اخبار داغ

برای نخستین بار در کشور:

شناسنامه آماری و اطلس بزرگترین بخش سیستان و بلوچستان تهیه شد/ آینده ایران در گرو توسعه فناوری‌های هوشمند است

شناسنامه آماری و اطلس بزرگترین بخش سیستان و بلوچستان تهیه شد/ آینده ایران در گرو توسعه فناوری‌های هوشمند است
بخشدار مرکزی خاش گفت: برای نخستین بار در کشور، شناسنامه آماری و اطلس بزرگترین بخش سیستان و بلوچستان تهیه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شجاعی در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه داشتن بانک اطلاعاتی برای هر جامعه ای از ضروریات است، اظهار کرد: در همین راستا لوح فشرده شناسنامه عمومی و آماری بخش مرکزی این شهرستان در راستای تسهیل تدوین آمایش سرزمین برای نخستین بار در کشور تهیه شد.

وی با بیان اینکه  تا زمانی یک برنامه ریزی درست نداشته باشیم نمی توانیم به رشد و توسعه پایدار برسیم، تصریح کرد: در لوح فشرده بانک اطلاعات و اطلس جامع روستایی شهرستان خاش همه داده های مرتبط با روستاهای بخش مرکزی خاش قرار داده شده است.

شجاعی گفت: اطلاعات وارد شده در این لوح فشرده اعم از بانک اطلاعات شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها، جمعیت ها، جستجو و گزارش گیری موقعیت ها و فواصل، ویژگیهای اقتصادی و اجتماعی و غیره در سه سطح تدوین آمار و اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده ها و سپس به نرم افزار تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن اطلاعات دقیق در عصرکنونی، افزود: دسترسی به آمار و ارقام و‌ تجزیه و ‌تحلیل و‌ پایش اطلاعات می تواند مبنای درستی برای اتخاذ‌ تصمیمات راهبردی و سنجیده برای هر حوزه باشد.

بخشدار مرکزی خاش خاطرنشان کرد: این اقدام با تلاش کارکنان بخشداری مرکزی خاش و پشتیبانی و نظارت فرمانداری شهرستان و همکاری دفتر امور روستایی استانداری سیستان و بلوچستان در راستای دولت الکترونیک و تکریم مخاطبان و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع بخش مرکزی در مدت 10 ماه انجام شده است.

وی با بیان اینکه این اقام برای نخستین بار در سطح بخش های کشور صورت گرفته است، یادآور شد: بدون شک در این نسخه نقاط ضعف و کاستی وجود دارد که مخاطبان این نرم افزار، نظرات و پیشنهادات خود را به این بخشداری ارائه دهند تا در نسخه های تکمیلی بعدی اصلاح شود.

شجاعی اظهار کرد: این لوح فشرده که کار فنی آن نیز توسط یک شرکت دانش بنیان بومی سیستان و بلوچستان طراحی فنی شده است و به زودی در فرصتی مناسب با حضور مسئولان رونمایی خواهد شد‌.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه