

,

حجت الاسلام اوجاقی، با بیان این نکته که همه امامان معصوم  راه گشا و کار گشا بودند، تصریح کرد: این دلیل نمی شود که به بهانه برطرف کردن آسیب های زیستی، دستور ممنوعیت استفاده از بنر، حتی در زمان ایام عزاداری را صادر کرد. حادثه کربلا و ایام فاطمیه از شعائر اسلامی است و مخالفت با شعائر اسلامی در شان شهر تبریز و مسئولین شهری نیست. مسئولین شهر قبل از ممنوعیت یک مسئوله بهتر است طرح جایگزینی مشخص کنند و معرفی شود. 

,

وی در رابطه با صحبتهای یکی از مسئولین شهری که گفته بود مشخص کردن طرح جایگزین وظیفه کارشناسان است نه ما گفت: مسئولین بهتر است قبل از تصویب یک موضوع با کارشناسان مشورت کنند بعد تصمیم بگیرند. این نمی شود که بعد از تصمیم گیری و حکم اجرا دادن به سراغ کارشناسان امر رفت.

,

وی خاطر نشان کرد: در روزهای، اخیر شاهد بودیم که برخی سازمان ها به بهانه استفاده از تصاویر مفاخر آذربایجان، شروع به جمع آوری عکس ها و بنر های شهدا کرده بودند. اگر چه مفاخر هر شهری برای همه قابل احترام است ولی جمع آوری تصاویر شهدا به هیچ وجه قابل توجیه نیست. 

,

وی افزود: در جلسه ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، حجت الاسلام آل هاشم تاکید کردند که این کار خلاف است و باید برخورد شود. حتی به یکی از مسئولین ارشد استانی هم تذکر داده شد. امام جمعه تبریز تاکید کرد، اگر چنین کاری ادامه پیدا کند به شدت برخورد خواهم کرد. نباید به اسم استفاده از عکس مفاخر، تصاویر و بنر های شهدا را جمع آوری کرد. می توان در کنار عکس شهدا، از تصاویر مفاخر ملی یا استانی هم استفاده کرد.

,

کارشناس مسائل فرهنگی، افزود: طرح جایگزین نصب بنر در شهر نمی تواند به طور صحیح مدیریت شود. زیرا اکثر بیلبوردهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر، در اختیار بخش خصوصی قرار دارد و این کار ممکن است باعث به وجود آمدن بازار سیاه در زمینه تبلیغات شود. بنابراین، هزینه های کلان و هنگفتی را به هیئات حسینی تحمیل می کند.

,

 وی با بیان اینکه از دیرباز تاکنون، انجام مراسم عزاداری در شهر ها، مردمی بوده و دولت ها هیچ گونه دخالتی نداشتند یاد آور شد: هر زمانی که دولت در انجام مراسمات دخالت داشته، مراسم ها کم رنگ تر شده ند. عزاداری حسینی و فاطمی از اول تا کنون به دست مردم برگزار شده و مسئولین اجازه دهند باز هم مردمی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه