اخبار داغ

معاون وزیر نفت:

سهم ایران از ذخایر نفت و گاز جهان 27 درصد است/باید سهم بیشتری در تولید جهانی به دست آوریم

سهم ایران از ذخایر نفت و گاز جهان 27 درصد است/باید سهم بیشتری در تولید جهانی به دست آوریم
معاون وزیر نفت در امور مهندسی ، پژوهش و فناوری گفت: ایران تنها 27 درصد از ذخایر نفت وگاز جهان را دارد و باید به جایگاه بالاتری دست پیدا کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، حبیب الله بیطرف، معاون وزیر در امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت در مراسم گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی انرژی با اشاره به اینکه برنامه های توسعه فناوری وزارت نفت درحوزه ساخت داخل و توسعه میادین نفت و گاز است،اظهار کرد: با نگاهی به پتانسیل صنعت نفت و گاز ایران می توان گفت 9درصد ذخایر نفت و 18 درصد ذخایر گاز طبیعی جهان متعلق به ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با بیان اینکه پتانسیل تولید روزانه نفت ما حدود شش میلیون بشکه است، افزود: پتانسیل تولید گاز طبیعی ما در سال 40 میلیارد متر مکعب است که این سهم قابل توجهی در انرژی جهانی است 

,

بیطرف با اشاره به اینکه ایران دارنده ساختارهای توسعه یافته نفت و گاز طبیعی است، اضافه کرد: با محاسبه مجموع نفت و گاز دارای موقعیت اول جهانی هستیم.

,


وی گفت: اگر ذخایر را با تولید بخواهیم مقایسه کنیم، ایران با 9، عربستان 16، عراق 9 و کویت و امارات هر کدام با 6 درصد، 50 درصد ذخایر نفتی جهان را صاحب هستند و از نظر تولید نفت خام ایران ، عراق و کویت چهار و عربستان 13 درصد سهم جهانی را دارند.

,
,


معاون وزیر نفت با اشاره  به سهم ذخایر و تولید کشور ما در نفت خام ادامه داد: از نظر گاز نیز سهم ما از ذخایر 18 درصد است در صورتی که سهم قطر 13، عربستان 4 و امارات حدود سه درصد است ، با این وجود از نظر تولید ما حدود پنج درصد گاز جهان را سالانه تولید می کنیم.

,
,


وی تاکید کرد: در حوزه تولید گاز نیز با توجه به ذخایر جای سهم بیشتری را در عرضه تولید گاز جهانی داریم.

,
,


بی طرف با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی پیش بینی شده تا سال 1400 تولید نفت خام به چهار و نیم میلیون بشکه ، میعانات گازی 950 هزار بشکه و گاز طبیعی یک هزار و 100 میلیون متر مکعب در روز برسد،اظهار کرد: برای دست یابی به این اهداف نیازمند 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز هستیم.

,
,

وی با مقایسه تولید نفت و گاز ایران و کشورهای هایی چون عراق، امارات و کویت تاکید کرد: ایران در بخش تولید جهانی باید جایگاه بالاتری را به خود اختصاص دهد.

,

برنامه های اساسی وزارت نفت در توسعه فناوری

, برنامه های اساسی وزارت نفت در توسعه فناوری , برنامه های اساسی وزارت نفت در توسعه فناوری ,

بیطرف با اشاره به برنامه های اساسی وزارت نفت در توسعه فناوری به چهار سطح توسعه  افزود: توسعه فناوری در اجرای قرار دادهای (IPO)، توسعه فناوری ها در فرآیند ساخت داخل تجهیزات و کالاهای پر مصرف در صنعت نفت و گاز، توسعه فناوری در اجرای قرار دادهای پژوهشی حوزه بالا دستی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی معتبر ایران و توسعه فناوری در اجرای قرار دادهای پژوهشی و حوزه پایین دستی با دانشگاه ها و مراکز معتبر ایرانی از برنامه های اساسی وزارت نفت در توسعه فناوری است.

,

وی اهداف کلیدی فناورانه در بخش انرژی را به کارگیری فناوری های روز دنیا برای ازدیاد برداشت نفت و گاز از میادین و انتقال فناوری به کارفرما، پیمانکاران، مشاروان وسازندگان تجهیزات نفت و گاز برشمرد و افزود: هدف این است که در فرآیند قراردادهای نفت وگازی که منعقد و فناوری ها و دانش فنی طراحی به طرف های ایرانی منتقل شود.

,

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با توصیه به جدی گرفته شدن مبحث انتقال فناوری در بخش حاکمیت، دولت و پیمانکاران و سازندگان تاکید کرد: هر چقدر برای عمق بخشی چرخه فناوری و ساخت داخل از این فرصت استفاده کنیم هم خودمان برده ایم و هم کشور منتفع شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: کار مهمی که در این زمینه در وزارت نفت دنبال می شود صدور گواهینامه کیفیت محصولات و خدمات صنعت نفت است.

,

در حاشیه برگزاری نمایشگاه کیش اینکس 2018 ، نشست‌هایی با حضور مشارکت کنندگان، مدیران و کارشناسان صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب، برق و انرژی‌های نو برنامه‌ریزی شده است.

,

در این دوره از نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش، نمایندگانی از کشورهای آلمان، ارمنستان، اسکاتلند، سوئد، کره‌جنوبی، آفریقای جنوبی، چین، گرجستان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، روسیه، اتریش، امارات متحده عربی و عراق حضور دارند.
این نمایشگاه با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران و جمعی از شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی در فضایی معادل 18000 متر مربع برگزار شده است.

,
,

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش باحضور بیش از 180 شرکت داخلی و خارجی یا نمایندگان شرکتت های خارجی در حوزه نفت وانرژی از 2 تا 5 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش آماده بازدید علاقمندان به حوزه انرژی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه