اخبار داغ

ایــــــــــــــــن همه اختلاس...!!

ایــــــــــــــــن همه اختلاس...!!
چند وقت پیش در صف نانوایی به یکی از آقایان که نوبت را رعایت نمی کرد گفتم لطفا نوبت را رعایت کنید.او هم با لحن طلبکارانه ای گفت: «داداش توی مملکت هر روز دارن میلیارد میلیارد اختلاس می کنن اون وقت تو گیر دادی به صف وایسادن ما؟!»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رزن،هم اکنون این طرز فکر به وجه غالب گفت و گوها و نتیجه گیری های ذهنی بسیاری از مردم تبدیل شده است و این افراد برای فرار از هر مسئولیتی و رسیدن به هر هدفی از این موضوع سوء استفاده می کنند. با توجه به اهمیت این موضوع به ذکر چند نکته در این زمینه می پردازم. امیدوارم خوانندگان محترم پیش از قضاوت عجولانه، تمام موارد را با دقت مطالعه کرده و سپس به داوری بنشینند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رزن,

1-  در هر جامعه ای چه خوب یا بد، مسلمان یا غیر مسلمان، غربی یا شرقی، همیشه افرادی پیدا می شوند که به دلیل ضعف ایمان و یا طمع ورزی، از اموال عمومی به صورت هنگفت سوء استفاده کنند. حتی این فساد در جامعه ای که مظهر بی همتای عدالت یعنی علی (ع) بر آن حکومت می کرده نیز وجود داشته است. اما نکته مهم در این میان نوع و میزان برخوردی است که با عاملین فساد صورت می گیرد چرا که در هیچ جامعه ای نمی توان میزان وقوع جرم را به صفر رساند لذا کارنامه جوامع در برخورد با فساد، معمولا با میزان برخورد آنها با این معضل سنجیده می شود نه با میزان وقوع آن. هر چند که میزان بالای برخورد قطعا کاهش میزان وقوع فساد را به دنبال خواهد داشت.

,

2-  از ابتدای انقلاب تا کنون تعداد اختلاس های کشور کمتر از ده مورد بوده است که از این قرارند: فاضل خداداد (وی اعدام شد و همدستش مرتضی رفیق دوست به حبس ابد محکوم شد)، غلامحسین کرباسچی(دو سال حبس و ده سال انفصال از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی و استرداد وجوه، البته از اغلب موارد اختلاس تبرئه شد)، شهرام جزایری (رد مال و حدود 13 سال حبس)، عباس تقی زاده(رد مال، حبس، تبعید، محرومیت از حق تجارت)، مه آفرید خسروی(رد مال،اعدام، البته خاوری همچنان تحت تعقیب است)، محمدرضا رحیمی(5سال و ۹۱ روز حبس، دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی)، بابک زنجانی(رد مال، محکوم به اعدام)، صندوق ذخیره فرهنگیان(چند نفر از متخلفین بازداشت شده اند و پرونده در حال پیگیری است).در این که در جامعه اسلامی همین تعداد فساد هم نباید باشد شکی نیست ولی این تعداد به هیچ وجه به میزانی نیست که بشود ادعا کرد چپ و راست در کشور اختلاس می شود و با این ادعا حتی تخلف در صف نانوایی و امثال آن را توجیه کرد.

,

3-  شاید گفته شود که تعداد اختلاس ها بسیار بیشتر از این حرفهاست و هر روز و همه جا اختلاس و دزدی کلان روی می دهد اما باید به این نکته توجه شود که برای اثبات هر ادعایی سند لازم است و هیچ قاضی ای نمی تواند با تکیه بر چند شایعه و ادعا و خبر منتشر شده در فضای مجازی کسی را به چنین اتهام سنگینی محکوم کند.

,

 

,

البته نمی توان گفت تمام این خبرها دروغ است بلکه منظور نگارنده این است که اگر شما خودتان را به جای مسئولین قوه قضائیه بگذارید، آیا می توانید با چنین اسنادی کسی را حتی اگر واقعا سوء استفاده کرده باشد محکوم کنید؟ اما در صورتی که اسناد به صورت کامل و متقن آماده باشد قوه قضائیه قطعا دیر یا زود برخورد خواهد کرد همانگونه که با معاون اول و برادر روسای جمهور کشور برخورد و متخلف را بازداشت کرده است.

,

 

,

 

,

البته این اخبار اگر درست بیان شود می تواند سازمان های نظارتی کشور را نسبت به محل وقوع فساد حساس کرده و موجب افزایش میزان نظارت و بررسی ها در آن محل شود که اتفاق مبارکی است.

,

4-  بنده نیز به عملکرد قوه قضائیه در بعضی موارد انتقاد دارم ولی این نباید باعث شود که زحمات این قوه به هیچ انگاشته شده و فراموش شود و یا به این واسطه کل نظام جمهوری اسلامی زیر سوال برود و هر کس هر عمل خلافی را با ادعای ناصحیح اختلاس های بیشمار در کشور توجیه کند.

,

چرا که قوه قضائیه روزانه با دهها پرونده کوچک و بزرگ سوء استفاده از بیت المال حقیقتا مقابله کرده و محکومین آنها را مجازات می کند و از این طریق نظام اسلامی را سالم نگه می دارد در حالی که ما از هیچ کدام آنها در رسانه ها مطلع نمی شویم .

,

5-  در پایان جالب است بدانید طبق مطالب تولید شده توسط اتاق های فکر آمریکا، دو هدف جدید غرب برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی عبارت است از بی اعتماد نمودن مردم به رسانه ملی و القای این ذهنیت که سر تا پای نظام را فساد گرفته است و تمام مدیران در حال دزدی هستند.

,

طیب سعیدی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه