اخبار داغ

کارشناس مسائل اقتصادی:

نوسانات کالا و ارز باعث خالی شدن جیب مردم شده است/دولت، فضای کسب و کار را با همکاری بخش خصوصی بهبود دهد

نوسانات کالا و ارز باعث خالی شدن جیب مردم شده است/دولت، فضای کسب و کار را با همکاری بخش خصوصی بهبود دهد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: نوسانات کالاهای اساسی، ارز، رکود و تورم حاکم بر بازار باعث خالی شدن جیب مردم بخصوص تولید کنندگان شده است، حتی متقاضیان وام های تولیدی و اشتغالزایی پس از اخذ وام توانایی پرداخت اقساط آن را به بانک ها ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سعید شمس، کارشناس اقتصادی طی گفتگو با کوثرخبر،  اظهار کرد: بهبود فضای کسب و کار با  توجه به شرایط شهرستان کوثر از اولویت های مهم است که می طلبد مسئولین بانک ها و ادارات با متقاضیان اشتغال همکاری های لازم و نحوه اعطای اعتبارات را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

وی ادامه داد: اما موضوع تنها به شناسایی متقاضیان وام های اقتصادی و تولیدی و یا ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به کارآفرینان نیست؛ بلکه نحوه رونق بخشی به کسب و کار، طریقه بازاریابی و همینطور حمایت های بخش خصوصی و دولتی از آن کسب و کار است که در این اوضاع تاسفبار تولید و اشتغال بهترین و موثرترین راهکار است.

,

کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: متاسفانه نوسانات کالاهای اساسی، ارز، رکود و تورم حاکم بر بازار اکثر فرصت ها و ایده ها را از کارآفرینان گرفته و باعث خالی شدن جیب مردم بخصوص تولیدکنندگان شده است، حتی متقاضیان وام های تولیدی و اشتغالزایی پس از اخذ وام خود اشتغالی، توانایی پرداخت اقساط آن را به بانک ها ندارند؛ از سویی کارگاه های تولیدی و اشتغالزایی متقاضیان نیز در سایه نبود نقدینگی ورشکست می شود.

,

شمس اضافه کرد: با این شرایط و بدون در نظر گرفتن آینده کاری و نحوه بازاریابی و بهود کسب و کار، اقتصاد منطقه که تولید و اشتغال و ... به آن بستگی دارد، متضرر می شود و در پی آن معضلات اجتماعی چون اعتیاد، بیکاری، مهاجرت و ... به وجود می آید که شهرستان کوثر از جمله آن شهرستان هاست که چنین تضرری را متوجه شده است.

,

وی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر اهمیت اشتغال جوانان در جامعه اضافه کرد: ارائه طرح دولت برای اشتغال فراگیر فرصت مناسبی برای متقاضیان شغل در شهرستان کوثر است که امیدواریم مسئولان امر فضای کسب و کار را با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در راستای تقویت تولید و اشتغال  بهبود بخشند؛ مردم این شهرستان نیز می بایست فرصت پیش آمده را غنیمت شمرده و طرح های مورد نظر را به دستگاه های تخصصی ارائه کرده و از خدمات و تسهیلات مربوطه بهره مند شوند.

,

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: مسئولان اجرایی شهرستان و یا استان می توانند با بهره گیری از کارشناسان خود یا کارشناسان بیرون از سیستم اداری با شناسایی نقاط ضعف و قوت منطقه کارآفرینان و تولید کنندگان را بیش از پیش راهنمایی کنند.

,

شمس در پایان اظهار کرد: امر مشورت در حوزه اقتصاد و برگزاری جلسات هم اندیشی با کارشناسان در خصوص رفع معضلات اجتماعی و اقتصادی، مهمترین مقوله ای است که می بایست دولتمردان در این اوضاع نابسامات تحریم و تهدید به آن توجه داشته باشند.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه