اخبار داغ

بام کرمان همچنان در انتظار یاریست ؛

دست و پنجه نرم کردن با سرما اولویت مردم زلزله زده کوهبنان/ وقتی اطلاع رسانی نادرست مسئولین، زلزله را به حاشیه می برد

دست و پنجه نرم کردن با سرما اولویت مردم زلزله زده کوهبنان/ وقتی اطلاع رسانی نادرست مسئولین، زلزله را به حاشیه می برد
مردم کوهبنان این روزها به دلیل اطلاع رسانی نادرست مسئولین از زلزله در این شهرستان در چادرها با سرما شدیدی دست و پنجه نرم می کنند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کرمان۱۴۰۰ ؛ مردم کوهبنان شب یلدا امسال را فراموش نخواهند کرد ، شب یلدایی که با زلزله ۵٫۲ ریشتری همراه بود و باعث تخریب ۸۰ درصد منازل مسکونی در کوهبنان شد ؛ وجود پس لرزه های متوالی در شهرستان نیز سبب شد تا مردم راهی چادرها شوند و در شرایط سختی زندگی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان۱۴۰۰ , کرمان۱۴۰۰ , ؛ مردم کوهبنان شب یلدا امسال را فراموش نخواهند کرد ، شب یلدایی که با زلزله ۵٫۲ ریشتری همراه بود و باعث تخریب ۸۰ درصد منازل مسکونی در کوهبنان شد ؛ وجود پس لرزه های متوالی در شهرستان نیز سبب شد تا مردم راهی چادرها شوند و در شرایط سختی زندگی کنند.,

مردم کوهبنان در زلزله بسیاری از وسایل زندگی خود را در زیر آوار از دست داده اند و این روزها بام کرمان حال و روز خوشی ندارد زیرا سردی هوا و نبود کانکس و سرپناه باعث شده تا مردم مشکلات فراوانی داشته باشند ، این مردم از مسئولین نه پول می خواهند و نه ساخت و ساز تنها سرپناهی می خواهند تا خود را از این سرمای شدید نجات دهند .

,

مردم کوهبنان اکثرا کشاورز و کارگر معادن ذغالسنگ هستند و توان خرید کانکس را ندارند لذا در پی کاهش دما و ورود سامانه بارشی به استان در روزهای اخیر بسیاری از کودکان و افراد مسن دچار سرماخوردگی و عفونت شده اند و از طرفی باید این چادرهای سرد را نیز تحمل کنند .

,

مردم این روزها نیاز شدید و فوری به کانکس دارند و امروز حجم زیادی از مردم زلزله زده کوهبنان از وجود کانکس بی بهره اند و همچنان چشم انتظار کمک های مردمی ، خیرین و مسئولین هستند تا بتوانند سرما زمستان را به پایان برسانند .

,

وقتی اطلاع رسانی نادرست مسئولین ، زلزله را به حاشیه می برد

, وقتی اطلاع رسانی نادرست مسئولین ، زلزله را به حاشیه می برد,

حجت الاسلام و المسلمین محسن طهماسبی فعال فرهنگی و جهادی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سرمای هوا و بارش برف و باران در کوهبنان اظهار داشت : تا کنون حدود یک ماه از زلزله شهرستان کوهبنان می گذرد و با وجود این که زلزله از لحاظ ریشتر خیلی قوی نبود ولی ما شاهد تخریب ۸۰ درصد منازل در کوهبنان بودیم که به لطف خداوند تلفاتی نداشته است .

,

وی گفت : متاسفانه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب یلدا زلزله در شهرستان کوهبنان اتفاق افتاد و در ساعت ۲۳ موسوی معاون استاندار کرمان در شبکه خبر اعلام کردند که طبق بررسی ها تنها دو خانه خشتی و گلی ریزش کرده است و بعد در مصاحبه ای دیگر باز فرماندار کوهبنان نیز  اطلاع رسانی نادرستی از وضعیت موجود بیان کردند .

,

فعال فرهنگی و جهادی با بیان این که این دو مسئول در شبکه خبر اعلام کردند که اتفاق خاصی در کوهبنان صورت نگرفته است  ، خاطر نشان کرد :  آن ها دو ساعت ونیم بعد از زلزله نیز اعلام کردند که اکنون آواربرداری شروع شده است و این در صورتی بود که خود مسئولین در منطقه حضور نداشتند که بخواهند آواربرداری کنند .

,

طهماسبی با اشاره به سه عامل قوی نبودن زلزله کوهبنان، نداشتن تلفات جانی و اطلاع رسانی نادرست مسئولین یادآور شد : این عوامل سبب شدند تا مردم ،خیرین و مسئولین متوجه نشوند تا به داد مردم مظلوم کوهبنان برسند .

,

وی افزود : ما بیش از ۲۰ روز است که در شهرستان کوهبنان حضور دارم و به خیلی از چادرها سر زده ام و با کمک هایی که خیرین انجام داده اند خدماتی همچون بخاری ، کانکس ، پتو ، لوازم گرمایشی و پخش غذا را به افراد شناسایی شده رسانده ایم .

,

این فعال فرهنگی و جهادی تشریح کرد : از همان روزهای اول زلزله به مسئولین شهرستان ، استان و  کشور اعلام شد از ان جایی که کوهبنان جزوء مناطق سردسیری استان کرمان است و ما در فصل زمستان هم  قرار داریم در صورت سردی هوا و برف و باران اولویت و نیاز اولیه مردم کانکس است .

,

طهماسبی تاکید کرد : در میان مردم چادرهایی توزیع کرده اند که متاسفانه ارزاقی به این چادرها نداده اند و دفترچه ای هم برای آن ها صادر نکرده اند  و تنها تعدادی بخاری نفتی در اختیار مردم قرار داده اند  که دارای مشکل بوده و سوراخ می باشند و بعضا سبب مسمویت افراد شده است و متاسفانه به خاطر سردی هوا و این وسایل گرمایشی حدود ۱۰ چادر تا کنون آتش گرفته اند که  در این بین یک جوان هم آتش گرفت و سوخت .

,

وی توضیح داد : اکنون شهرستان کوهبنان نیازمند حدود ۱۵۰۰ کانکس است تا مردم از سرما نجات پیدا کنند ؛ در این روزهای برفی و بارانی که هوا بسیار سرد و شب ها دما به زیر صفر می رسد و آب در لوله ها یخ می زند اطراف چادرها ی مردم قندیل بسته شده است .

,

, , ,

فعال فرهنگی و جهادی اظهار کرد : اکنون با ۱۰۰۰ کانکس هم می توان مردم را از سرما و مشکلات نجات داد و این مقدار کانکس اگر هر کدام ۳ میلیون تومان هم باشند جمعا ۳ میلیارد تومان هزینه دارد و این برای دولت پولی نیست ولی مشکل شهرستان را حل می کند .

,

طهماسبی بیان کرد : حال نمی دانم که چطور مسئولین استان کرمان و شهرستان کوهبنان توجه جدی به این موضوع ندارند و به فکر حل و فصل مشکل مردم و تهیه کانکس برای آن ها نمی باشند .

,

وی در رابطه با اقداماتی که بنیاد مسکن در کوهبنان تا کنون انجام داده است ، عنوان کرد : بنیاد مسکن در این منطقه  اقداماتی انجام داده است  و بعد از این که خیرین وارد صحنه شدند فعال تر هم شده است ولی بنیاد مسکن اکنون به افرادی کانکس می دهد که خانه های آن ها ۱۰۰ درصد آواربرداری شده باشد .

,

طهماسبی گفت : اکنون بنیاد مسکن در این هوای سرد که دمای هوا در شب ها به منفی ۷ الی ۸ درجه می رسد و یخبندان است شروع به ساخت و ساز و شفته ریزی کرده است که این شفته ریزی طبق نظر هر مهندس عمرانی اصلا کار فنی نیست زیرا اگر روی آن ساختمانی ساخته شود با کوچکترین زلزله ای فرومی ریزد .

,

فعال فرهنگی و جهادی مطرح کرد : وقتی تابش رییس بنیاد مسکن کشور و مسئولین در کوهبنان حضور پیدا کردند قرار شد برای شهرستان کوهبنان  و روستای گور هر کدام ۴۰ میلیون تومان  وام ساخت و ۶ میلیون تومان وام بلاعوض بدهند  اما اکنون متاسفانه نامه های معرفی مردم به بانک ها برای شهر کوهبنان ۳۰ میلیون تومان و برای روستای گور ۲۰ میلیون تومان است و عملا ۱۶ میلیون تومان از چیزی که اعلام شده بود کمتر دست مردم می رسد .

,

وی با اشاره به این که پیگیری لازم از بنیاد مسکن صورت گرفته اما جواب قانع کننده ای دریافت نکرده اند ، ابراز داشت  : بنیاد مسکن می گوید بر اساس تعرفه زلزله شهرستان زرند حساب کرد ه است و قرار است که هیئت دولت در یک تبصره مابقی پول وام را بدهد ولی سوال این است که اکنون که مردم را با این نامه به بانک معرفی کرده اید چرا اکنون مابقی وام را نمی دهید .

,

طهماسبی با بیان این که اکنون در کوهبنان مشکلات عدیده ای وجود دارد خاطر نشان کرد : اما مهمترین مشکل مردم سرما است زیرا در این چادرها مادران باردار ، نوزادان زیر یکسال و کودکانی وجود دارند که سرماخورده هستند و ریه های آن ها عفونت کرده است و شرایط سختی را می گذرانند و تا کنون حدود ۸ نفر فوتی پیرمرد و پیر زن داشته ایم .

,

فعال فرهنگی و جهادی ادامه داد : ما خواهان این هستیم که  صدای مردم کوهبنان را به همه مردم ، خیرین ، قهرمانان ،هنرمندان و ورزشکاران برسانید تا بیایند و وضعیت کوهبنان را ببینند همانطور که حاج حسین یکتا ، حمید استیلی و میثم معطیعی و ... به کوهبنان آمدند و شرایط سخت مردم را دیدند .

,

وی گفت : اگر هر کسی تنها یک کمک کوچکی به مردم کوهبنان کند مطمئنا در جمع  مشکل مردم حل خواهد شد زیرا دیگر امیدی به مسئولین نیست و دیروز هم  فرماندار جدید کوهبنان به همراه امام  جمعه کوهبنان نزد نماینده ولی فقیه در یزد رفتند و از وی طلب کمک کردند تا مشکل کانکس در شهرستان حل شود .

,

طهماسبی در رابطه با خدماتی که سپاه و بسیج در شهرستان کوهبنان تا کنون انجام داده اند ، افزود :  نیروهای انقلابی ،سپاه پاسداران و بسیج از همان روزهای اولیه در صحنه حضور داشتند و طبق بررسی هایی که انجام دادند خدمات و رایزنی هایی را ارائه کردند و در بحث برنامه غذایی ، توزیع وسایل گرمایشی ،  توزیع لباس گرم و کانکس خدماتی را از جاهای مختلف گرفته اند .

,

وی دولت را مسئول حل و فصل مشکلات مردم دانست و بیان کرد : نیروهای مردمی وانقلابی ، سپاه و بسیج هر کدام بر حسب توانی که داشته اند کار انجام می دهند ولی بودجه در دست نهاد اصلی دولت است که باید به مردم کمک کنند  تا به دلیل بی تدبیری بعضی از مسئولین مردم در سرما از بین نروند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه