اخبار داغ

معاون اقتصادی منطقه آزاد کیش:

ظرفیت کیش برای تبدیل شدن به دروازه تبادل دانش انرژی جهان/ توجه جدی به انرژی های جایگزین ضروری است

ظرفیت کیش برای تبدیل شدن به دروازه تبادل دانش انرژی جهان/ توجه جدی به انرژی های جایگزین ضروری است
معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت توجه به انرژی های جایگزین گفت: جزیره کیش می تواند دروازه تبادل دانش در صنعت انرژی به ویژه در بخش آموزش های بین المللی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،محمدرضا سعیدی، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی انرژی ( کیش اینوکس2018) با اشاره به اهمیت توجه به انرژی های جایگزین اظهار کرد: علاوه بر توجه جدی به زنجیره انرژی نفت و گاز باید به حوزه های انرژی جایگزین توجه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی با بیان اینکه انرژی حیات اقتصادی هر جامعه است و در همه دنیا تمرکز اصولی در این حوزه وجود دارد، افزود: منبع اصلی انرژی، انرژی های فسیلی است که کشور ما از بازیگران مهم این عرصه و دارای فرصت های بزرگی است .

,

سعیدی ادامه داد: اگر می خواهیم از قافله دانش و تکنولوژی عقب نمانیم این رویکرد و فرصت های انرژی را باید مورد توجه قرار دهیم تا اگر زمینه ها عوض شد علاوه بر توجه جدی به زنجیره انرژی نفت و گاز به انرژی های جایگزین نیز توجه کنیم.

,

سعیدی با تاکید بر اینکه باید به نفت و گاز در کشور به عنوان سرمایه نگریست، افزود: اگر به دنبال جایگاه در جهان هستیم باید به سمت مسیرهای نوآورانه حرکت کنیم و برای این کار در تحقیقاتی که باید بر پایه اقتصاد نوآوری قرار بگیریم و به سه فاکتور یادگیری، قدرت شبکه سازی و قابلیت نوآورانه توجه کنیم.

,

وی تاکید کرد: ما باچالش های بزرگی چون اقتصاد کربنی مواجه هستیم که برای حرکت در مسیر اقتصاد نوآورانه علاوه بر استفاده صحیح از انرژی های داشته به صورت موازی انرژی های جایگزین را یافته تا به چالش های موجود پاسخ دهیم.

,

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش گفت:حوزه نفت و گاز هم موضوع و هم محرک توسعه است و برای اینکه محرک خوب توسعه باشیم باید در سطح بین الملل در بحث انرژی حضور داشته باشیم و مهمتر اینکه قدرت جذب آن ها را داشته باشیم. باید فرصت شناسی کرده و از فرصت های شناسایی شده استفاده کنیم.

,

سعیدی تاکید کرد: جزیره کیش به دلیل بین المللی سازی شدن امکان فراهم ساختن زیرساخت های لازم برای حضور شرکت های کوچک و بزرگ در حوزه انرژی به ویژه در مباحث آموزش های بین المللی را دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: کیش می تواند دروازه ای برای تبادل دانش و فرصت های جذب فعالان صنعت انرژی در سطح بین المللی باشد.

,

در این دوره از نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش، نمایندگانی از کشورهای آلمان، ارمنستان، اسکاتلند، سوئد، کره‌جنوبی، آفریقای جنوبی، چین، گرجستان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، روسیه، اتریش، امارات متحده عربی و عراق حضور دارند.
این نمایشگاه با حمایت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران و جمعی از شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی در فضایی معادل 18000 متر مربع برگزار گردیده است.

,
,

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی نفت و انرژی کیش از 2 تا 5 بهمن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کیش آماده بازدید علاقمندان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه