اخبار داغ

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد:

مصائب زینب(س) و اسرا به مراتب بیشتر از شهدای کربلا بود

مصائب زینب(س) و اسرا به مراتب بیشتر از شهدای کربلا بود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین فرحزاد گفت: اوج مصائب، اسارت، غل و زنجیر، شکنجه و خارجی معرفی کردن‌ها به مراتب سخت‌تر از این است که در یک روز عاشورا نیزه به بدنشان بخورد و شهید شوند که امام سجاد علیه‌السلام و عمه‌اش این مصائب را تحمل کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، مراسم ولادت با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها دوشنبه شب در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی‌ علیه‌السلام برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری، , آفتاب ری,

حجت‌‌الاسلام والمسلمین حبیب‌اله فرحزاد در این مراسم که با حضور باشکوه مردم خداجوی شهرری و عاشقان آل‌الله برگزار شد، سخنرانی کرد و داوود خورشیدی به مدیحه سرایی پرداخت.

,

وی ضمن تبریک میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها گفت: خداوند به اهل بیت علیهم‌السلام چیزهایی داده که به هیچ کس نداده است حق تعالی بالاترین درجات کرامت را به چهارده معصوم علیهم‌السلام عنایت کرده است و از گذشته ها و آینده کسی نمی توانند همطراز ائمه اطهار باشد.

,

وی افزود: کسی نمی‌تواند مقام چهارده معصوم را حتی تصور کند برخی از انبیا داشتن مقام پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و اله وسلم را داشتند که توبیخ شدند و حضرت آدم نیز آرزوی داشتن مقام چهارده معصوم را داشت که از بهشت اخراج شد.

,

حجت‌الاسلام فرحزاد با بیان این‌که مشیت، بندگی و طهارت چهارده معصوم کامل است، گفت: مقام ائمه علیهم‌السلام خط قرمز است و کسی نمی‌تواند به داشتن این مقام فکر بکند.

,

وی در ادامه به به بیان خصایص اخلاقی حضرت زینب سلام‌الله علیها پرداخت و تصریح کرد: حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها در دامن حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه سلام‌الله علیها پرورش یافت و هفت معصوم را مستقیم زیارت کرد و شباهت بسیاری به مادر بزرگش حضرت خدیجه سلام‌الله علیها داشت و این وجه شباهت این است که زینب سلام‌الله علیها نیز مانند مادر بزرگش جان، مال و آبروی خود را در راه خدا گذاشت.

,

حجت‌الاسلام فرحزاد با قیاس شهدای کربلا و اسرای کربلا بیان کرد: اوج مصائب، اسارت، غل و زنجیر، شکنجه، زندان‌ها، حقارت‌ها و خارجی معرفی کردن‌ها به مراتب سخت‌تر از این است که در یک روز عاشورا نیزه به بدنشان بخورد و شهید شوند که امام سجاد علیه‌السلام و عمه‌اش این مصائب را تحمل کردند.

,

وی با بیان این‌که حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها معلم قرآن بود و در مکتب امیرالمومنین علیه‌السلام تفسیر قرآن یاد گرفته بود، گفت: زینب بانوی سرتاپا حیا و عفت بود. از بی‌وفایی مردم گلایه می‌کرد ولی هرگز از خداوند گلایه نکرد. امام سجاد علیه‌السلام عمه‌اش را عالمه‌ای بدون معلم معرفی می‌کند.

,

حجت‌الاسلام فرحزاد ادامه داد: چه کسی می‌تواند اراذل و اوباش را با یک کلمه ساکت کند؟ ، یزید و اطرافیانش خبیث ترین آدم‌ها بودند که حضرت زینب سلام‌الله علیها آن‌ها را با یک کلمه ساکت کرد و به‌قدری هیبت و عظمت حضرت زینب سلام‌الله علیها آن‌ها را گرفت که همه سکوت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه