اخبار داغ

همزمان با پنجم جمادی الاول صورت گرفت؛

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در آستان حضرت موسی الکاظم (ع) پیشوا + تصاویر

برگزاری جشن میلاد حضرت زینب (س) در آستان حضرت موسی الکاظم (ع) پیشوا + تصاویر
مراسم ولادت با سعادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب سلام‌الله علیها در آستان مقدس حضرت جعفر بن موسی الکاظم علیه‌السلام شهرستان پیشوا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در شب میلاد با سعادت بانوی حجاب و عفاف، حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها دوشنبه شب در تالار قرآن صحن آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم علیه‌السلام شهرستان پیشوا به‌همت دفتر امام جمعه، اداره اوقاف و امور خیریه، ناحیه مقاومت حضرت جعفربن موسی الکاظم علیه‌السلام و شهرداری پیشوا با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، مسئولان و آحاد مردم شهید پرور شهرستان پیشوا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام جمعه شهرستان پیشوا طی سخنانی در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س)و خیرمقدم به مهمانان ویژه این مراسم و خانواده های معظم شهدا گفت: امیدواریم دولت و ملت شیعه ایران از رهروان واقعی حضرت زینب (س)باشند و باید تلاش کنیم این گونه مراسم در این شهر که سابقه درخشانی در شناساندن فرهنگ جهاد و شهادت داشته است بیشتر شود و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که پیشوا را اساسا مرکز شهادت معرفی نموده اند بتوانیم گامهای موثری در عرضه این فرهنگ به تمام ملت ایران برداریم.

,

سخنران ویژه ی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین حلوائیان بود که با معرفی شخصیت والا ی حضرت زینب کبری(س) با زبان شعر حاضران را با فداکاری ها و صبر و تلاش های آن حضرت در راه دفاع از ولایت آشنا ساخت.

,

در ادامه گروه سرود میعاد که متشکل از نوجوانان انقلابی شهرستان است،با همخوانی سه سرود زیبا فضای تالار قرآن صحن حضرت جعفر بن موسی الکاظم را پرشور و معنوی ساختند.

,

,

,

در این مراسم از فرزندان و همسران و خانواده های معظم شهدا و جانبازان به دلیل صبر زینب گونه ی آنها  توسط مسئولان شهرستان تقدیر به عمل آمد و در پایان مراسم در حیاط صحن آستان مقدس حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) آتش بازی و مراسم جشن و سروری برگزار شد.

,

آرامگاه امامزاده جعفر الخواری فرزند بلافصل موسی کاظم (امام هفتم شیعیان) و برادر علی بن موسی الرضا (امام هشتم شیعیان) است و صحن وی در شهرستان پیشوا و 45 کیلومتری جنوب شرقی تهران قرار دارد.

,

امام زاده جعفر بن موسی الکاظم که وی را «خواری» و اولاد او را «خواریون» نیز می‌خوانند، پس از رشد و نمو، به یاری برادرش علی بن موسی الرضا پرداخت.

,

, , ,

, , , , , , , , , , , , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه