اخبار داغ

بوکان، شهری با قابلیت ایجاد بندر خشک در آن

بوکان، شهری با قابلیت ایجاد بندر خشک در آن
شهرستان بوکان در حوزه جنوبی اب ریز دریاچه ارومیه با پتانسیل های ویژه اقتصادی خود بر سر یکی از مهم ترین شاه راه های کشور قرار دارد که در صورت استفاده از این مهم می توان شاهد اوج گیری رونق اقتصادی در منطقه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، شهر بوکان به علت همسایگی با چندین شهرستان و همچنین قرار گرفتن در مسیر کوریدور شمال غرب به غرب و جنوب غرب کشور و همچنین نزدیکی به بازارچه های مرزی سردشت و بانه بهترین منطقه برای تبدیل شدن به بندر خشک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

بندر خشک یک بندر درون سرزمینی چند منظوره است که جهت انتقال کالاهای مختلف به دیگر مناطق تشکیل میشود و وظیفه آن تسهیل در مبادلات کالاهای مختلف است.
هرچند بوکان جزء شهر های است که با ۳ گونه ایجاد بندر خشک (خشک دور از ساحل، با فاصلۀه متوسط از ساحل، و نزدیک به ساحل) فاصله دارد ولی به علت موقعیت خاص و ویژه جغرافیایی که دارد می تواند نمونه جدیدی باشد از تاسیس بنادر خشک در کشور
بیگمان راه اندازی بندر خشک در بوکان به خاطر موقیت جغرافیایش می تواند سبب به حرکت درامدن چرخ اقتصاد بوکان و حتی منطقه شود و در نهایت بوکان را به عنوان قطب اقتصادی منطقه به ایران معرفی کند.
یکی از کارکردهای بسیار مهم بنادر خشک در کنار افزایش توان صادراتی به دیگر نقاط کشور و همچنین خارج از مرزها، سبب ایجاد فرصت های جدید اشتغال می شود که با نگاهی به امار ۲۲ درصدی بیکاری در بوکان ایجاد این بندر می تواند یکی از مهم ترین چالش ها و مشکلات این شهر را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.
بنادر خشک، با ایجاد کارآفرینی بسیار بالا، احداث بنگاههای صنعتی و تجاری در آنها به راحتی قابل شکل گیری است، این بنادر به طور مستقیم باعث توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای، لجستیک ترکیبی و کانتینری شده و زمینه را برای ارتباط ریلی نیز فراهم می سازند.
جدای از رونق اشتغال باید گفت تاسیس بندر خشک در بوکان سبب ایجاد راه های استادارد، تسریع در ایجاد خط ریلی که در نهایت منجر به جذب سرمایه وتوسعه فضای کسب وکار، اشتغال وکارآفرینی در منطقه می شود.
بی گمان بندر خشک همچنان که گفته شد جدای از توسعه زیر ساخت های شهری و ایجاد اشتغال سبب رونق و رشد دیگر محصولات تولیدی شهرستان از صنعتی گرفته تا کشاورزی نیز می شود که همه این موارد در نهایت سبب افزایش هزینه دارامدی خانوارهای بوکانی می شود.
ایجاد بازارچه های بزرگ صنعتی، کشاورزی، دام و تیور و همچنین به علت نزدیکی به بازارچه های مرزی تاسیس بازارچه های مخصوص کالاهای وارداتی از مهم ترین برنانه های های خواهد بود که می توان با تاسیس انها جرقه ایجاد بندر خشک در این شهر را زد که امید است این مهم در دستور کار همه مدیران ارشد شهرستان قرار گیرد زیرا با راه اندازی این بندر بوکان به قطب اقتصادی منتطقه تبدیل خواهد شد.
ایجاد و تاسیس بندر خشک در بوکان با فاصله دو ساعاته از مرز نیاز به پیگیری جدی همه مسئولان ارشد شهرستان و توجه دولتمردان در استان و کشور دارد و امید است که امید است این مهم در شهر بوکان اجرای شود.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه