اخبار داغ

به مناسبت هفته هوای پاک؛

تداوم اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان در مدارس منتخب چهارمحال و بختیاری

تداوم اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان در مدارس منتخب چهارمحال و بختیاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای حمایت از گونه گیاهی بلوط غرب، طرح هر مدرسه یک نهالستان طی هفته گذشته در مدارس منتخب شهرستان های شهرکرد، کیار و بروجن اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر اعلام کرد: طرح هر مدرسه یک نهالستان با هدف استفاده از پتانسیل موجود در مدارس برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح برای حفاظت از رویشگاه‌های هیرکانی، زاگرس و ارسباران در کشور اجرا شده است.

احمدی افزود: در سال‌های اخیر با افزایش تغییرات اقلیمی و فعالیتهای انسانی روند تخریب محیط زیست افزایش یافته است، از این‌رو گسترش طرح‌های آموزشی و احیای زیستگاه‌ها نقش مهمی در مقابله با این مسأله ایفا می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به تداوم این طرح در استان اظهار داشت: به منظور آشنایی با روش‌های کشت بذر بلوط و شناخت این درخت به عنوان مهمترین گونه در جنگل‌های زاگرس، با همکاری حفاظت محیط زیست و آموزش و پرورش این طرح اجرا می‌شود.

وی اذعان کرد: به مناسبت روز هوای پاک طی هفته گذشته با مشارکت دانش آموزان در مدارس منتخب شهرهای فرخشهر، شهرکرد، شلمزار و بروجن طرح هر مدرسه یک نهالستان با آموزش کاشت بذر توسط دوستاران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد اجرا شد.

جنگلهای استان چهارمحال و بختیاری با وسعتی معادل ۳۰۷ هزار هکتار ۱۸٫۵ درصد مساحت این استان و۲٫۵ درصد مساحت جنگل های کشور را به خود اختصاص داده است. ۶۳ گونه درخت و درختچه در این جنگل ها شناسایی شده است که پوشش عمده جنگلی این مناطق بلوط غرب است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه