اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد خبر داد؛

فرسودگی 40 درصدی شبکه توزیع آب روستایی یزد

فرسودگی 40 درصدی شبکه توزیع آب روستایی یزد
مدیر عامل آبفار یزد گفت: بیش از 40 درصد از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی فرسوده است و به خاطر همین تقریبا 27 درصد هدر رفت آب وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرعامل شرکت آبفار یزد در مصاحبه با عصر فرهنگ؛ از افتتاح 16 پروژه آبرسانی روستایی در ایام ا... دهه فجر خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر فرهنگ,

 محمد فاتحی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر578  روستا با 245 هزار نفر جمعیت در قالب 79416 هزار خانوار تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی یزد قرار دارند .

,

 وی افزود: آب شرب این روستاها از 292 حلقه چاه،22 دهنه چشمه و44رشته قنات و با استفاده از 6109 کیلومتر خطوط توزیع و انتقال و 409 باب مخزن ذخیره سازی با حجم102140 مترمکعب تأمین می شود.

,

این مقام مسئول در ادامه اذعان داشت : برای رفع کمبود آب و همچنین تأمین آب شرب با کیفیت برای روستاهایی که با تغییر کیفیت آب مواجه هستند، در حال حاضر تعداد330روستا باتانکر آبرسانی می شوند که 55 درصد از این روستاها، در شهرستان تفت قرار دارند.

,

فاتحی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد در راستای حل مشکل کمبود آب در سال گذشته اقدامات مطلوبی را انجام داده که از آن جمله می توان به حفر، تجهیز و بهسازی تعداد56 حلقه چاه و اصلاح و بازسازی161کیلومتر خطوط شبکه توزیع و انتقال اشاره کرد.

,

, ,

فرسودگی 40 درصدی شبکه توزیع آب روستایی

, فرسودگی 40 درصدی شبکه توزیع آب روستایی, فرسودگی 40 درصدی شبکه توزیع آب روستایی,

وی اذعان داشت: بیش از 40 درصد از خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی فرسوده است و به خاطر همین تقریبا 27 درصد هدر رفت آب وجود دارد.

,

 وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با اعتباری بالغ بر 61 میلیارد ریال 245 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع دیگر احداث و بازسازی شده، 26 باب مخزن ذخیره باحجم 5150 مترمکعب ساخته و 76 مورد منبع آبی بهسازی وایجاد گردد که با اجرای این پروژه ها حدود76000 هزار نفر در قالب 21000 مشترک از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

,

مدیرعامل آبفار یزد با اشاره به آمارهای رعایت الگوی مصرف آب شرب مشترکین در سال گذشته گفت:64درصد مشترکین درسال 96 الگوی مصرف را رعایت کرده اند که این مشترکین، 34درصد آب تولیدی را مصرف کرده اند واین درحالی است که 36درصد مشترکین بالاتر از الگو مصرف داشته اند که 66 درصد آب تولیدی را مصرف کرده اند.

,

مدیر عامل آبفار یزد در پایان از خسارت1300 میلیارد ریالی خشکسالی به تاسیسات آب شرب روستایی این این استان در سالهای اخیر خبر داد و گفت:با توجه به خشکسالی ها وکمبود آب کلیه چاهها وقنات وچشمه های منطقه مردم روستا جهت زنده نگه داشتن در ختان خود از آب شرب استفاده می نمایند که باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به شبکه وتاسیسات آب وفاضلاب شده  است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه