اخبار داغ

در راستای حفظ حقوق عامه ؛

از این پس کلیه مراحل فک پلاک در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود/ شهروندان کم بضاعت از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند

از این پس کلیه مراحل فک پلاک در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود/ شهروندان کم بضاعت از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهر کرمان گفت: دادگستری کرمان از ابتدای سال جاری در راستای احقاق حقوق عامه و حل مشکلات مراجعان به سیستم قضائی با اصلاح فرآیند ها از صرف هزینه های اضافی و اتلاف وقت شهروندان جلوگیری بعمل آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی اظهار داشت: مردمی که بزرگی و بصیرت خود را در جریان آشوب های اخیر به همه ی مسئولان و جهانیان ثابت نمودندمستحق خدمت خالصانه،انقلابی و موافق با قانون هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه آرمان,

تصمیم خالصانه و انقلابی موافق با قانون چاره حل مشکلات جامعه است

, تصمیم خالصانه و انقلابی موافق با قانون چاره حل مشکلات جامعه است,

وی گفت:ضرورت دارد همه ی مسئولان با ابتکار،خلاقیت وبا اتخاذ تصمیمات انقلابی کمک به مردم وحل مشکلات آنان را در سرلوحه کار خود قرار دهند  و ترس از دست دادن جایگاه ومقام خود نداشته باشند چرا که اگر برای عمل انقلابی و خالصانه برای ملت موقعیت کاری افراد  به خطر افتد خود یک افتخار محسوب می شود.

,

وی بیان کرد:در فرمایشات امیرالمونین حضرت علی (ع) آمده است:"در بلاد اسلامی اگر خلخال از پای زن یهودی به ظلم بیرون آورده شود،هرکس از این غصه نمیرد جا دارد"لذا اگر در هر اداره و ارگانی با این رویکرد با کار ها و مراجعات مردم برخورد شود قطعا مورد حمایت خداوند خواهد بود.

,

کلیه مراحل فک پلاک در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود

, کلیه مراحل فک پلاک در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود,

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان ساخت:در راستای حفظ حقوق عامه با هماهنگی بعمل آمده با فرماندهی انتظامی استان از این پس  کلیه مراحل فک پلاک در مرجع انتظامی پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود .

,

وی ادامه داد:مدت ها طبق قانون فک پلاک خودروهایی که در بازار خرید و فروش می شد الزاما به شعب شوراهای حل اختلاف و دادگاه ها ارجاع می گردید که خود مستلزم هزینه های مادی و اتلاف وقت زیادی از مردم بود. 

,

وی ادامه داد:معمولا بعد از گذشت فرآیند طولانی رسیدگی و صدور رای قطعی،اجرائیه صادر می شود وبه مرجع اجرای احکام ارسال می شود که محکوم له دراین مرحله موظف است اموال بدهکار که همان محکوم علیه است به واحد اجرا معرفی نماید تا از محل آن حکم اجرا شود

,

استعلامات سیستم قضائی از بانک ها به صورت الکترونیک انجام می شود

, استعلامات سیستم قضائی از بانک ها به صورت الکترونیک انجام می شود,

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:با هماهنگی صورت گرفته فی مابین معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری و واحدهای فناوری اطلاعات بانک ها از این پس استعلامات بانکی به صورت الکترونیک صورت می پذیرد و بانک ها نیز موظفند در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهند تا رنج پیگیری استعلام از جلوی پای مردم برداشته شود.

,

استعلامات الکترونیک با پلیس منجر به افزایش رضایت مندی عمومی شده است

, استعلامات الکترونیک با پلیس منجر به افزایش رضایت مندی عمومی شده است,

وی با اشاره به اینکه با پیشنهاد دستگاه قضائی استان کرمان  توسط قوه قضائیه خودرو از مستثنیات دین خارج شده است،تصریح کرد:با اتخاذ تدابیر و همچنین استقرار یک واحد پلیس در نزدیکی دادگستری از رفت وآمدهای مردم در سطح شهر که گاها منجر به ایجاد ترافیک،اتلاف وقت و صرف هزینه زیاد می شد،جلوگیری بعمل آمده است .

,

شهروندان کم بضاعت از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند

, شهروندان کم بضاعت از پرداخت هزینه های دادرسی معاف هستند,

وی اعلام کرد:طبق قانون تنها مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه های دادرسی معاف می باشند اما در راستای خدمت به مردم کم بضاعت با کمک کارکنان و قضات دادگاه خانواده با اعمال ماده 5قانون حمایت هزینه دادرسی بخشی دیگر از خانم هایی که برای درخواست خود به دادگستری مراجعه می نمایند را از پرداخت هزینه معاف نموده ایم.

,

وی ادامه داد:سایر افرادی که مطالباتی دارند دادگاه با رسیدگی فوق العاده و سریع به دادخواست اعسار ،هزینه دادرسی را در بدو امر به صورت موقت معاف و بعد از وصول محکوم به از محل آن پرداخت می شود که خود خدمت خوبی برای شهروندان است

,

مهم ترین سرمایه دستگاه قضاء ؛ اعتماد عمومی مردم و نیروی انسانی است

, مهم ترین سرمایه دستگاه قضاء ؛ اعتماد عمومی مردم و نیروی انسانی است,

وی تاکید کرد:سرمایه دادگستری اعتماد عمومی مردم و نیروی انسانی آن است و اگر این دو امر در دستگاه قضائی محفوظ وسالم بماند اجرای عدالت به صورت انقلابی و سریع میسور است.

,

این مقام قضائی خاطرنشان ساخت:دیدار های مستمر مسئولان عالی قضائی استان کرمان با مردم و شنیدن مشکلان و مسائل آنها در قالب ملاقات های مردمی ،سفرهای شهرستانی و حضور در مساجد شهر در راستای ارتقای اعتماد عمومی صورت می پذیرد.

,

حجت الاسلام ابرهیمی عنوان کرد:طی چند سال گذشته همواره مشکلات کارکنان دستگاه قضائی مد نظر قرار گرفته و اقدامات ارزشمند رفاهی از ازقبیل ساخت مسکن ارزان قیمت را انجام داده ایم.

,

وی در پایان با بیان اینکه مردم بصیر و فهیم ایران شایسته خدمت خالصانه،انقلابی و سریع  می باشند،خاطرنشان ساخت: خدمت به مردمی فهیم و انقلابی افتخاری است که در این دوره از تاریخ روزی مسئولان شده است وبایستی قدردان نسیم رحمت الهی باشیم.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه