اخبار داغ

امام جمعه موقت سرایان مطرح کرد

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مظهر صفات اخلاقی

حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مظهر صفات اخلاقی
امام جمعه موقت سرایان گفت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها همانندپدرومادرخودش دارای سجایای اخلاقی بودچون درمکتب وحی تربیت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسین یوسف پور امام جمعه موقت سرایان در گفت وگو با سرایان بیدار گفت :حضرت زینب سلام‌الله‌علیها که تربیت شده مکتب وحی بود همانندپدرومادرواهل بیت بزرگوار خویش، دارای سجایای اخلاقی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار ,

وی افزود: سید عبدالحسین شرف الدین که ازمفاخر اسلام محسوب می شود درباره ایشان می گوید: بزرگوارتر از نظر اخلاق، مثل حضرت زینب دیده نشده است. خشم و غضب بر او چیره نشدواز مقامش کم نکردوهیچ عالمی برحلم و صبرش غالب نگشت.

,

امام جمعه موقت سرایان اظهارکرد:حضرت زینب سلام الله علیها درتیزهوشی و صفای باطن و قوت دل واطمینان قلب، آیتی از آیات خدا بود.

,

یوسف پورگفت: صاحب انساب الطالبین می نویسد: زینب سلام الله علیها به صفات نیک بسیارواوصاف گران قدر و باشکوه و یا خصلت های پسندیده نسبت به دیگران ممتاز بود. صبر و استقامت و ایمان و تقوی ازصفاتی هستند که فقط صاحبان مکارم اخلاق به آنها وابسته اندوسایرافراد ممکن است با بعضی ازصفات آشنا باشند.

,

وی خاطرنشان کرد:حضرت زینب سلام الله علیها درشکیبایی و استقامت و قدرت ایمان و تقوی، یگانه بود و درفصاحت و بلاغت حضرت علی علیه السلام بود.

,

امام جمعه موقت سرایان تصریح کرد:ازجمله صفات حضرت زینب علیها السلام، این است که خواهان عالم کردن مردم بود و آنان را از جهل بر حذر می داشت، حضرت در زمان اقامت پدر بزرگوارش درکوفه برای زنان، مجلس تفسیر قرآن داشت.و نیز قدرت و علم پاسخ گویی به سوالات دینی مردم را دارا بود. در زمان بیماری حضرت زین العابدین علیه السلام مردم مرجعی جز حضرت زینب نداشتند، لذا افتخار نیابت خاصه امام حسین علیه السلام نصیب ایشان گردید و به سوالات مردم پاسخ می داد. از شیخ صدوق روایت شده که حضرت زینب، نایب خاص امام حسین بود و مردم در رابطه با مسائل حلال و حرام به آن حضرت مراجعه می نمودند تا زمانی که امام سجاد علیه السلام از بیماری شفا یافت.

,

یوسف پوربیان داشت:حضرت زینب (سلام الله علیها) شخصیت بزرگی است که وجودش در تاریخ به زن بودن «معنا» بخشیدتجسمی از شجاعت و صبرومعلمی برای پاکدامنی نیز الگویی برای پیروان ولایت و رهبری بود.

,

وی ادامه داد:شخصیت والای این بانوی گرانقدر ازکودکی او شکل می گیرد; آن زمانی که دختران هم سن و سال او بازی را تجربه می کنند اومصیبت و رنج و صبر را می آموزد. گویی از همان آغاز راه دربرابر توفان تازیانه غم ها ورنج ها قرار می گیردتا بتواند روزی به تنهایی همه دردورنج هستی را بردوش کشد.

,

امام جمعه موقت سرایان اظهارداشت:حضرت زینب سلام الله علیها ـ کسی است که سنگ صبور اسیرانی بود که زیر سنگینی بارغم خرد شده اند.اما هرگزبه روی خود نمی آورد وبه پرستاری ازاین قافله دردکشیده می پردازدوهمزمان از حریم «امامت» دفاع می کند...

,

یوسف پور افزود:زاد روز فرخنده او را «روز پرستار» نام نهاده اندوچه مناسبت پرشکوهی ! پرستاران جامعه ما با الگو قراردادن آن زن نمونه ایثار و فداکاری را ازاومی آموزند و می کوشند تا زینب وارزندگی کنند. این روز بزرگ را به پرستاران کشور عزیزمان ایران اسلامی تبریک می گوییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه