اخبار داغ

پاکسازی چندین هکتار از تاغزارهای شهرستان تایباد+عکس

پاکسازی چندین هکتار از تاغزارهای شهرستان تایباد+عکس
حدود 50 نفر در قالب «پویش سبز سرزمین طیبات»، زباله های رها شده در محدوده روستای فرمان آباد واقع در بخش مرکزی شهرستان تایباد را جمع آوری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، جمعی از دوستداران محیط زیست در شهرستان مرزی تایباد، عصر دوشنبه در حرکتی نمادین 10 هکتار از عرصه های کشاورزی و تاغزارهای این منطقه را از وجود زباله پاکسازی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

در این آیین 50 نفر در قالب پویش سبز سرزمین طیبات و شماری از علاقه مندان به محیط زیست شهرستان، زباله های رها شده در محدوده روستای فرمان آباد واقع در بخش مرکزی این شهرستان را جمع آوری کردند.

,

 

,

حسین شرافتی راد، در حاشیه این آیین با اشاره به مشارکت جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، شهرداری، محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و میراث فرهنگی در این حرکت فرهنگی در این حرکت افزود: این اقدام ابتکاری و نمادین با هدف فرهنگ سازی حفظ محیط زیست و جلب مشارکت مردم برای پاکسازی محیط زندگی انجام می شود.

,


فرماندار تایباد به نقش و جایگاه سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: شکل گیری سازمان های مردم نهاد برای اینگونه برنامه ها ضروری است و با مشارکت مردم می توان قدم های موثری در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست برداشت.

,
,


وی با اشاره به کشت هندوانه و خربزه در سطح 13 هزار هکتار کشتزار این شهرستان، تاکید کرد: کشاورزان پس از برداشت محصول، برخی مواد پلاستیکی را در مزارع رها می کنند که این چهره نامناسبی را به طبیعت منطقه می دهد.

,
,


شهرستان تایباد 43 هزار هکتار عرصه کشاورزی، هزار و 500 هکتار جنگل طبیعی و 9 هزار هکتار جنگل دست کاشت دارد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه