اخبار داغ

برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛

برگزاری مراسم تجلیل از یاوران فرزندان شهدا در شهرری + تصاویر

برگزاری مراسم تجلیل از یاوران فرزندان شهدا در شهرری + تصاویر
همایش «شمیم شاهدان» به‌منظور تجلیل از یاوران فرزندان شهدا برای نخستین بار در کشور، در شهرستان ری برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، همزمان با شب ولادت باسعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها همایش تجلیل از یاوران فرزندان شهدا برای اولین بار در کشور، در شهرستان ری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری،, آفتاب ری,

این مراسم با حضور روحانی یزدلی معاون اداره کل مددکاری اجتماعی و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، صفوی شهردار منطقه ۲۰ تهران، نصیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی در تالار شب وصال شهرری برگزار شد.

,

 

,

* تجلیل از فرزندان ۲۰ شهید والامقام شهرری

, * تجلیل از فرزندان ۲۰ شهید والامقام شهرری, * تجلیل از فرزندان ۲۰ شهید والامقام شهرری,

حسین نصرالله، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: فرزندان شهدایی که پس از شهادت پدر از نعمت مادر نیز بر اثر فوت یا حوادث دیگر محروم بوده‌اند و خانواده‌هایی حضانت آن‌ها را برعهده گرفته است. در همایش شمیم شاهدان از این یاوران فرزندان شهدا، تجلیل به‌عمل می‌آید.

,

وی گفت: ۴۴ فرزند حضانتی ۲۰ شهید گرانقدر شهرستان ری به‌همراه ۵۵ نوه شهید و یاوران فرزندان شاهد در این مراسم حضور دارند. این برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و کسانی که در پیروزی‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس به‌طور مستقیم و غیرمستقیم نقش داشته‌اند اما به‌گونه‌ای فراموش شده‌اند، برگزار می‌شود و در این مراسم از ایثار و فداکاری‌های آن‌ها تجلیل به‌عمل می‌آید.

,

 

,

* پیروی زنان و دختران ار راه حضرت زینب(س) و مسیر عزت و شرافت باعث تداوم آرمان شهدا می‌شود

, * پیروی زنان و دختران ار راه حضرت زینب(س) و مسیر عزت و شرافت باعث تداوم آرمان شهدا می‌شود, * پیروی زنان و دختران ار راه حضرت زینب(س) و مسیر عزت و شرافت باعث تداوم آرمان شهدا می‌شود,

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان این‌که حضرت زینب کبری(س) ارتباط معنوی ویژه‌ای با خدای متعال داشت، گفت: اگر امروز در جامعه بخواهیم نسل شهیدان و نقش و آرمان های شهدا تداوم پیدا کند و حفظ شود، یکی از مهمترین راههایش این است که زنان و دختران ما در مسیر زینب و در راه پاکی، عزت، شرف حرکت کنند.

,

وی بیان داشت: بدخواهان و دشمنان بیراهه هایی بوجود می آورند که زنان را به انحطاط بکشانند و ما وظیفه داریم با حفظ حرمت شهیدان راه آنها را ادامه بدهیم.

,

حجت‌الاسلام ابراهیمی بیان کرد: همانگونه که حضرت زینب(س) یک امر محال را به حال تبدیل کرد، اگر ما هم توانسته ایم در اقتدا به زینب کبری(س) غیرممکن‌ها را ممکن کنیم، شهیدان از ما راضی و خشنود می‌شوند.

,

 

,

* ۴۰۰۰ فرزند شهید حضانتی در کشور داریم

, * ۴۰۰۰ فرزند شهید حضانتی در کشور داریم, * ۴۰۰۰ فرزند شهید حضانتی در کشور داریم,

مجتبی روحانی یزدلی، معاون مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد شهید طی سخنانی در بخش دیگری از این مراسم گفت: ۴ هزار فرزند شهید حضانتی در کشور داریم و در استان تهران هم با توجه به شرایط خاص و اینکه بسیاری از فرزندان به استان تهران مهاجرت کرده اند و در خانه های کودک که در موقع تاسیس بنیاد تشکیل شده زندگی کرده اند.

,

وی تشریح کرد:  یک گروه از فرزندان شاهد که از دوران طفولیت از نعمت مادر محروم بوده اند، به عنوان فرزندان حضانتی ثبت شده و تلاش شده است که علاوه بر بنیاد شهید، آنها را تحت حمایت یک خانواده از بستگان که تحت شرایط فرهنگی و اقتصادی مناسب بتواند سرپرستی این عزیزان را برعهده بگیرد، قرار بدهیم.

,

روحانی یزدلی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه اختلافات خانوادگی، آموزش مهارت‌های زندگی در دوره‌های مختلف و حمایت‌های دیگری در بحث اشتغال و تحصیل، پرداخت وام ازدواج، سهمیه های ایثارگران برای ورود به دانشگاه، وام مسکن، وام اشتغال و کارآفرینی، تسهیلات ازدواج و ... برای فرزندان شهدا انجام گرفت و برخی از این فرزندان با توجه به شرایط خاص زندگی‌شان از حقوق برخوردار هستند.

,

 

,

* نام شهید مسئولیت آور است / مسئولان باید همواره دین خودشان به شهدا را ادا کنند

, * نام شهید مسئولیت آور است / مسئولان باید همواره دین خودشان به شهدا را ادا کنند, * نام شهید مسئولیت آور است / مسئولان باید همواره دین خودشان به شهدا را ادا کنند,

هدایت‌الله جمالی‌پور ، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: وقتی اسم شهید را می شنویم همه ما احساس دین می کنیم و مدیونیت خود را در مقابل شهدا لمس می کنیم. شهدا یقینا از افرادی هستند که همه ایرانیان به این عزیزان دین دارند.

,

وی گفت: اگر امروز کشور ما امنیت دارد به برکت خون شهداست. شهدا از ارزشهای انقلاب استقلال، آزادی و حقوق مردم دفاع کردند و ما باید قدرشناس خانواده معظم شهدا باشیم.

,

معاون استاندار تهران تاکید کرد: باید کاری بکنیم انقلاب اسلامی ما حفظ شود و امید در مردم تقویت شود امیدواری مردم انقلاب را حفظ می کند. مبادا کسی قدمی بردارد که در جامعه یأس ایجاد کند مبادا رفتاری بکنیم که مردم فاصله بگیرند که این خطر بزرگی برای کشور است.

,

جمالی‌پور با بیان این‌که باید رهرو خوبی برای شهدا باشیم، گفت: تلاش بکنیم در مسیر شهدا و امیدبخشی به مردم قدم برداریم که خواست شهدا و خانواده آن‌ها نیز همین است.

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه