اخبار داغ

به بهانه روز پرستار؛

اجرای تعرفه پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران/شیفت شب عبادت است

اجرای تعرفه پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران/شیفت شب عبادت است
یکی از پرستاران شهرستان بروجن که اجرای تعرفه پرستاری را مهمترین مطالبه پرستاران می داند می گوید برخی از پرستاران هستند که به خاطر عدم جذب نیرو مجبور به کار در استان های همجوار می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلار، نسرین احمدی یکی از پرستاران شهرستان بروجن که پرستاری را در واقع شغل نه بلکه عشق می داند می گوید از زمان کودکی علاقمند کارهای بیمارستانی و رسیدگی و کمک به نیازمندان و بیماران بودم.

در نگاه وی مهمترین خصوصیت یک پرستار داشتن وجدان کاری است و اعتقاد دارد سختی و مشکلات برون پرستاری نباید هیچ دخالتی در امور پرستاری داشته باشد.

احمدی صبر، دلسوزی، اخلاق خوب داشتن و احساس مسئولیت را خصوصیت های یک پرستار نمونه می داند و می گوید: یک پرستار باید هنر مدیریت و ارتباط داشته باشد چرا که بیماران از اقشار و سنین مختلف هستند و هر کدام مشکلات خاص خود را دارند به همین دلیل یک پرستار باید بتواند بیماران را خوب درک کند.

وی در مورد شیفت های کاری پرستاران گفت: برای پرستار خستگی در تمام شیفت های صبح، عصر و شب وجود دارد برخی مواقع نیز بیشتر از آنچه لازم است وقت صرف بیمار می شود اما برخورد بد همراه بیمار خستگی را بر تن پرستار باقی می گذارد.

شیفت شب عبادت است/پرستاران از حضرت زینب (س) الگو بگیرند

این پرستار می گوید: شیفت شب عبادت است و پرستاران باید از حضرت زینب (س) الگو بگیرند چراکه تمام ویژگی‌‌های حضرت زینب (س) برای ما الگو است.

وی در پاسخ به این سوال که در شغل پرستاری با چه مشکلاتی مواجه هستید؟ گفت: شیفت های زیاد و فشرده، کار زیاد درآمد کم، نارضایتی برخی بیماران و همراهانشان که پرستار را مسئول مشکلات می دانند و کمبود نیروی پرستار که در حال حاضر مهمترین مشکل است و امیدوارم هر چه سریع تر حل شود.

احمدی از مرحم نهادن بر آلام بیماران احساس رضایت می کند و می گوید با وجود مشکلات زیاد کاری وقتی یک بیمار با رضایت خاطر و با کسب بهبودی مرخص می شود برای ما ارزش بالایی دارد.

اجرای تعرفه پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران

وی درخواست خود از مسئولین را این گونه مطرح کرد: رسیدگی به مشکلات پرستاران از جمله مطالبات معوقه، شروع به کار هر چه سریع تر بیمارستان جدید بروجن و جذب نیروی انسانی بیشتر برای جبران کمبود نیرو چرا که برخی از پرستاران شهرستان بروجن هستند که به خاطر عدم جذب نیرو مجبور به کار در استان های همجوار می شوند.

این پرستار در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار کلار "مهمترین مطالبات پرستاران چیست؟" گفت: اجرای تعرفه پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران است؛ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال ۸۶ توسط نمایندگان مجلس به تصویب رسید اما تاکنون اجرایی نشده است.

وی در توضیح تعرفه خدمات پرستاری گفت: طبق این قانون با ارزش گذاری تمامی خدمات پرستاری مشخص می شود که هر فرد با چه حجمی از کار و با چه ارزشی را انجام داده است و در نهایت میزان پرداختی آن مشخص می شود.

احمدی گفت: توصیه من به کسانی که میخواهند وارد کار پرستاری شوند این است که اول باید به این رشته علاقه داشته باشند و با دید مثبت به این شغل نگاه کنند؛ این رشته شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد ولی اگر صبور باشند از کارشان لذت خواهند برد.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,
,
,
,
,
,
,
,
, شیفت شب عبادت است/پرستاران از حضرت زینب (س) الگو بگیرند,
,
,
,
,
,
,
,
, اجرای تعرفه پرستاری مهمترین مطالبه پرستاران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه