اخبار داغ

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان:

کارخانه‌های اسیدسولفوریک در زنجان مجهز به فرایند دو جذبی می‌شوند

کارخانه‌های اسیدسولفوریک در زنجان مجهز به فرایند دو جذبی می‌شوند
معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان گفت: کارخانه‌های اسیدسازی در زنجان مجهز به فرایند دو جذبی می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اسدی در گفت‌وگو با موج رسا، آلایندگی کارخانه‌های اسیدسازی که در مواردی منجر به اعتراضات اهالی روستاهای اطراف می‌شود، اظهار کرد: در مورد حساسیتی که مردم روستای خیرآباد در خصوص یکی از کارخانه‌های اسیدسازی دارند، باید گفت که براساس نمونه‌برداری‌هایی که ما انجام داده‌ایم این خروجی استانداردی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه خروجیSO2 این کارخانه زیراستاندارد خروجی واحدهای صنعتی است، ابراز کرد: با این وجود این کارخانه در نظر دارد تا آلاینده‌ها را بیشتر از این کاهش دهد.

,

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه تبدیل این واحد به واحد دو جذبه در دستور کار این کارخانه قرار گرفته است، افزود: فرایند دو جذبه به کنترل آلاینده‌ها در این واحد تولید منجر خواهد شد و در نهایت بازده تولید نیز افزایش می‌یابد.

,

وی با بیان اینکه خروجی این کارخانه استاندارد است اما ما پیگیر دو جذبی شدن هستیم، خاطرنشان کرد: برای محیط زیست مهم این است که خرجی این واحدها زیراستاندارد باشد و اگر بالای حد مجاز باشد علاوه بر اینکه به مالیات بر ارزش افزوده معرفی می‌کنیم، اقدامات دیگر را نیز در برخورد با این واحدها انجام می‌دهیم.

,

اسدی با اشاره به اینکه به غیر از این واحد چهار کارخانه اسیدسازی دیگر نیز در شهرک تخصصی روی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در این شهرک واحد شیمی حیان دو جذبی است و یکی از سه کارخانه دیگر، واحد را تعطیل کرده و به دنبال دو جذبه کردن سیستم واحد تولیدی خود است.

,

وی بیان کرد: پیرو پیگیری‌هایی که محیط زیست استان زنجان انجام داده این واحدها به دنبال دو جذبی کردن فرایندها هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه