اخبار داغ

۴ کشاورز سردشتی نمونه استانی شدند

۴ کشاورز سردشتی نمونه استانی شدند
مدیریت جهاد کشاورزی سردشت گفت: چهار کشاورز و تولیدکننده سردشتی به عنوان نمونه استانی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا رسول سعیدیان در گفت و گو با خبرنگار بُلفَت اظهار کرد: “رشید صداقت” با تولید بیش از ۱۵ تن انگور دیم در هکتار به عنوان باغدار نمونه استانی معرفی شد که میانگین تولید این محصول در شهرستان ۵ تن و نیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بُلفَت,

مدیریت جهاد کشاورزی سردشت تصریح کرد: این شهرستان یکی از قطب های تولید انگور دیم در سطح استان است که در چند سال اخیر با توجه به ترویج نکات فنی و کارشناسی سبب بهبود کیفیت و افزایش عملکرد این محصول گردیده است.

,

وی افزود: سردشت با دارا بودن ۴ هزار و ۵۲۰ هکتار باغات بارور انگور دیم سالیانه بیش از ۲۵ هزار تن تولید دارد که نسبت به سال های گذشته از افزایش ۱۰ درصدی برخوردار بوده است.

,

وی اضافه کرد: “رسول شمسی” در بخش پرواربندی بره به تعداد یکهزار راس و به علت فعالیت مستمر و همچنین رعایت نکات بهداشتی و فنی به عنوان تولیدکننده نمونه استانی مشخص شد.

,

سعیدیان بیان کرد: “امید علی اقدم” به عنوان محافظ افتخاری جنگل و “صلاح الدین علیپور” هم به عنوان مدیریت منابع جنگل به عنوان نمونه استانی کشاورزی در بخش منابع طبیعی انتخاب شدند.

,

وی گفت: برخی از مهمترین شاخص‌ها و اولویت های انتخاب تولیدکنندگان نمونه این بخش شامل مصرف بهینه نهاده‌ها، افزایش راندمان آبیاری، افزایش بهره و‌ری و حفاظت از خاک و میانگین عملکرد محصولات کشاورزی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه