اخبار داغ

در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره تئاتر روح الله مطرح شد؛

بیان هنری گفتمان امام خمینی(ره) در جشنواره تئاتر روح‌الله/ قصد رقابت با هیچ جشنواره‌ای نداریم

بیان هنری گفتمان امام خمینی(ره) در جشنواره تئاتر روح‌الله/ قصد رقابت با هیچ جشنواره‌ای نداریم
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) استان اصفهان، گفت: جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، جشنواره‌ای هنری برای بیان گفتمان حضرت امام (ره) است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای اصفهان، حجت‌الاسلام‌ عباس کمساری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله اصفهان؛ با تبریک میلاد حضرت زینب (س)، اظهار کرد: آن حضرت، اسوه بشریت، صبر، ایستادگی، اقتدار، مقاومت و روشنگری هستند و امروز اگر ما شاهد رشادت‌ها و شجاعت افرادی همچون شهید حججی ها هستیم، به‌یقین به حضرت زینب (س) کبری اقتدا کرده بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان، گفت: حدود یک سال پیش بود که وقتی صحبت از تئاتر با موضوع روح‌الله را با هنرمندان سخن گفتیم، اولین سؤال با تعجبی که از سوی آن‌ها مطرح می‌شد این بود که آیا می‌توان جشنواره‌ای با عنوان امام (ره) به‌صورت تئاتر برگزار کرد.

,

* افتخار بیان گفتمان امام (ره) با زبان هنر برای اصفهانی ها ثبت شد

,

وی با بیان اینکه همه ملت ایران سر سفره حضرت امام (ره)، این انسان فرزانه نشسته‌ایم، اظهار کرد: اتکا و توکل امام (ره) به خدا بی‌نظیر بود و مردم برایشان بسیار اهمیت داشتند.

,

حجت‌الاسلام کمساری با بیان اینکه حضرت امام (ره) به جوانان توجه ویژه‌ای داشتند، عنوان کرد: امروز با همت جوانان، پیشکسوتان و استادان هنرمندان اصفهان  به همه ثابت شد که هم می‌توان در مورد امام (ره) نوشت و هم می‌توان با زبان تأثیرگذار تئاتر از گفتمان و اندیشه امام (ره) سخن گفت و این اندیشه را با زبان جذاب تئاتر به جامعه رساند که این افتخار در تاریخ به نام مردم و هنرمندان اصفهان ثبت و ماندگار خواهد شد.

,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان، ادامه داد: اولین تجربه این جشنواره در میان جشنواره‌های خاص، جای خود را پیدا کرد و حضور گسترده هنرمندان در این خصوص مؤید این مسئله است.

,

* بیان هنری گفتمان امام (ره) در جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله

,

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله، جشنواره‌ای هنری برای بیان گفتمان حضرت امام (ره) بوده رقابت‌ها در این جشنواره توأم با رفاقت و دوستی بوده است.

,

حجت‌الاسلام کمساری، حُسن جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله را عدم وابستگی از سوی مراکز قدرت عنوان کرد و تاکید کرد: این جشنواره از سوی این مراکز کمک نشد و نمی‌شد و همه کمک‌ها خودجوش از سوی جوانان و پیشکسوت هنرمند بوده است.

,

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) استان اصفهان، ابراز امیدواری کرد: این جشنواره‌ای با پویایی که دارد مورد استقبال عمومی قرار بگیرد.

,

* جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله قصد رقابت با هیچ جشنواره‌ای را ندارد

,

محمدرضا رفیعی، دبیر هنری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله اصفهان نیز در ادامه، اظهار کرد: هنرمندان زیادی در طول زمان برنامه‌ریزی و شکل‌گیری این جشنواره حضور و مشارکت داشتند که برای ما افتخاری است.

,

رفیعی از دریافت 138 اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی از سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: داوران این بخش از جشنواره امروز آثار رسیده را بررسی و مورد ارزیابی قرار داده و نفرات برتر معرفی خواهند شد.

,

دبیر هنری نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله اصفهان تأکید کرد: این جشنواره قصد رقابت با هیچ جشنواره‌ای را ندارد، اما به نظر بنده این جشنواره یادآور و ارتباط‌گیری نسل‌های جدید انقلاب با گفتمان، آرا و اندیشه‌های حضرت امام (ره) است.

,

بر این اساس،(+) امروز سه‌شنبه نمایشنامه ترانه‌های انقلاب، به نویسندگی و کارگردانی عاطفه تقوی از ساعت 15 در سالن کوچک تالار هنر خوانش می‌شود، همچنین از ساعت 16 نمایش خیابانی «ذبیح» به نویسندگی و کارگردانی بهمن گرامی در محوطه تالار هنر اجرا می‌شود.

, +,

نمایش «قوی‌تر» از کوروش نیک پیام از ساعت 16‌:15 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود، همچنین نمایش خیابانی مرزهای بی نشان، کاری از سید یدالله موسوی در روز نخست جشنواره تئاتر روح‌الله در محوطه تالار هنر اجرا می‌شود.

,

مجتمع فرهنگی هنر فرشچیان در نخستین روز جشنواره تئاتر روح‌الله از ساعت 16:15 نمایش این راه که می‌روی، به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی محمد هاشم‌زاده را در سالن اصلی به روی صحنه دارد که این نمایش از ساعت 19 تکرار می‌شود.

,

از ساعت 18:15 تئاتر خیابانی بذر امید، به نویسندگی امیر رجب‌پور و کارگردانی پویا امامی در مجتمع فرشچیان اجرا می‌شود.

,

چهارشنبه چهارم بهمن ماه و در دومین روز از نخستین جشنواره تئاتر و نمایش‌نامه نویسی روح‌الله، نمایشنامه «او آمد» به نویسندگی علی شیرزادی و کارگردانی محسن احمدی نیک از ساعت 15 در سالن کوچک تالار هنر خوانش می‌شود، همچنین تئاتر خیابانی «نقل امروز» به نویسندگی و کارگردانی کوروش نیک پیام از ساعت 16 در محوطه تالار هنر اجرا می‌شود.

,

تالار هنر در دومین روز از جشنواره نمایش «حر دیگر» به نویسندگی و کارگردانی سید روح‌الله فهیمی اصفهانی را از ساعت 16:15 به روی صحنه می‌برد، که در ساعت 18 این نمایش تکرار می‌شود و در محوطه این تالار نیز نمایش خیابانی شیرین و فرهاد مدل 57، به کارگردانی مریم دوستی اجرا می‌شود.

,

مجتمع فرشچیان نیز در دومین روز از جشنواره تئاتر خیابانی «یارا چیریکه» به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی عیلرضا شمس در محوطه این مجتمع اجرا می‌شود و نمایش «خوب‌ترین غلط» به کارگردانی محمد جواد طاهری در سالن اصلی فرشچیان به روی صحنه می‌رود.

,

در سومین روز از نخستین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌خوانی روح‌الله، از ساعت 15 نمایشنامه «صدای مرگ» به کارگردانی احمد نیک پیام  در سالن کوچک تالار هنر خوانش می‌شود، همچنین از ساعت 16 نمایش خیابانی باقرآباد، به کارگردانی آدینه رحیم‌نژاد در محوطه تالار هنر اجرا می‌شود.

,

سالن کوچک تالار هنر در این روز نمایش «ترور نافرجام« به کارگردانی محمدعلی عمادی را از ساعت 16:15 به روی صحنه دارد و نمایش خیابانی روز خون، به کارگردانی مجتبی خلیلی در محوطه این تالار اجرا می‌شود.

,

مجتمع فرشچیان نیز در سومین روز از جشنواره نمایش خیابانی «خرداد رخ داد» به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی نسا سلیمانی را اجرا می‌کند و سالن اصلی این مجتمع نیز میزبان نمایش صحنه‌ای آن شب که ستاره افتاد، به کارگردانی شمس‌الله اکبری خواهد بود.

,

بر این اساس، در روز پنجشنبه کارگاه بازیگری با حضور کریم اکبری مبارکه و روز جمعه کارگاه ادبیات نمایشی با حضور نصرالله قادری، در محل نگارستان امام خمینی‌(ره) برگزار می‌‌شود.

,

آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز جمعه، از ساعت 18 در سالن اتاق بازرگانی اصفهان، همراه با تجلیل از عوامل نمایش‌های برگزیده برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه