اخبار داغ

دولت دوازدهم مجری پروژه‌ای شد که به شدت منتقد آن بود

دولت دوازدهم مجری پروژه‌ای شد که به شدت منتقد آن بود
طرح انتقال آب دریای خزر که باعث مشکلات جدی زیست محیطی برای مردم استان‌های شمالی کشور می‌شود، ارثیه شوم احمدی‌نژاد بود که مورد حمایت حسن روحانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مردم مازندران در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی به اذعان اطرافیان وی، سنگ تمام گذاشته و با استقبال از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 به دنبال ایجاد توسعه و تحول در استان مازندران بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

استقبال از حسن روحانی درسال 92 از غرب استان مازندران شروع شده و با این امید که بنای توسعه مازندران توسط دولت روحانی انجام می‌شود، این استقبال‌ها در دستور کار مردم قرار گرفت.

پس از چهار سال از اتمام ریاست جمهوری حسن روحانی، روند توسعه‌ای در این منطقه شکل نگرفت و مشکلات گذشته در این مناطق پابرجا است. با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری، بحث ایجاد مناطق آزاد در استان به صورت جدی مطرح شد، با وجود موافقت برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بهشهر، دولت به دلیل قرار گرفتن در شرایط انتخابات و ترس از اینکه مبادا آراء این مناطق را از دست بدهد و به بهانه اختلاف نظر در بین نمایندگان مجلس، از معرفی منطقه امیرآباد بهشهر به عنوان منطقه آزاد تجاری خودداری کرده است.

دلیل عدم معرفی منقطه آزاد، از دست دادن پایگاه‌های مردم در غرب استان مازندران بود، اما با عبور حسن روحانی از انتخابات و برتری برابر رقبا، طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری حداقل در جلسات هیئت دولت به فراموشی سپرده شد.

این مقدمه مطرح شد تا گریزی بزنیم به بحث انتقال آب دریای خزر، که این روزها دوباره با موافقت رئیس سازمان محیط زیست کشور چالش دیگر برای مردم استان‌های شمال کشور بوجود آورده شد.

نکته اینجاست که دولت در معرفی منطقه آزاد تجاری، تنها به دلیل از دست دادن جایگاه مردمی در غرب استان مازندران خویشتن داری کرد، چه طور در طرح انتقال آب دریای خزر، که دغدغه همه مردم شمال کشور و تعداد زیادی از دوستداران محیط زیست در سطح جهان است، بی محابا ورود پیدا کرده و به فکر حفظ جایگاه مردمی خویش نیست؟!

از طرفی طرح این موضوع در دوران احمدی نژاد مورد انتقاد جدی جریان مقابل دولت بوده است و در رسانه‌های زنجیره‌ای به این موضوع حمله کرده بودند، اما چرا دولت دوازدهم بدون توجه به مخاطرات زیست محیطی نسبت به اجرای این طرح اصرار دارد، سئوال بی جوابی است که کمتر به آن پاسخ داده شده است.

طرح انتقال آب دریای خزر ارثیه شوم برای مردم شمال کشور است، که از دوران احمدی‌نژاد کلید خورده و در حال حاضر، حسن روحانی تلاش می‌کند این کلید را بدون توجه به مخاطرات زیست محیطی بچرخاند.

مردم مازندران مزد حمایت از حسن روحانی در انتخابات دوره یازدهم را با عدم موافقت در طرح معرفی منطقه آزاد تجاری دریافت کرده و با حمایت مجدد از دولت با موافقت طرح انتقال آب دریایی خزر به فلات مرکز مواجه شدند.

اوضاع به حدی ناراحت کننده شد که نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شمال کشور اجازه نمی‌دهند طرح انتقال آب دریای خزر کلید بخورد.

به گزارش بلاغ، عیسی کلانتری،وزیر کشاورزی در دولت‌های اول و دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی و در سه سال اول دولت محمد خاتمی به عنوان وزیر فعالیت می‌کرد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بلاغ,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه