اخبار داغ

عفرین؛ میانماری دیگر!

عفرین؛ میانماری دیگر!
یاداشت پیش رو واکنش یکی از اساتید دانشگاه به نامه نگاری نمایندگان مجلس به رئیس سازمان ملل در خصوص لشکر کشی اردوغان به سوریه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه مورخ 01/11/96 در اقدامی که به گفته خودشان با هدف انجام وظیفه، درج در تاریخ و تنویر افکار عمومی انجام گرفته است، در نامه‏ای خطاب به آنتونیو گوتوش دبیر کل سازمان ملل متحد، وی را نسبت به جنایات ترکیه و اردوغان در عفرین سوریه آگاه کرده و به نحوی خواستار موضع‏گیری وی نسبت به این حرکت غیر معقول شده‏اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مکریان,

فارغ از دغدغه میمون و مبارک این نمایندگان؛ باید خاطر نشان کرد که در کنار درج در تاریخ و تنویر افکار عمومی، وظیفه و بلکه تکلیف قانونی نمایندگان است که وفق مقدمه قانون اساسی و بند 6 اصل دوم و اصل 84، نسبت به مسأله عفرین و جنایت خونبار آن اظهارنظر کرده و در همین راستا نه تنها خواستار موضع‏گیری دبیرکل سازمان ملل، بلکه خواستار ورود و موضع‏گیری مقامات و مسئولان اجرایی کشورمان شوند. مگر نه آن‏که سیاست خارجی ایران مبتنی بر نفی هرگونه سلطه ‏جویی و حمایت از مستضعفین جهان (اصول 153 و 154) است.

,

لذا، با عنایت به ظرفیت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، موضع‏گیری همراه با رویکرد کرامت‏محور و بشری و نه رویکرد و محاسبات صرفاً سیاسی، مسلماً کارساز خواهد بود.

,

نمایندگان مجلس به طور عام و نمایندگان کُرد به طور خاص و همچنین مسئولان اجرایی و سیاست خارجی باید بدانند که در عفرین نیز میانماری دیگر در راه است و همان‏طور که نسبت به موضوع میانمار واکنش نشان دادند، در خصوص جنایت عفرین نیز همین انتظار از آن‏ها می‏ رود. ساکنان عفرین نیز در کنار مسلمان بودن، از کرامت انسانی برخوردارند. پوشش و انعکاس خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در این ارتباط چندان مناسب نبوده و این به دور از رسالت خبررسانی است.

,

بنابراین، ضروری است نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی در کنار یادآوری اهمیت جنایت عفرین به مقامات بین‏المللی، توجه مقامات، مسئولان و نهادهای جمهوری اسلامی ایران را به موضوع عفرین جلب کنند.

,

آزاد رضائی- عضو هیأت علمی دانشگاه

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه