اخبار داغ

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری اردستان خبرداد؛

اجرای طرح لانه کوبی جوندگان موذی در ۵۰۰هکتار از اراضی شهر زواره

اجرای طرح لانه کوبی جوندگان موذی در ۵۰۰هکتار از اراضی شهر زواره
سرپرست اداره منابع طبیعی اردستان، گفت: هر ساله طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در شهرستان اجرایی می‌شود که به همین منظور بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی اطراف شهر زواره مهاباد تا اردیبهشت ماه لانه کوبی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح اردستان، غلامرضا الهیاری اظهار کرد: آغاز طرح لانه کوبی جوندگان موذی در سطح ۱۷۵ هکتار از تاغزارهای شمال شهر زواره شروع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح اردستان, صبح اردستان,

وی افزود: مرحله اول طرح لانه کوبی جوندگان موذی و مبارزه با آفت موش صحرایی، به عنوان مخزن اصلی بیماری سالک در در تاغزارهای شمال شهر زواره انجام می شود.

,

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان، گفت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان علاوه بر حفاظت از جنگل های دست کاشت شهرستان، همزمان در حوزه سلامت عمومی و مبارزه با بیماری سالک فعال بوده است.

,

اللهیاری با بیان اینکه طرح مبارزه با آفت موش بین بازه زمانی دو ماهه اجرایی می‌شود، تصریح کرد: موش صحرایی جونده موذی و یکی از گونه‌های مهاجم برای محصول کشاورزان است.

,

وی تاکید کرد: موش های جونده موجب آسیب‌های فراوان اقتصادی و زیست محیطی ناشی از تخریب انبار مواد غذایی، از بین بردن جنگل‌های طبیعی دست کاشت و پوشش گیاهی و وارد آوردن خسارت به محصولات کشاورزی، زراعی و باغی می‌شود.

,

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: هر ساله طرح مبارزه با آفت موش صحرایی در شهرستان اجرایی می‌شود که در سال گذشته بیش از یک هزار هکتار لانه کوبی انجام گرفته و در سال جاری نیز این طرح در بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی اطراف شهر زواره مهاباد تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه