اخبار داغ

تفاوت پوشش خبری در دو جبهه مقاومت اسلامی و عفرین؛

ضعف رسانه ای در تنها جبهه حقیقى مبارزه با تروریسم و گزارش لحظه به لحظه تجاوزگری ترکیه

ضعف رسانه ای در تنها جبهه حقیقى مبارزه با تروریسم و گزارش لحظه به لحظه تجاوزگری ترکیه
خبرنگاران ترک حاضر در این معرکه، لحظه به لحظه این عملیات را بشکل حرفه اى پوشش مى دهند و آنرا مثل فوتبال براى بیننده هاى خود گزارش مى کنند؛ کارى که براى "جبهه مقاومت اسلامى"، تنها جبهه حقیقى مبارزه با تروریسم، در شش سال گذشته در هیچکدام از عملیات ها انجام نگرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمدرضا بیضایی در ائل نوشت: ترکیه دو روز است که یک بند دارد "عفرین" در شمال سوریه را بنام مبارزه با تروریسم از زمین و هوا مى کوبد. بحث در مورد ابعاد پیدا و ناپیداى نظامى و سیاسى این تجاوزگرى، کارشناسان خودش را مى طلبد. چیزى که براى من بعنوان علاقمند رسانه در مورد این عملیات جالب است، پوشش رسانه اى فوق العاده آن است. خبرنگاران ترک حاضر در این معرکه، لحظه به لحظه این عملیات را بشکل حرفه اى پوشش مى دهند و آنرا مثل فوتبال براى بیننده هاى خود گزارش مى کنند؛ کارى که براى "جبهه مقاومت اسلامى"، تنها جبهه حقیقى مبارزه با تروریسم، در شش سال گذشته در هیچکدام از عملیات ها انجام نگرفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,


 از ملاحظات امنیتى و سیاسى و بین المللى و دیپلماتیک بى خبر نیستم و نمى گویم هم که چرا این ملاحظات در شش سال گذشته مانع کار رسانه اى درخورى براى این جبهه بوده، اما امروز بعد از این سالها، وقتى هنوز هیچ تعریف درستى از جبهه اى که اینهمه شهید تقدیم آن شده در جامعه ما وجود ندارد و یکى مثل من هنوز هم آنرا درست نمى شناسد و دیگران، عنوانى جز "دفاع از حرم" براى تعریف آن نمى یابند، ضعف کار رسانه اى بشدت خود را به رخ مى کشد. 

 کارى که رسانه هاى ترکیه دو روز است در حال انجام آن هستند البته کار خبرى صرف نبوده و در واقع یک عملیات روانى تخصصى است که دست کمى از خود عملیاتى که در حال انجام است ندارد. پرچم ترکیه توسط شبکه هاى تلویزیونى ترکیه مدام توى چشم مخاطب فرو مى شود و همه مجرى ها قرمز و سفید پوشیده اند تا به رنگ پرچم ترکیه در بیایند. مرتب، گزارشاتى از سطح شهرهاى مختلف پخش مى شود که حمایت و یکدلى مردم با دولت و ارتش را در انجام این عملیات نشان مى دهد. در حالى که بدنه سازمان رزمى عمل کننده ترکیه در عفرین، ارتشى است متشکل از گروههاى مختلف تروریستى مورد حمایت ترکیه! و این از طنزهاى روزگار است. 

 نسل جوان حال حاضر ترکیه بیگانه ترین نسل با جنگ و جهاد و ایثار و مقاومت است و آنچه بنام جنگیدن در راه وطن و به افتخار وطن به خورد آنها داده مى شود آشى است از پروپاگانداى باطل رسانه اى که به برکت انقطاع این نسل از فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت، بشدت باور پذیر است و من زمینه هاى این باورپذیرى را به چشم خود از نزدیک در ترکیه دیده ام.

 درد دارد که نسل جوان ایرانى که هنوز رابطه اش با سالهاى دفاع مقدس و آدمهاى جنگ قطع نشده و گنجینه اى از آرمانهاى بسیار بلند در دسترس اوست و جبهه اى هم متشکل از همسالان خود او مشغول فداکارى و جانفشانى براى مجد و عظمت اسلام و مسلمین در برابر جباران عالم و هم کاسه هاى آنهاست، نداند که در جبهه وسیعى که از غرب آسیا تا قلب آفریقا بنام "جبهه مقاومت اسلامى" تشکیل شده و از پایگاه بلند ولایت و رهبرى شیعى فرمان مى گیرد چه مى گذرد.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه