اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ری:

نبود مراکز اقامتی در شهرری مانع از جذب گردشگر می‌شود

نبود مراکز اقامتی در شهرری مانع از جذب گردشگر می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری گفت: مرکز اقامتی در شهرری وجود ندارد و روند ساخت سه هتل نیمه کاره به دلیل عدم ارائه تسهیلات با کندی پیش می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، امیر رحیم زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ری عصر امروز در هفتمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: سومین شهر مذهبی کشور، ری است که 197 اثر تاریخی شناسایی شده در شهرری داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

وی افزود: ری محور مواصلاتی 17 شهرستان است بزرگترین فرودگاه بین‌المللی کشور و کارگاه‌های صنعتی زیادی در این شهرستان داریم.

,

رحیم زاده با اشاره به فعالیت 30 رشته صنایع دستی در شهرستان ری، گفت: یک هزار هنرمند شناسه دار داشتیم که به دلیل بیمه نکردن هنرمندان، بسیاری از افراد این شغل را کنار گذاشتند.

,

وی همجواری با مرقد مطهر امام خمینی(ره) را فرصتی برای توسعه صنایع دستی دانست و بیان کرد: گسترش مترو در شهرری و امتداد خط 6مترو در این منطقه فرصت خوبی برای جذب گردشگر است.

,

رحیم زاده تصریح کرد: سالانه صد هزار بازدید از مراکز تاریخی ری داریم که این آمار مربوط به امامزاده ها و بقاع متبرکه نیست و فقط مربوط به آثاری مثل برج طغرل می شود که طبق بلیط های تهیه شده، آمار بازدید آنها را داریم.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی بیان کرد: 109مورد پروانه انفرادی در حوزه صنایع دستی و 39 اثر ثبت ملی داریم که شش مورد از آن تعیین حریم شده و مابقی نیز باید تعیین حریم شود.

,

رحیم زاده با اشاره به 30تپه باستانی ابراز کرد: 15 تپه نیاز به کاوش دارد که ببینیم قدمت تاریخی آنها به چه زمانی برمی گردد. از 27 امامزاده، 10مورد در حال تخریب است که نیاز به بازسازی دارد.

,

وی با بیان این‌که مرکز اقامتی در شهرری وجود ندارد، گفت: سه هتل در ری در حال ساخت است که 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن نیاز به تامین بودجه و تسهیلات دارد که بانکها در خصوص ارائه تسهیلات همکاری لازم را ندارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه