اخبار داغ

داور همدانی جشنواره تئاتر فجر گفت:

فجر بزرگترین رویداد تئاتری کشور است

فجر بزرگترین رویداد تئاتری کشور است
سرپرست گروه نمایشی سپیدو سیاه با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر بزرگترین رویداد تئاتری کشور است، ادامه داد: بنده امسال و بعد از 14 دوره حضور در این جشنواره شرایط و تجربه جدیدی را خواهم داشت که قضاوت و داوری آثار دیگر دوستان و هنرمندان را شامل می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ مهدی حبیبی، هنرمند موفق و محجوب ملایری که بعد از سال‌ها فعالیت در این شهر و شرکت در جشنواره‌های مختلف که همراه با کسب مقام‌های متعددی بخصوص در حوزه تئاتر خیابانی بود، در اوایل سال جاری و بنابر دلایلی که بیشتر ناشی از کم لطفی مسوولان فرهنگی استان و ملایر عنوان شد، در نهایت به ناچار مجبور به مهاجرت به پایتخت شد اما وی در تازه‌ترین فعالیت هنری خود و با نظر مسوولان و دست اندرکاران سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، به عنوان یکی از داوران بخش خیابانی این دوره از  جشنواره انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

این اتفاق که برای نخستین بار در تاریخ هنر نمایش استان همدان رخ داد، بهانه گفت و گو ما با این هنرمند خوش ذوق ملایری شد که در ادامه مختصری از آن ارائه می‌گردد.

,

 

,

وی در ابتدا با بیان اینکه قطعاَ به جز بنده دوستان و هنرمندان دیگری هم هستند که شایسته این انتخاب می‌باشند، اظهارکرد: از اینکه بعد از مدت‌ها فعالیت در تئاتر، شرایطی مهیا شد تا بتوانم در تجربه‌ای جدید در این دوره از جشنواره فجر حضور داشته باشم، خوشحالم و امیدوارم که بتوانم نماینده خوبی برای استان همدان باشم.

,

 

,

حبیبی گفت: اگر چه داوری امری سلیقه‌ای است اما از خداوند متعال می‌خواهم که بتوانم  با کمترین خطا هر آنچه که حق است را داوری و قضاوت کنیم تا هم در بین جامعه تئاتری و هم وجدان خودم راحت باشم.

,

 

,

نخستین داور همدانی جشنواره بین المللی تئاتر فجر  با بیان اینکه امیدوارم  این اتفاق آغازی باشد برای حضور هنرمندان و داوران تئاتر استان همدان درسال‌های آینده این جشنواره، افزود: خوشبختانه با توجه به پتانسیل های بالایی که هنر نمایش در بین هنرمندان استان دارد این امر دور از دسترس نیست.

,

 

,

, ,

 

,

سرپرست گروه نمایشی سپیدو سیاه با تاکید بر اینکه جشنواره بین المللی تئاتر فجر بزرگترین رویداد تئاتری کشور است، ادامه داد: بنده امسال و بعد از 14 دوره حضور در این جشنواره شرایط و تجربه جدیدی را خواهم داشت که قضاوت و داوری آثار دیگر دوستان و هنرمندان را شامل می شود.

,

 

,

وی با اشاره به شرایط متفاوت حضور در این جشنواره به عنوان شرکت کننده و داوری در آن،گفت: به نظرم داوری با شرکت کننده بودن تفاوت های زیادی دارد اما نقطه مشترک هر دو استرسی است که ممکن است فرد در این شرایط داشته باشد.

,

 

,

حبیبی ادامه داد: البته هر کدام شرایط و تجربه متفاوتی دارند بطوریکه هنگامیکه اثری در جشنواره دارید بیشتر در اندیشه اجراهایی با کیفیت و کسب رتبه و مقام بوده اما در جایگاه داوری در تلاش برای احقاق حق فرد یا گروهایی هستید که زحمت بیشتری کشیده و کارهای باکیفیت تر و استانداردی را ارائه کرده اند که در واقع این اتفاق هم جذابیت های خاص خود را دارد که به نوعی قابل قیاس با هم نیستند.

,

 

,

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم که شرایطی فراهم شود تا همچنان بتوانم با تولید و اجرای نمایش های خیابانی قدمی هرچند کوتاه در جهت اعتلای فرهنگ و هنر اصیل کشور برداشته باشیم.

,

 

,

لازم به ذکر است که  گروه نمایشی سپیدوسیاه به سرپرستی مهدی حبیبی در مدت 14 سال متوالی که در جشنواره فجر حضور داشته است، تاکنون موفق شده است که 19 نمایش را  در این جشنواره آماده و اجرا کند ( در برخی از سال ها دو یا سه نمایش از این گروه به جشنواره راه پیدا کرده است) که از مهترین مقام های کسب شده در این مدت توسط این گروه می توان به کسب جایزه اول منتقدین تماشاچیان با نمایش « بچه های امروزی در سال 85، تقدیر کارگردانی و جایزه برتر طراحی صحنه (توسط مهدی حبیبی) ، جایزه برتر بازیگری زن (توسط نرگس خاک کار) در سال 87،  تندیس و جایزه اول کارگردانی و نویسندگی و طراحی صحنه ( توسط مهدی حبیبی)،  تندیس و جایزه بهترین بازیگر زن ( توسط نرگس خاک کار) به همراه  تندیس و جایزه بهترین بازیگر مرد (توسط بهنام شرفی) برای نمایش اعترافات یک مستاجر در سال 87 و تقدیر طراحی صحنه (توسط مهدی حبیبی) و بهترین بازیگر زن (توسط نرگس خاک کار) در سال 88 و دیپلم افتخار  و جایزه اول کارگردانی همچنین دیپلم افتخار و تندیس بهترین طراحی صحنه (توسط مهدی حبیبی)، بازیگری بهترین بازیگر اول مرد (توسط سیاوش مفایی نژاد) در سال 93 برای نمایش  نبش کوچه بن بست در سال 93 اشاره کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه