اخبار داغ

پرستار جوان قزوینی:

حقوق پرستاران متناسب با حجم بالای کار آن‌ها نیست/ دعای خیر بیماران در زندگی‌ام معجزه کرده است

حقوق پرستاران متناسب با حجم بالای کار آن‌ها نیست/ دعای خیر بیماران در زندگی‌ام معجزه کرده است
پرستار جوان قزوینی با اشاره به اینکه پرستاری از مشاغل سخت محسوب می‌شود، گفت: یکی از مشکلات پرستاران میزان دریافتی کم در مقابل حجم بالای کاری است و حقوقی که برای این قشر در نظر می‌گیرند متناسب با کار آن‌ها نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، حضرت زینب(س) به عنوان یکی از بانوان بزرگ اسلام و اسوه صبروبردباری الگوی بسیاری از بانوان مسلمان است که این صبر و استقامت در واقعه عاشورا در مقابل چشم تمامی جهانیان نمایان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , شاخص،,

و بر این اساس سالروز ولادت این بانوی بزرگوار اسلام را در تقویم به عنوان روز پرستار یاد می‌کنند.

,

به همین بهانه به سراغ پرستار جوانی رفتیم که کارش را با عشق و علاقه در یکی از مراکز توانبخشی و معلولان کم توان ذهنی در قزوین آغاز کرده است…

,

هدی مرادآبادی دانشجوی سال آخر رشته پرستاری است؛ وی ۲۲ سال بیشتر سن ندارد اما علی رغم سن کم دلی مهربان و روحی فداکار دارد.

,

وی پرستاری را در مرحله اول یک شغل نمی‌داند و بر این باور است که یک پرستار باید دارای اخلاقی خوب و روحیه ای ایثارگرانه باشد.

,

او به عنوان یک پرستار جوان با چهره ای رویی گشاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: از کودکی علاقه زیادی به پزشکی، سلامت و درمان و خدمت به مردم داشتم به همین دلیل رشته پرستاری را در دانشگاه انتخاب کردم.

,

حضرت زینب(س) بهترین الگو برای جامعه پرستاری است

, حضرت زینب(س) بهترین الگو برای جامعه پرستاری است,

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) بهترین الگو برای جامعه پرستاری است، افزود: هیچ نعمتی بالاتر از سلامتی در زندگی انسان نیست و در این راستا کمک به همنوع برایم لذت بخش است.

,

این پرستار جوان با اشاره به خصوصیات یک پرستار خوب بیان کرد: عشق و علاقه، از خودگذشتگی و ایثار از ویژگی‌های اصلی یک پرستار است .

,

مرادآبادی درخصوص آشنایی خود با ” توانبخشی و معلولان کم توان ذهنی هستی” اظهار کرد: قبل از اینکه با این مرکز آشنا شوم به مدت سه ماه در اورژانس بیمارستان بوعلی مشغول بودم اما پس از آشنایی با این مرکز بر اساس علاقه ای که داشتم مشتاق شدم کار در کنار مددجویان را تجربه کنم.

,

وی با بیان اینکه یک پرستار خوب باید همواره رضای خدا را سرلوحه کارش قرار دهد، ابراز کرد: برای پرستار فرقی ندارد که بیمارش در بیمارستان یا هر مکان دیگری باشد چراکه مهم رفع دغدغه و کمک در جهت بهبود بیمار است و این تصور غلطی است که جایگاه پرستاران فقط در بیمارستان تعریف شود.

,

این پرستار جوان با بیان اینکه همسرش نیز یک پرستار است، عنوان کرد: از آنجایی که همسرم نیز در مرکز توانبخشی فعال هستند؛ من هم علاقه مند شدم که حیطه‌های کاری متفاوت پرستاران را تجربه کنم.

,

پرستاری فقط محدود به درمان جسمی بیمار نمی‌شود

, پرستاری فقط محدود به درمان جسمی بیمار نمی‌شود,

مرادآبادی در خصوص برقراری ارتباط با بیماران کم توان ذهنی اظهار کرد: اوایل برقراری ارتباط با این عزیزان برایم سخت بود اما با گذشت زمان، انس و افت بیشتری با آنها پیدا کردم بطوریکه جزئی از اعضای خانواده‌ام محسوب می‌شوند.

,

وی دعای خیر بیماران را گره گشای امورات خود اصلی مشکلاتش در زندگی دانست و اضافه کرد: مددجویان این مرکز دنیای جالب و دل‌های صاف و ساده ای دارندو دعایشان معجزه می‌کند به گونه‌ای که بارها تاثیر دعای خیر آن‌ها را در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام و امر روحیه‌ام را برای ادامه مسیردوچندان می‌کند.

,

این پرستار جوان با اشاره به توانایی‌های معلولان کم توان ذهنی گفت: علی رغم معلولیت ذهنی که این مددجویان دارند اما توانایی‌ها و استعدادهای بسیار قابل توجهی در زمینه‌های مختلف از خود نشان می دهند.

,

مرادآبادی با بیان اینکه ارتباط روحی برقرار کردن با بیمار نقش بسیار مهمی در بهبود او دارد، گفت: پرستاری فقط محدود به درمان جسمی بیمار نمی‌شود بلکه آنچه پرستار را از سایر اقشار تفکیک می کند ارتباط روحی برقرار کردن با بیمار، مددجو و خانواده‌های آن‌ها دارد.

,

وی درخصوص شیفت کاری خود گفت: با توجه به نیاز مددجویان مرکز توانبخشی حضور پرستار الزامی می‌گردد اما خداروشکر در این مرکز بیمار بدحال وخیم نداریم بطوری‌که فقط بیماری‌ها سطحی است و با دارو و کنترل رژیم غذایی رفع می‌شود لذا من در حال حاضر بصورت تک شیفت فعال هستم.

,

این پرستار جوان تصریح کرد: کار در این مرکز برای من تجربه‌های زیادی داشت و به این باور رسیدم که همه انسان‌ها مانند هم نیستند و توانایی ارتباط با قشرهای مختلف یکی از اصول مهم در پرستاری به شمار می‌رود.

,

حقوق پرستاران متناسب با کار آن‌ها نیست

, حقوق پرستاران متناسب با کار آن‌ها نیست,

وی اظهار کرد: پرستاران به عنوان قشر زحمت کش جامعه امروزه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که گاهی آن‌ها را از پای در می‌آورد.

,

این پرستار جوان اضافه کرد: متاسفانه نسبت به شغل پرستاری اجحاف می‌شود و علی‌رغم اینکه پرستاران همانند پزشکان با انواع بیماری‌ها سروکار دارند اما اختلاف طبقاتی و درآمدی بین جامعه پزشکان و پرستاران وجود دارد.

,

مرادآبادی با اشاره به اینکه پرستاری از مشاغل سخت محسوب می‌شود، گفت: یکی از مشکلات پرستاران میزان دریافتی کم در مقابل حجم بالای کاری است و حقوقی که برای این قشر در نظر می‌گیرند متناسب با کار آن‌ها نیست.

,

مرادآبادی تاخیردر پرداخت کارانه پرستاران را از دیگر مشکلات پرستاران عنوان کرد و افزود: مرخصی زایمانی که برای پرستاران درنظر گرفته شده بسیار کم است چراکه شغل پرستاری در مقایسه با دیگر کارهای دولتی حجم کاری زیادی دارد.

,

مرادآبادی در انتها برای تمامی بیماران آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم بتوانم پرستاری را در محیط‌های مختلف تجربه کنم و آنچه در توان دارم برای کمک به هم نوعانم به کار گیرم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه