اخبار داغ

عدم اجرای قانون برکناری بازنشستگان برای جلالی؛

نارضایتی فرهنگیان و دانش آموزان طبس از مدیر آموزش و پرورش/ لامعی دنبال کادرسازی برای اصلاح‌طلبان در شهرستانهاست

نارضایتی فرهنگیان و دانش آموزان طبس از مدیر آموزش و پرورش/ لامعی دنبال کادرسازی برای اصلاح‌طلبان در شهرستانهاست
در حالی که هم اکنون بیش از 20 روز از بازنشسته شدن جلالی مدیرآموزش و پرورش طبس می‌گذرد، به جای اجرای قانون و کنار گذاشتن از مدیریت، گویا لامعی دنبال رایزنی برای ادامه مدیریت وی تا سال آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ در اردیبهشت ماه سال 93 بود که محمود جلالی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس منصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛ , خاورستان؛ , خاورستان؛ , در اردیبهشت ماه سال 93 بود که محمود جلالی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس منصوب شد.,

 

,

هم اکنون 3 سال و 8 ماه است که جلالی در این اداره مدیریت می کند، در حالی که بیش از 20 روز است که وی بازنشسته شده اما هنوز هم مشغول فعالیت است و شنیده می شود با رایزنی های انجام شده، قرار است تا سال آینده سکاندار این مدیریت بماند.

,

 

,

این در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم تودیع و معارفه مدیرآموزش و پرورش قاین اظهارکرد که؛ بر اساس قانون وزارتخانه مدیرانی که بازنشسته شده اند باید از چرخه مدیریت کنار گذاشته شوند ( در اینجا بخوانید)، وی در حالی از تاکید و اجرای قانون سخن می گوید که نه تنها آن را برای مدیر آموزش و پرورش طبس اجرا نمی کند، بلکه بر اساس اعلام منابع آگاه، بر ادامه مدیریت وی پس از 35 سال هم تاکید دارد .

, اینجا, اینجا, اینجا,

 

,

اما این موضوع علاوه بر تناقض با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغی از سوی ریاست جمهوری برای برکناری بازنشستگان، سبب اعتراض فرهنگیان و اولیاء دانش آموزان شهرستان طبس شده که در این راستا شکوائیه‌ای مستند در ۱۰ بند به مقامات عالی‌رتبه استانی و کشوری ارسال کرده اند.

,

 

,

این در حالی است که طی دوران مدیریتی جلالی، به جای رسیدگی به امور آموزشی و رفع مشکلات مدارس و ...، بیشتر به سیاسی کاری ها پرداخته شد و مسائل اصلی مورد غفلت قرار گرفت که در این خصوص نخبگان از افت معنی دار قبولی در رشته های خاص و آینده دار کنکور اظهار نگرانی کرده اند.

,

 

,

علاوه بر این، عملکرد جلالی نارضایتی فرهنگیان و اولیای دانش آموزان را هم فراهم آورد و چندی پیش اولیای دانش آموزان برای تغییر مدیریت آموزش و پرورش طبس، دست به دامان وزیر آموزش و پرورش شدند.

,

 

,

متاسفانه وضعیت آموزش و پرورش خراسان جنوبی سبب شده تا فرهنگیان و دانش آموزان مناطق مختلف استان، گلایه مند باشند که گویا این موضوع در شهرستان طبس و قاین به اوج خود رسیده و به نظر می رسد دلیل وضعیت موجود هم رهاشدگی امور و سیاست زدگی در بدنه اصلی آموزش و پرورش بخصوص شخص مدیرکل است که به جای رسیدگی به مشکلات و رضایتمندی فرهنگیان و اولیای دانش آموزان، علایق و دیدگاه های سیاسی خود را ترجیح داده است.

,

 

,

اکنون که بحث جابجایی لامعی از آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح است، به نظر می رسد وی به دنبال کادرسازی برای اصلاح طلبان در شهرستانها است که نمونه آن اصرار وی بر انتصاب یک اصلاح طلب کم سابقه در آموزش و پرورش قاین است که نارضایتی و اعتراض امام جمعه، فرماندار و نماینده شهرستان در مجلس را به دنبال داشته است.

,

 

,

 در حالی که اگر لامعی برای آموزش و پرورش قاین به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان  دغدغه ای می داشت، به دنبال انتصاب افرادی بود که حداقل سابقه اجرایی داشته باشند، نه اینکه تنها به دنبال اهداف جناحی و کادرسازی باشد و در این زمینه برای اعتراض دلسوزان ارزشی قائل نباشد.

,

 

,

امید است دولت در رسیدگی به مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبی تدبیر ویژه ای بیندیشد و بگونه ای عمل کند که رضایت فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان را در پی داشته باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه