اخبار داغ

بخشی از بدهی‌های تئاتر پرداخت شد

بخشی از بدهی‌های تئاتر پرداخت شد
عباس صالحی وزیر ارشاد درباره مسایل بودجه ای تئاتر و تسویه برخی بدهی ها و همچنین نقدهایی که به محتوای برخی تئاترها می شود، توضیح داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  امروز دوشنبه دوم بهمن ماه سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مجموعه تئاتر شهر به دیدن نمایش «دریازدگی» نشست که در قالب سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وزیر ارشاد بعد از دیدن نمایش «دریازدگی» در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها پاسخ گفت.

,

صالحی در پاسخ به پرسشی درباره نگاه کمی که به جشنواره تئاتر فجر وجود دارد و اینکه تا چه اندازه سعی در کیفی کردن این رویداد دارد، گفت: کمیت نه بد است و نه خوب بنابراین نمی شود به کمیت با نگاه ارزشی نگاه کرد، اما کمیت می تواند معنایی هم داشته باشد به این مفهوم که  آثار بعد از مسیری که طی می کنند وارد یک فضای رقابتی می شوند که نکته مهمی است.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: البته این مساله به این معنا نیست که همه کارهایی که در جشنواره حضور دارند کیفی هستند بلکه ما نمایش های کیفی هم داریم اما مسیری طولانی به سمت کیفیت افزایی تئاتر پیش رو داریم. در توییتی که من منتشر کردم منظور این بود که ما یک رغبت افزایی به وجود بیاوریم و مخاطبان را ترغیب کنیم و به آنها بگوییم که فرصتی برای دیدن برایشان وجود دارد و موضوعات و سلیقه های متنوعی در جشنواره حضور دارند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر پرداخت نشدن بیش از نیمی از بودجه تئاتر با توجه به اینکه تنها ۲ ماه تا پایان سال باقی مانده است، عنوان کرد: شرایطی که در کشور وجود دارد و مشکلاتی را که در اعتبارات محدود و تخصیص بودجه این اعتبارات هست همه می دانیم. حتی گاهی وقتی این اعتبارات محدود هم تخصیص پیدا می کند ما همچنان در حوزه فرهنگ و هنر در زمینه پرداخت ها با مشکل مواجه هستیم و می دانیم که بودجه حوزه های فرهنگ و هنر و به طور خاص بودجه تئاتر بودجه محدودی است. وقتی این بودجه وارد سازمان برنامه و بودجه می شود محدودیت بیشتری پیدا می کند و زمانی هم که می خواهد از فضای خزانه تامین شود باز هم شرایطی وجود دارد که این تخصیص ها به حداقل می رسد.

, خبرنگار مهر,

وی افزود: اما ما در مجموع تلاش داریم این تخصیص ها شرایط بهتری داشته باشد و در همین ایام جشنواره هم تلاشی صورت گرفت که در حوزه هنرهای نمایشی بدهی ها پرداخت شود و در ارتباط با تالارهای نمایشی گفتگوهایی صورت گرفت و تا حدی بدهی ها را تسویه کردیم. از شرایطی که وجود دارد طبعا خود من هم راضی نیستم اما همه ما تلاش می کنیم با همراهی دوستان سازمان برنامه و بودجه نگاه بهتری به حوزه هنرهای نمایشی داشته باشیم.

,

این عضو کابینه دولت درباره هجمه ها و حاشیه هایی که در تئاتر وجود دارد و رایزنی هایی که قرار است برای از بین رفتن این تنش ها صورت گیرد، توضیح داد: من چون جزو خوش بین ها هستم فکر نمی کنم که این اتفاقات فضای تهدیدآمیزی برای تئاتر باشد. همانطور که در حوزه کتاب و موسیقی شرایط امیدوارکننده است، تلاش می کنیم در حوزه تئاتر نیز این اتفاق رخ دهد.

,

صالحی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه با همراهی خانواده اش به دیدن تئاتر می نشیند آیا سلامت این روزهای تئاتر را تایید می کند، عنوان کرد: من با خانواده ام به دیدن تئاترها می آیم و خانواده من خانواده سنتی هستند. حتما تئاترهای خوب کم نیستند که من به همراه خانواده ام به دیدن آنها می نشینم.

,

وزیر ارشاد در پایان درباره این مساله که تئاتر اولویت چندمش است، اظهار کرد: من به عنوان شخص حقیقی از قدیم به چند حوزه تعلق خاطر داشتم که می توانم به حوزه های تئاتر و کتاب اشاره کنم. من از قبل از انقلاب تئاتر می دیدم و خانواده ام با اینکه سنتی بودند ولی تئاتر بازی می کردند بنابراین به شکل شخصی سه حوزه تئاتر، سینما و کتاب جزو تعلقات شخصی ام هستند البته این به آن معنا نیست که به حوزه های دیگر مثل موسیقی علاقه مند نیستم. به عنوان یک شخصیت حقوقی به همه حوزه های مدیریتی ام به عنوان یک وظیفه نگاه می کنم و هیچکدام جای دیگری را پر نمی کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه