اخبار داغ

در نشست هنرمندان شهرستان بهار با رئیس بسیج هنرمندان و بسیج رسانه مطرح شد:

هنرمندان ما در شهر خود غریبند/ آثار هنرمندان را خریداریم

هنرمندان ما در شهر خود غریبند/ آثار هنرمندان را خریداریم
صبح امروز نشست هنرمندان شهرستان بهار با رئیس بسیج هنرمندان و بسیج رسانه استان همدان در سپاه ناحیه بهار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بهارانه، در این نشست که صبح امروز در سپاه ناحیه بهار برگزار شد هنرمندان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و از نبود حمایت های لازم از هنرمندان گلایه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهارانه,

مهدی طراوتی توانا یکی از شاعران شهرستان بهار به نمایندگی از هنرمندان شهرستان به برگزای یادواره ها و گنجاندن شعر و هنر در آن پرداخت و گفت: امروز ذائقه مردم ما تغییر کرده و باید مطابق با ذائقه ها پیش برویم که نمونه آن را می توان برگزاری یادواره ها و مراسم مختلف و گنجاندن هنر شعر و نمایش در آن بیان کرد.

,

هنرمندان ما در شهر خود غریبند

, هنرمندان ما در شهر خود غریبند,

طراوتی ادامه داد: ظرفیت سپاه بسیار بالاست ، اما هنرمندان هیچ آشنایی با این سیستم ندارند و پیشنهاد می کنم اگر حوزه فرهنگی در سپاه وجود دارد ، با هنرمندان تعاملش را بالا برده و رصد کند که در چه زمینه هایی می توان از هنرمندان شهرستان استفاده کرد و از این ظرفیت استفاده مطلوب نماید.

,

طراوتی با بیان اینکه هنرمندان در شهر خود غریب هستند گفت: متاسفانه ما شاهدیم که خیلی از مردم ما هنرمندان ما را به نام هنرشان نمی شناسند و این نه برای هنرمند ما که برای نهادهای فرهنگی ما افت دارد که نتوانسته هنرمند را به جامعه بشناساند.

,

, ,

امروزه باید برای هنر هزینه کرد

, امروزه باید برای هنر هزینه کرد,

مهدی رهنما یکی دیگر از حاضرین و نماینده گروه ادبی شهرستان دیده شدن هنر یک هنرمند را مهمترین نیاز برشمرد و گفت: اگر ما نتوانیم هنر هنرمندان خود را به خوبی به مردم عرضه کنیم ، در عوض در شبکه های اجتماعی آن هنرهایی بی اساسی که با رنگ و لعاب در حال رشد هستند رشد کرده و به مردم عرضه می شود.

,

وی ادامه داد: برای هنر باید هزینه کرد اگر امروز هزینه نکنیم فردا چند برابر آن را به صورت پادتن باید هزینه کنیم. بر این اساس پیشنهاد می شود که اداره ارشاد از طریق ایجاد لینک با صدا و سیمای استانی هنر هنرمندان ما را به عرصه نمایش بگذارد.

,

رهنما همچنین بر وجود چشم انداز 5 ساله فرهنگی هنری تاکید کرد و گفت: ما باید برای این چشم پارامترهایی تعریف کرده و سعی کنیم هر ساله به این شاخص ها دست یابیم تا به چشم انداز 5 ساله برسیم.

,

هنرمندان ما درگیر وضعیت معیشتی خود هستند

, هنرمندان ما درگیر وضعیت معیشتی خود هستند,

محمود غفاری نماینده گروه نمایش و تئاتر شهرستان در ادامه از نبود حمایت از هنرمندان گروه نمایش گلایه کرد و گفت: در سال 90 و 92 دو نمایش پر بیننده به نام غریبه شام و باکاروان نیزه داشتیم که هیچ حمایتی از آنها نشد و از طریق کمک های مردمی به نمایش درآمد در حدی که حتی برای گرم کردن سالن نمایش خودمان بخاری آورده و سالن را گرم می کردیم.

,

غفاری وضعیت معیشتی هنرمندان شهرستان را اسف بار خواند و گفت: هم اکنون هنرمندان شاخص شهر ما در انبارهای سیب زمینی کارگری می کنند . آیا این وضعیت یک هنرمند باید باشد در حالی که می بینیم هر ساله بودجه فرهنگی کشور کم می شود.

,

وی ادامه داد: همه هنرمندان ما کار غیر مرتبط می کنند چون حمایتی از آنها نمی شود. قسمت عمده کار هنری سخت افزار است ولی ما باید التماس کنیم تا سالن در اختیار ما قرار دهند. مسئولین ارشاد و آموزش و پرورش باید بیشتر با ما همکاری کنند.

,

جامعه ارزشی برای هنر و هنرمند قائل نیست

, جامعه ارزشی برای هنر و هنرمند قائل نیست,

علی غیبی دیگر هنرمند شهرستان و نماینده گروه هنرهای تجسمی شهرستان بر اینکه همه هنرمندان روحیه شهدایی ندارند اشاره کرد و گفت: باید به این نکته توجه کرد که هنرمندانی را که روحیه شهدایی  ندارند  چطور می توان جذب کرد. ما شاهد این هستیم که مسائل اعتقادی در جامعه و بین هنرمندان کم رنگ شده و با این موضوع نمی توانیم انتظار داشته باشیم که این هنرمند هم پای ما پیش بیاید.

,

غیبی گفت: جامعه ما ارزشی برای هنرمند قائل نیست اما این در صورتی است که پایه و بنیان هر کشور بر پایه هنر است و این هنر را هنرمندی که در فقر زندگی می کند باید زنده نگه دارد و این یک امر نشدنی است.

,

وی ادامه داد: هنرمندان سرمایه های فرهنگی ما هستیم اما وضعیت بد اقتصادی و معیشتی هنرمندان باعث شده که این هنرمندان تک تک از شهر و کشورشان فراری شوند و من شاهد این هستم که خیلی از هنرمندان در حال نقل مکان از این شهر و حتی کشور هستند ، چرا که بهایی به هنر آنها داده نشده است.

,

شبکه های اجتماعی همچون یک رسانه محلی در شهرهای کوچک عمل می کنند

, شبکه های اجتماعی همچون یک رسانه محلی در شهرهای کوچک عمل می کنند,

مرضیه کریمی رادپور مدیر مسئول پایگاه خبری نشاط شهر و بهارانه به نمایندگی از از خبرنگاران حاضر در این  جلسه در ادامه به بیان برخی مشکلات خبرنگاران در شهرستان پرداخت و گفت: نبود حمایت مادی و معنوی باعث شده که این شهرستان هم اکنون با کمبود خبرنگار مواجه شده و هیچ فردی مایل به فعالیت در این حرفه نیست.

,

وی به بیان نفوذ شبکه های اجتماعی در شهرستان و کارکرد آن پرداخت و گفت: شبکه های اجتماعی در شهر های کوچک مثل یک رسانه کوچک و محلی عمل می کنند و این فضا به خوبی  در شهرستان کنترل شده است ؛ اما به صورت داوطلبانه و از طریق نهادهای مردمی که هیچ حمایتی هم از آنها نمی شود.

,

, ,

آثار هنرمندانی  را که در شبکه های مجازی قابلیت انتشار دارد خریداریم

, آثار هنرمندانی  را که در شبکه های مجازی قابلیت انتشار دارد خریداریم,

در ادامه عباس محرمی ، رئیس بسیج رسانه استان رسانه را رکن چهارم دموکراسی در جامعه خواند و گفت: اگر رسانه ای بخواهد از جایی حمایت شده و پولی دریافت کند وابسته به آن ارگان شده و استقلال خود را از دست می دهد و لذا مردمی بودن خود را از دست می دهد.

,

وی در مورد حمایت از شبکه های اجتماعی شهرستان و حمایت از هنرمندان گفت: پیشنهاد می دهیم که هنرمندان آثاری که در شبکه های مجازی قابلیت انتشار و ارائه دارند را به ما بدهند به این صورت ما با ایجاد ارتباط بین شبکه های اجتماعی و هنرمندان شرایط را طوری فراهم می کنیم که هم هنرمندان هنر خود را عرضه نمایند و هم شبکه های اجتماعی حمایت شوند.

,

وی همچنین گفت: هنرمندانی که می توانند هنر خود را در فضای مجازی عرضه کنند به بسیج رسانه مراجعه کنند، آثاری همچون پوستر ، شعر ، فیلم کوتاه، کلیپ و آثاری که قابلیت انتشار در فضای مجازی دارند را از هنرمندان خریداری کرده و در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد.

,

کار اصلی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بر عهده اداره ارشاد شهرستان است

, کار اصلی حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بر عهده اداره ارشاد شهرستان است,

کرمی رئیس بسیج هنرمندان استان همدان در ادامه جلسه به سوالات مطرح شده از سوی هنرمندان پاسخ داد و از حضور نیافتن رئیس اداره ارشاد در جلسه گلایه کرد و گفت: کار اصلی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان است و بسیج هنرمندان تنها کمک دهنده این عرصه است ، اما این اداره تنها در زمینه مکان به ما کمک کرده است.

,

وی ادامه داد: در چاپ کتاب قول همکاری به هنرمندان داده ایم و تا جای ممکن از هنرمندان حمایت می کنیم. هنرمندان خودشان طرح و برنامه بنویسند و به ما بدهند و ما تا جای ممکن از آنها حمایت می کنیم. هنرمندان خودشان باید متولی کار باشند.

,

کرمی همچنین از کمبود گروه صنایع دستی در شهرستان سخن گفت و ادامه داد: با وجود ظرفیت بالای شهر لالجین کمبود گروه صنایع دستی در شهرستان دیده می شود چرا که در این راستا با حمایت های نماینده شهر کارهای خیلی خوبی می توان انجام داد.

,

 فرمانده سپاه ناحیه بهار در انتها به بیان اهمیت هنر و فرهنگ پرداخت و  گفت: ما نیز به دنبال حل مشکلات هنرمندان شهرستان هستیم و در این راستا جلسات متعددی برگزار خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب رسیده و این حوزه را بتوان تقویت کرد.

,

شایان ذکر است که فرماندار و رئیس اداره ارشاد شهرستان از مدعوینی بودند که در این جلسه حاضر نشدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه