اخبار داغ

رجبی دوانی:

صبر؛ عنایت ویژه خداوند به حضرت زینب کبری (س) بود

صبر؛ عنایت ویژه خداوند به حضرت زینب کبری (س) بود
کارشناس تاریخ اسلام صبر حضرت زینب کبری (س) را عنایتی ویژه از سوی خدا دانست و گفت: آنچه که آن وجود مقدس در جریان واقعه کربلا و مسائل پس از آن دید و عمل کرد به واسطه معرفت و شناخت ایشان است و می توان گفت تجلی ناب از رضاً برضاک و تسلیم لامرک می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین رجبی دوانی در گفتگو با ائل با اشاره به فرارسیدن میلاد پر خیر و برکت حضرت زینب کبری (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام الگوی مثال زدنی صبر و بردباری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ائل,

تربیت در مکتب اهل  بیت(ع) و رسول خدا، باعث ذوب شدن این بانوی مکرمه در معرفت الهی شد

,

وی ادامه داد: تربیت در مکتب اهل  بیت(ع) و بهره برداری از محضر رسول خدا، امیر مومنان، حضرت زهرا (س) امام حسن (ع) و امام حسین (ع) باعث ذوب شدن این بانوی مکرمه در معرفت الهی شد تا همه چیز را از آنِ خدا بداند.

,

این پژوهشگر و استاد دانشگاه افزود: کسی که با خدای خود خالص باشد و همه چیز و تمام هستی اش را از آن معبود یکتا بداند در برابر همه قضاها و قدرها صبر پیشه خواهد کرد و سر تسلیم در برابر حکمت های خدا فرود خواهد آورد.

,

وی اذعان داشت: در ماجرای کربلا نیز حضرت زینب با وجود تمامی مصائبی که به چشم دید در مجلس عبیدالله ابن زیاد لعنت الله که برای سوزاندن دل حضرت زینب (س) گفت، دیدی که خدا با عزیزانت چه کرد، ایشان فرمودند " ما رأیت الا جمیلاً" (چیزی جز زیبایی ندیدم)

,

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام صبر حضرت زینب کبری (س) را عنایتی ویژه از سوی خدا دانست و گفت: آنچه که آن وجود مقدس در جریان واقعه کربلا و مسائل پس از آن دید و عمل کرد به واسطه معرفت و شناخت ایشان است و می توان گفت تجلی ناب از رضاً برضاک و تسلیم لامرک می باشند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه