اخبار داغ

به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه؛

۲۰ نوع غذای محلی در جشنواره سلامت در معرض نمایش قرار گرفت

۲۰ نوع غذای محلی در جشنواره سلامت در معرض نمایش قرار گرفت
رئیس آموزش وپرورش شهرستان زابل گفت: به مناسبت هفته بسیج ملی تغذیه ۲۰ نوع غذای محلی در جشنواره سلامت در معرض نمایش قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر بزی در حاشیه جشنواره غذای سالم که در مدارس شهرستان زابل به مناسبت بسیج ملی تغذیه سالم برگزارشدبه خبرنگار اوشیداعنوان کرد: این جشنواره با شعار " پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم" برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اوشیدا,

وی افزود: جشنواره سلامت با هدف کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه ای بیماری‌های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک، چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی، حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی جهت ترویج تهیه و مصرف غذای سالم در دانش آموزان اجرا شد.

بزی با بیان اینکه این جشنواره در ۹ مدرسه با همکاری کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت برگزار شد، خاطرنشان کرد: ترویج غذای سالم و به ویژه سنتی، آشنایی با تجربیات و آموخته های دیگران و تنوع غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف این جشنواره بود.

رئیس آموزش و پرورش زابل ابراز کرد: در این جشنواره بیش از ۲۰ نوع غذای محلی و مختلف تهیه و در معرض دید همگان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: مصرف بی‌رویه فست فودها، نوشابه‌های گازدار و سایر نوشیدنی‌های شیرین، شیرینی، شکلات، چیپس و غذاهای سرخ شده، مصرف کم سبزی و میوه و منابع غذایی حاوی فیبر در کنار تحرک بدنی ناکافی مهمترین علل بروز اضافه وزن و چاقی درکشور به شمار می ‌رود.

انتهای پیام
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه