اخبار داغ

سرپرست اداره ورزش محلات مطرح کرد؛

تکمیل فضاهای ورزشی محلات نیازمند بودجه‌ دولتی/ادامه فعالیت تنها استخر دولتی این شهرستان در انتظار تامین اعتبارات

تکمیل فضاهای ورزشی محلات نیازمند بودجه‌ دولتی/ادامه فعالیت تنها استخر دولتی این شهرستان در انتظار تامین اعتبارات
سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات گفت: یکی از مهمترین ابزارها برای حل مشکلات ورزش در شهرستان محلات، تامین و تخصیص بودجه و اعتبارات است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی یزدی، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات در گفتگوی اختصاصی با صبح محلات، در خصوص وضعیت زیرساخت های ورزشی این شهرستان گفت: سرانه‌ ورزشی شهرستان محلات نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از وضعیت مناسبی برخوردار است، اما رسیدن به نقطه مطلوب و استاندارد نیازمند تزریق بودجه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه کاره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

 

,

وی ادامه داد: سرانه ورزشی در سطح شهرستان محلات در حال حاضر ۱.۱۷ صدم درصد است و تا رسیدن به استاندارد ۲ متر فضای ورزشی برای هر شهروند فاصله داریم.

,

 

,

, ,

 

,

تکمیل سالن هزار نفری شهر محلات به ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات نیاز دارد

,


 

,
,

یزدی با اشاره به نیمه کاره ماندن پروژه ساخت سالن یک‌هزار نفری شهرستان که شهریور ماه سال ۹۴ آغاز شده بود، اظهار کرد: این پروژه قرار بود با اعتبارات ملی احداث شود که در حال حاضر ادامه فعالیت آن متوقف شده است و با احداث آن سرانه ورزش شهرستان بهبود خواهد یافت.

,

 

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات افزود: تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین بودجه مورد نیاز تا دو سال آینده شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: تکمیل این سالن ورزشی ظرفیت و شرایط برگزاری مسابقات در شهرستان را افزایش و کمکی شایانی به ورزش شهرستان خواهد کرد و بسیاری از مشکلات کمبود وقت هیئت‌های ورزشی برای تمرین را حل و فصل می کند.

,

 

,

یزدی همچنین با اشاره به فرسوده بودن برخی امکانات سالن‌های ورزشی مجموعه ورزش و جوانان شهرستان بیان کرد: اگرچه هر ۳ سالن مجموعه وزارت ورزش و جوانان شهرستان در حد مطلوب و قابل استفاده هستند، اما این مجموعه‌ها نیز نیازمند تعمیرات بوده و در صورت تامین بودجه و اعتبارات، تعمیرات در سالن‌های مذکور به فراخور نیاز آنها انجام خواهد شد.

,

 

,

احداث و تکمیل پروژه های ورزشی روستایی در دستور کار مسئولان

,


 

,
,

سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات در خصوص افتتاح سالن ورزشی چند منظوره روستای نخجیروان شهرستان محلات تصریح کرد: در بحث ورزش روستایی امسال شاهد افتتاح سالن ورزشی روستای نخجیروان و بهره‌برداری از آن بودیم، هرچند این سالن نیز با مشکل سیستم گرمایشی مواجه است و پس از تایید سیستم گازرسانی توسط مراجع مرتبط این مشکل نیز رفع خواهد شد.

,

 

,

وی ادامه داد: در رابطه با ورزش روستایی، احداث یک زمین چمن مصنوعی در روستای خورهه با مشارکت دولت و بخش خصوصی در دستور کار است که با تایید دولت به عنوان زمین‌های ورزشی روستایی انتخاب شده و به زودی کار احداث آن آغاز می‌شود.

,

 

,

یزدی افزود: طبق هماهنگی صورت گرفته زیرساخت‌های موردنیاز این زمین ورزش روستایی با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال توسط خیرین و یا منابع دهیاری روستا اجرایی و معادل همین میزان نیز به منظور نصب چمن مصنوعی از طرف دولت انجام خواهد شد.

,

 

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص تکمیل سوله ورزشی روستای ورین بیان کرد: سوله ورزشی روستای ورین که احداث آن در چند سال اخیر به علت عدم تامین اعتبار متوقف شده و در صورت تامین اعتبار مالی موردنیاز که باید از منابع استان تامین شود، کار احداث از سر گرفته خواهد شد.

,

 

,

یزدی همچنین عدم تامین اعتبارات مورد نیاز ورزش و جوانان از منابع بودجه‌ ملی و استانی را مشکل اکثر شهرستان‌ها عنوان و اظهار کرد: مصوبه اخیر مجلس برای تزریق ۲۷ صدم درصدی از مالیات بر ارزش افزوده به بحث زیرساخت‌های ورزشی کمک شایانی به حل مشکلات خواهد کرد و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته اولین مرحله این اعتبارات به زودی تزریق خواهد شد که با دریافت این اعتبار تعدادی از پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد.

,

 

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات با اشاره به کمبود فضای فیزیکی مناسب برای رشته‌های رزمی، کشتی و رشته مدال‌آور تیر و کمان در شهرستان گفت: با وجود مناسب بودن سرانه ورزشی در محلات همچنان برای تقویت ورزش شهرستان نیازمند فعالیت بیشتری هستیم و در حال حاضر در برخی رشته‌ها که به صورت کاملا حرفه‌ای در حال فعالیت بوده و مدال‌آور نیز هستند، باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد و تلاش ما در راستای فراهم کردن اماکن ورزشی متناسب با نیاز این رشته‌ها باشد.

,

 

,

فعالیت تنها استخر دولتی شهرستان محلات در پیچ و خم تامین اعتبارات

,


 

,
,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعطیلی‌های متعدد تنها استخر دولتی شهرستان در سال‌های اخیر به دلیل نیاز به تعمیرات گفت: تنها استخر بخش دولتی شهرستان در چندین سال اخیر درحال خدمات‌رسانی بوده که در کنار این خدمت‌رسانی، به نیاز‌های تعمیراتی آن به دلایل مختلف توجه نشده است.

,

 

,

یزدی ادامه داد: سال گذشته بنای استخر بهسازی و تا حدودی نیز تعمیرات جزئی موتورخانه انجام شده، اما امروز موتورخانه نیازمند بهسازی و تعمیرات اساسی است و در شرایط کنونی طول عمر زیادی برای آن متصور نیستیم.

,

 

,

بدهی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی ورزش شهرستان

,


 

,
,

سرپرست اداره ورزش و جوانان محلات افزود: بدهی حامل‌های انرژی کل مجموعه‌های ورزشی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به استخر است، از سال‌های گذشته انباشته شده و در حال حاضر حدود ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بدهی حامل‌های انرژی بر دوش اداره ورزش و جوانان شهرستان قرار دارد. اداره آب و فاضلاب شهرستان نیز به علت انباشت بدهی اقدام به قطع و جمع آوری انشعاب کرده و متاسفانه استخر برای مدتی تعطیل شده است.

,

 

,

یزدی بیان کرد: با ورود سرپرست فرمانداری به موضوع و برگزاری جلسه و تعامل انجام شده با اداره آب و فاضلاب شهرستان، در چند روز اخیر شاهد وصل مجدد آب و راه‌اندازی استخر بودیم که با توجه به عدم امکان پرداخت یکباره بدهی‌ها مقرر شد تا بدهی استخر به اداره آب و فاضلاب، به صورت اقساطی پرداخت شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: بحث بدهی حامل‌های انرژی در بخش‌های دولتی و ادارات مربوط به سراسر کشور است و در مجموعه‌های ورزشی به علت فراگیر بودن و استفاده عموم مردم بیشتر دیده شده و به آن پرداخته می‌شود.

,

 

,

سرانه ورزش‌های آبی شهرستان پایین‌تر از حد مطلوب

,


 

,
,

یزدی با اشاره به فعالیت یک استخر دولتی و یک استخر بخش خصوصی در سطح شهرستان محلات گفت: در حال حاضر با کمبود استخر مواجه هستیم و در صورت تکمیل و بهره‌برداری استخر در حال ساخت بخش خصوصی در شهر نیم ور که احتمالا در ۲ سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و سرانه استخر در شهرستان به حد مطلوب نزدیک خواهد شد.

,

 

,

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان محلات یکی از مهمترین ابزار برای حل مشکلات ورزش در شهرستان محلات را تامین و تخصیص بودجه و اعتبارات دانست و خاطرنشان کرد: اگر مشکل اعتبارات و تخصیص کامل آنها حل شود، بسیاری از معضلات موجود در بحث ورزش شهرستان نیز حل خواهد شد. البته نباید بدون اطلاع از شرایط گذشته به تصمیمات مدیران سابق انتقاد کنیم چراکه در درجه اول مشکل مربوط به بودجه و اعتبارات در سال‌های اخیر فراگیرتر شده و در درجه دوم نیز هر مدیری با شرایط روز خود تصمیم‌گیری می‌کند، پس نباید مشکل انباشت بدهی‌های حامل‌های انرژی را از قصور مدیران سابق بدانیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه