اخبار داغ

امام جمعه قاین:

به عنوان معلم از اختلافات شهرستان رنج می‌برم

به عنوان معلم از اختلافات شهرستان رنج می‌برم
امام جمعه قاین با بیان این‌که هر سال نیز بر عمق شکاف آموزش و پرورش افزوده می‌شود گفت: به عنوان یک معلم از این همه اختلافات سیاسی و از این سیاست‌زدگی حقا و انصافا رنج می‌برم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسیم قائن، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین شب گذشته در نشست خبری با اشاره به تعیین ریاست جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: حدود 20 سال این مسئولیت خطیر بر عهده حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی بود و امسال با حکم مقام معظم رهبری این مسئولیت به حجت‌الاسلام علی‌اکبری واگذار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

 

,

وی با بیان این‌که اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز با حکم مقام معظم رهبری تعیین می‌شوند افزود: 9 نفر از اعضای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با ابلاغ حکم از سوی مقام معظم رهبری تعیین و بر 900 نماز جمعه در سراسر کشور نظارت دارند و مدیریت و برنامه‌نویسی نمازجمعه‌های کشور بر عهده شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور است.

,

 

,

امام جمعه قاین اظهار کرد: این شورا هیچ‌گونه ارتباطی با مجموعه دولت ندارد و مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری انتخاب و اداره می‌شود.

,

 

,

رحمانی با اشاره به این‌که توسعه دانشگاه‌ها باعث ورود فرهنگ‌های دیگر استان‌ها به شهرستان شده است و گاهی به صورت متفاوت خود را نشان داده است گفت: از آن‌جایی که مردم قاین از فرهنگ اصیل دینی برخوردار هستند، حتی کم‌ترین تأثیرات فرهنگی را نپذیرفته‌اند و بیشتر تأثیرگذار بوده‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

وی به حضور طلاب از نقاط مختلف کشور در حوزه  علمیه سفیران هدایت شهرستان قاین اشاره و اظهار کرد: امانتداری و فرهنگ دینی مردم قاینات همیشه مورد تحسین طلاب شهرستان نیز بوده است.

,

 

,

امام جمعه قاین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص اختلاف‌هایی که در شهرستان وجود دارد گفت: متأسفانه اختلاف ازجمله دردهایی است که سالیان سال این درد را برپهلو داریم و گاهی به صورت اختلاف بین شهر و روستا و گاهی به صورت اختلاف بین دو شهر و گاهی به صورت اختلاف بین دو محله خود را نشان می‌دهد که این امر بسیار زشت و به دور از بُعد فرهنگی است و شیاطینی هم هستند که از این اختلاف سوءاستفاده می‌کنند و هر از چند گاهی به این اختلافات دامن می‌زنند.

,

 

,

رحمانی ادامه داد: قطعا در خطبه‌های نماز جمعه و در هفته‌های متعدد مسائلی ازجمله وحدت، مسئله بانوان، جوانان، عوامل و اسباب طلاق، گریز جوانان از وضعیت تأهل و ازدواج را مطرح خواهم کرد و به صورت شفاف با مردم سخن خواهم گفت.

,

 

,

وی تصریح کرد: من به دور از هرگونه وابستگی و راحت موضوعات و مشکلات شهر را بیان خواهم کرد و در مسائل هم دنبال جمع‌کردن رأی از مردم شهر و روستاها نیستم و لذا احساس می‌کنم راحت‌تر می‌توانم مسائل را بیان کنم.

,

 

,

رحمانی به برگزاری یادبود و بزرگداشت علمای شهرستان قاین در نیمه دوم خرداد سال آینده اشاره کرد و گفت: نیاز است که بزرگان شهرستان به نسل جوان شناسانده شوند و این افراد الگوهایی برای جامعه جوان و نوجوان شهرستان باشند.

,

 

,

, ,

 

,

وی با بیان این‌که نظام دوقطبی تنها مربوط به همین دهه به تنهایی نیست اظهار کرد: با گذشت سالیان سال، به جای التیام این زخم(اختلاف)، شکاف آن هر روز بیشتر و هر ساله بر شکاف اختلافات سیاسی افزوده می‌شود.

,

 

,

رحمانی در خصوص مسائل آموزش و پرورش در شهرستان قاین گفت: براساس تجربه 30 ساله در آموزش و پرورش، شاهد این اختلافات بوده‌ایم و هر سال نیز بر عمق شکاف آموزش و پرورش افزوده می‌شود و برخی از سر خیرخواهی و دین‌داری و احساس مسئولیت بر آن دامن می‌زنند که برخی مسائل درشأن جامعه فرهنگی و دینی و اسلامی و انقلابی ما نیست.

,

 

,

امام جمعه قاین تصریح کرد: به عنوان یک معلم از این همه اختلافات سیاسی و از این سیاست‌زدگی حقا و انصافا رنج می‌برم.

,

 

,

رحمانی اظهار کرد: دشمنان دنبال اختلاف‌افکنی در بین مردم و دولت هستند و تلاش می‌کنند که مردم را نسبت به بدنه دولت و نظام بدبین کنند و تلاششان این است که این‌گونه تفهیم کنند که بدنه دولت یک بدنه بی‌اعتمادی است و امانتداران خوبی برای جامعه نیستند و همچنین می‌خواهند که زنان ما به سمت و سوی زنان غربی پیش روند و از قشر کارگر که منبع درآمدی زیادی ندارند نیز سوءاستفاده می‌کنند و لذا باید همه با توجه به این مسائل و شرایط در جامعه حرکت کنیم و به مسائلی که باعث سوءاستفاده دشمن می‌شود دامن نزنیم.

,

 

,

رحمانی با بیان این‌که سیاست در سطح کلان به دو سیاست الهی و شیطانی تقسیم شده است گفت: سیاست شیطانی، سیاستی است که براساس وسوسه‌های شیطانی شکل گرفته و سیاست حاکم بر جامعه بشری متأسفانه از نوع سیاست شیطانی بوده است و معمولا این سیاست در بازه زمانی خود شکست خورده است.

,

 

,

امام جمعه قاین ادامه داد: بسیاری از مسئولان و آحاد جامعه به این تقسیم‌بندی توجهی ندارند و به خود حق می‌دهند که هر کاری می‌خواهند انجام دهند و حتی به مردم وعده‌های دروغین و قول‌هایی می‌دهند که امکان اجرای آن وجود ندارد.

,

 

,

وی افزود: سیاست الهی سیاستی است که مورد تأکید است و آن چیزی که ماندگار است سیاست الهی است و خواهش ما از همه دانشجویان و فرهنگیان و اقشار مختلف جامعه این است که خودشان را گرفتار سیاست شیطانی نکنند.

,

 

,

امام جمعه قاین گفت: از همه اصحاب رسانه و روزنامه‌ها نیز تقاضای نقد منصفانه و خیرخواهانه را داریم و از نقد منصفانه استقبال می‌کنیم و تاکنون از نقدهایی که دوستان تلفنی یا شفاهی به ما داشته‌اند استفاده کرده‌ام و یقین بدانید که اگر یک سخنرانی به نقد گرفته نشود یعنی اعتنایی به آن نشده است و نقد منصفانه باعث رشد انسان می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه