اخبار داغ

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش شترمرغ توسط جوان نهبندانی

تجلی اقتصاد مقاومتی با پرورش شترمرغ توسط جوان نهبندانی
کارآفرین نهبندانی با استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و پرورش طیور با راه‌اندازی کارگاه پرورش شترمرغ در روستای حیدرآباد اشتغال‌زائی انجام داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نهبندان خبر، وقتی صحبت از کارآفرینی و اشتغال به میان می‌آید، عده‌ای تصور می‌کنند که شروع کار نیازمند سرمایه زیاد و نیروی کار بسیار است و از این هول و هراس تن به کار نمی‌دهند اما کارآفرین نهبندانی با استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، دامی و پرورش طیور با راه‌اندازی کارگاه پرورش شترمرغ در روستای حیدرآباد اشتغال‌زائی انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نهبندان خبر, نهبندان خبر, نهبندان خبر,

 

,

شترمرغ نوعی پرنده بی‌پرواز بومی آفریقاست که لقب بزرگ‌ترین پرنده زنده دنیا را یدک می‌کشد و تخم آن نیز از هر پرنده دیگری بزرگ‌تر است. مدت‌هاست که شترمرغ‌ها با توجه به منافع سرشاری که دارند، در نقاط مختلف دنیا اهلی شده و پرورش داده می‌شوند.

,

 

,

علی سخن‌پرداز جوان خوش‌ذوق و فعال اقتصاد مقاومتی در روستای حیدرآباد به خبرنگار ما گفت: در حال حاضر با 25 قطعه شترمرغ در یک واحد سنتی برای سه نفر اشتغال‌زائی انجام داده‌ام.

,

 

,

سخن‌پرداز افزود: برای راه‌اندازی پرورش شترمرغ از سرمایه و زمین شخصی استفاده کردم و از هیچ نهاد دولتی درخواست کمک نکردم و برای گرفتن برخی استعلامات رنج راه استان و دوری مسافت را متحمل شده‌ام.

,

 

,

وی با بیان این‌که بیشترین هزینه‌ها در بخش خوراک و تهیه علوفه هزینه می‌شود افزود: چنان‌چه مسئولان همراهی کرده و مجوز حفر چاه کشاورزی اعطا کنند، مشکل رفع می‌شود چراکه شرایط توسعه و گسترش پرورش شترمرغ فراهم و آب و هوای شهرستان نهبندان و روستای حیدرآباد برای پرورش شترمرغ بسیار مناسب است.

,

 

,

جوان کارآفرین نهبندانی با بیان این‌که روستا بهترین مأمن و جایگاه برای رشد و کارآفرینی است، با توصیه به سایر جوانان جویای کار گفت: ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های پرورش شترمرغ بهترین و ساده‌ترین راه کسب درآمد است.

,

 

,

سخن‌پرداز در خصوص بازار فروش گوشت شترمرغ گفت: خداوند را شاکرم که هیچ دغدغه‌ای برای فروش گوشت ندارم چراکه شترمرغ را به صورت زنده در بازار استان به فروش رسانده‌ام.

,

 

,

کارآفرین نهبندانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که تجربه لازم را کسب کردم با توجه به سودآوری این کار، پرورش شترمرغ را با افزایش تعداد ادامه می‌دهم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه