اخبار داغ

در گفتگو با یک تولید کننده ادوات کشاورزی مطرح شد:

نبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مانع صنایع تبدیلی شهرستان درگز

نبود سرمایه در گردش مهم‌ترین مانع صنایع تبدیلی شهرستان درگز
یک تولید کننده ادوات کشاورزی نبود سرمایه در گردش را مهمترین مانع موجود بر سر راه تولید دانست و گفت: در حال حاضر برای گسترش کارگاه تولیدی خود احتیاج به 200 میلیون تومان تسهیلات کم بهره داریم، ولی مسئولان حمایت نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درگز خبر، یکی از بهترین راه های موجود در جهت برطرف ساختن کاهش وابستگی جوامع اسلامی به غرب و حفظ استقلال و پافشاری بر ارزش های حاکم بر خود، «اقتصاد مقاومتی» است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر,
,

 

,

کارآفرینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین موضوعات دنیای امروز و محرکه اصلی توسعه اقتصادی محسوب شده و نقش آن در نوآوری یا ایجاد فضاهای جدید کسب و کار بر همگان روشن است.

,

 

,

در این میان حمایت مسئولین از کارآفرینان و ارائه تسهیلات متناسب با نوع فعالیت این افراد، نقش اساسی در شروع و ادامه فعالیت آنان دارد.

,

 

,

احمد صفرزاده در گفتگو با خبرنگار صبح توس تشریح کرد: به دنبال تعدیل نیروی کمیته امداد و خروج از دایره اداری این نهاد، به سراغ مسائل و مشکلات شهرستان در بخش کشاورزی و دامپروری رفته و تلاش کردیم تا با شناخت نیازهای کشاورزان بتوانیم قدم کوچکی در راه برطرف کردن این نیازها برداریم.

,

, ,

وی افزود: طی تحقیقات انجام شده مشخص شد شهرستان درگز فاقد هر گونه صنایع تبدیلی است که این مساله سبب می شود محصولات کشاورزی و دامی به صورت خام فروشی از شهر خارج شده و پس از فراوری با قیمت های بالاتر در اختیار مردم قرار گیرد.

,

 

,

تولید کننده ادوات کشاورزی تصریح کرد: در خام فروشی هیچ سودی نصیب فرد کشاورز و شهرستان نشده و تمام بهره آن را صنایع تبدیلی که در شهرهای دیگر مشغول به کار هستند می برند.

,

 

,

صفرزاده گفت: با دریافت تسهیلات کمی از بسیج سازندگی، شروع به تولید قطعات و لوازم مورد نیاز صنایع تبدیلی در شهرستان کردیم، ولی مبلغ کم تسهیلات، حتی قابلیت پوشش دادن 10 درصد از حجم کار و هزینه ها را نداشت.

,

, ,

ایجاد 15 شغل به ازای دریافت 200 میلیون تومان تسهیلات

, ایجاد 15 شغل به ازای دریافت 200 میلیون تومان تسهیلات,

 

,

وی عنوان کرد: با این وجود باز هم کار خود را ادامه داده و ادوات دامداری و کشاورزی همچون شیردوش، میکسر، علوفه خرد کن، ماشین جوجه کشی، آسیاب و غیره را متناسب با نیاز شهرستان بومی سازی کرده و اقدام به تولید آنها کردیم.

,

 

,

تولید کننده ادوات کشاورزی تاکید کرد: این کارگاه تولیدی قابلیت دارد که در صورت گسترده شدن، برای 15 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کند، البته در شرایط فعلی که فاقد سرمایه در گردش هستیم، سه نفر در این محل مشغول به کار شده اند.

,

 

,

صفرزاده نبود سرمایه در گردش را مهمترین مانع موجود بر سر راه تولید دانست و گفت: در حال حاضر برای گسترش کارگاه تولیدی خود احتیاج به 200 میلیون تومان تسهیلات کم بهره داریم، ولی از طرفی مسئولان حمایت نمی کنند و از سوی دیگر سود 18 درصد تسهیلات بانکی برای صنعت اصلا منطقی نیست؛ چراکه هیچ صنعتی در سال اول نمی تواند به سود دهی برسد و بازپرداخت سه ساله آن مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

,

 

,

وی عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته، نهادهای مسئول فقط حاضر هستند در قالب شهرک صنعتی به ما تسهیلات ارائه کنند؛ اما تسهیلات پیش بینی شده برای شهرک صنعتی بالاتر از یک میلیارد تومان است که این خود باعث بروز مشکلات بسیاری است.

,

, ,

تمام پول سرمایه گذاران صرف ساخت بنای واحدهای تولیدی می‌شود

, تمام پول سرمایه گذاران صرف ساخت بنای واحدهای تولیدی می‌شود,

 

,

تولید کننده ادوات کشاورزی بیان داشت: اگر بخواهیم پروژه ای را در شهرک صنعتی آغاز کنیم فقط 300 میلیون تومان هزینه ساخت و ساز سوله آن خواهد شد، از طرفی ارائه دهندگان تسهیلات محل سوله را به عنوان ضمانت نمی پذیرند و مجبور هستیم برای دریافت تسهیلات یک میلیاردی حداقل دو میلیارد وثیقه فراهم کنیم که این کار برای ما ناممکن است.

,

 

,

صفرزاده تشریح کرد: شهرستان درگز پتانسیل بالایی برای کار دارد، سرمایه گذار هم هست؛ اما تمام سرمایه صرف ساخت و ساز بنای واحد تولیدی می شود و وقتی کار به مرحله شروع تولید می رسد، هیچ پولی برای ادامه کار باقی نمی ماند.

,

 

,

وی افزود: تاکنون با اقدامات و بازاریابی های انجام شده موفق شده ایم ادوات تولیدی خود را به کشورهای ترکمنستان و افغانستان و شهرهای تبریز، بجنورد، اهواز، قوچان و تربت حیدریه صادر کنیم.

,

 

,

این تولید کننده تبیین کرد: بازخورد ارسالی محصولات ما به شهرهای دیگر عالی بوده به نحوی که امروز بعد از گذشت دو سال سفارش های زیادی داریم، ولی با توجه به نبود سرمایه در گردش، توان ساخت و اجرای تعهدات خود را نداریم.

,

 

,

اختلاف قیمت صد درصدی محصولات نسبت به نمونه مشابه

, اختلاف قیمت صد درصدی محصولات نسبت به نمونه مشابه,

 

,

صفرزاده گفت: این واحد تولیدی آنقدر پتانسیل بالایی دارد که می توان محصولات آن را به تمام استان ها و حتی کشورهای مجاور صادر کرد؛ اما متاسفانه به دلیل اهمیت ندادن مسئولان به این صنعت و اعتماد نکردن به ظرفیت جوانان درگزی، در سطح کوچک باقی مانده است.

,

 

,

 وی اظهار کرد: ادوات تولید شده در این کارگاه اختلاف قیمت صد درصدی نسبت به نمونه های مشابه خارجی خود دارند که این یکی از مهم ترین نقاط قوت محصولات این کارگاه تولیدی محسوب می شود.

,

, ,

این تولید کننده ادوات کشاورزی تصریح کرد: چنانچه محصولات کشاورزی و دامی بلافاصله در شهرستان تبدیل شود کیفیت آن چندین برابر بیشتر خواهد شد و با قیمت های مناسب تری در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت.

,

 

,

صفرزاده تاکید کرد: بسیاری از سرمایه گذاران شهرهای مجاور حاضر هستند این کارگاه تولیدی را حمایت کنند؛ اما چنانچه این کار در شهر دیگری انجام شود هیچ اشتغالزایی برای شهرستان درگز صورت نمی گیرد و باید همچنان شاهد مهاجرت جوانان به سایر شهرهای کشور باشیم.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: جوانان این شهرستان توان بسیار بالایی در تولید اشتغال و کارآفرینی دارند؛ اما متاسفانه مسئولان شعار اقتصاد مقاومتی را فقط روی کاغذ خوب اجرا می کنند و در عمل بسیار ضعیفند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه