اخبار داغ

پیامهای مسئولین دانشگاههای کرمان به مناسبت روز پرستار؛

پرستاری آمیخته ای از مهر و علم و مهارت است/ علامه طباطبایی ثواب المیزان را با یک شب پرستاری عوض می کند

پرستاری آمیخته ای از مهر و علم و مهارت است/ علامه طباطبایی ثواب المیزان را با یک شب پرستاری عوض می کند
همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار مسئولین دانشگاههای کرمان در پیامها و گفتگوهای جداگانه ای از اهمیت تکریم این حرفه مقدس گفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دانشجوآزاد همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار مسئولین دانشگاههای کرمان در پیامها و گفتگوهای جداگانه ای از اهمیت تکریم این حرفه مقدس گفتند؛ در ادامه برخی از این گفتگوها را می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجوآزاد,

حمدالله منظری توکلی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمودند: هیچ مسلمانی حاجت مسلمان دیگری را روا نمی سازد مگر اینکه خداوند تبارک و تعالی به او خطاب کند که پاداش تو به عهده من است و کمتر از بهشت برایت نمی پسندم.

,

وی افزود: با توجه به این حدیث یکی از راه های رسیدن به قرب الهی و کمال انسانی پرستاری است چراکه در جامعه اسلامی مردم نمی توانند نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشند. پایه و اساس زندگی بر محبت و رسیدگی به یکدیگر است.

,

پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام حرفه ای مقدس بوده

, پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام حرفه ای مقدس بوده,

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: پرستاری، از آغازین لحظات طلوع اسلام، به صورت حرفه ای مقدّس مطرح بوده است. تاریخ اسلام از پرستارانی چون ام سَلَمه، رَبیع، ام سَنان، لیلا غفاری و در رأس همه آنها، حضرت فاطمه علیهاالسلام و حضرت زینب علیهاالسلام نام می بَرَد.

,

منظری توکلی با تاکید بر لزوم توجه به قشر پرستار توضیح داد: همه موظفیم از این انسان های فداکار و پُرعاطفه و دلسوزی که با عمل انسانیِ پرستاری خود، از بیماران در مراحل دشوار بیماری مواظبت و حمایت می‌کنند، به عنوان احترام به یک ارزش انسانی والا، قدردانی کنیم.

,

همچنین دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد پیامی به شرح ذیل صادر کرد:

,

بسمه تعالی

,

پنجم جمادی الاول سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) پرستار نیکی ها، عاطفه ها و ارزش های مقدس، فرصتی مناسب برای تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی جامعه پرستاری است، این روز را به همه شما بزرگواران جامعه پرستاری تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

,

پرستاری آمیخته ای از مهر و علم و مهارت است

, پرستاری آمیخته ای از مهر و علم و مهارت است,

در حقیقت پرستاری آمیخته ای از مهر و محبت، علم و تجربه و مهارت است و نقش موثر و مهمی در ارتقاء سلامت جامعه دارد.

,

همراهی و ایثار جامعه پرستاری از سال های گذشته تا به امروز شاهدی محکم از تعهد این قشر فرهیخته است.

,

اینجانب ضمن تبریک این روز بزرگ، از زحمات و تلاش های شبانه روزی شما قدردانی نموده و توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال خواستارم.

,

علامه طباطبایی ثواب المیزان را با یک شب پرستاری عوض می کند

, علامه طباطبایی ثواب المیزان را با یک شب پرستاری عوض می کند,

علاوه بر این رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی کرمان حجت‌الاسلام حمید انصاریان در مراسم قدردانی از دانشجویان و استادان دانشکده پرستاری واحدکرمان پرستاران را قشری مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: جایگاه پرستاران و حرفه پرستاری در تأمین و حفظ سلامت جامعه بسیار مهم، ممتاز و طراز اول است و به همین دلیل شناخت اهمیت کار پرستاران در جامعه ضروری است؛ شغل و حرفه سخت و با اهمیت پرستاران در نزد خداوند، پاداش و ارزش والایی دارد و جامعه باید اهمیت کار پرستاران را بشناسد.

,

انصاریان که در جلسه امتحان دانشجویان گروه پرستاری واحد کرمان شرکت کرده بود با اعطای یک شاخه گل فرا رسیدن روز پرستار راتبریک گفت و با توجه به ثواب بالای پرستاری از بیماران افزود: علامه طباطبایی صاحب تفسیر ارزشمند المیزان می‌فرمودند که من حاضرم ثواب المیزان را بدهم، ثواب یک شب پرستاری بیماران را بگیرم.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه