اخبار داغ

پس از گذشت 10 سال؛

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران اجرایی نشد

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران اجرایی نشد
قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران نیز سال 86 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد اما با گذشت بیش از ده سال هنوز این قانون اجرایی نشده و باعث نارضایتی پرستاران شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار پنجم جمادی الاول روز ولادت بانوی قهرمان کربلا، حضرت زینب (س) است که به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است. علت این نام گذاری پرستاری حضرت زینب (س) از  حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران اهل بیت (ع) پس از واقعه کربلاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,

امروز نیز پرستاران با همان عشق و انگیزه زینبی از بیماران مراقبت می کنند و بیش از آن که به کار خود با دیده شغل نگاه کنند، آن را عشقی فداکارانه می دانند، زیرا مزایای حقوقی و مالی پرستاری به هیچ وجه قابلیت جبران حجم بالای مسئولیت های این شغل پر استرس و خسته کننده را ندارد، پرستاران شبانه روز مشغول رسیدگی به بیماران هستند و نمی توانند لحظه ای را بدون دغدغه سپری کنند.

,

گفتگوی نسل شاهوار با چند نفر از پرستاران بیمارستان های شاهرود در ذیل آمده است:

, نسل شاهوار ,

صبوری لازمه شغل پرستاری است

, صبوری لازمه شغل پرستاری است,

سادات میری یکی از پرستاران بیمارستان بهار شاهرود است وی در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار انتخاب شغل پرستاری را علاقه شخصی اش عنوان کرد و گفت: پرستاری شغل سختی است که مشکلات فراوانی دارد و از آن دسته مشاغلی است که به صبوری زیاد احتیاج دارد اما در کنار همه سختی ها سلامت جسمی و روحی بیماران سختی های کار را به شیرینی تبدیل می کند.

, نسل شاهوار ,

وی اظهار کرد: تعداد کم پرسنل پرستاری یکی از مشکلات پرستاران است، تخت های بیمارستانی افزایش یافته اما تعداد پرستاران افزایش خاصی نیافته است و یک پرستار مجبور است کار چند پرستار را به صورت همزمان انجام دهد و بعد از اتمام کار روزانه باید گزارش نویسی شیفت خود را انجام دهد.

,

این بانوی پرستار که فرزند کوچکی نیز دارد پیشرفت در حوزه کاری را مرهون حمایت های همسرش دانست و افزود: در شیفت های روز پسرم را مهدکودک می گذارم اما شیفت شب به صورت نوبتی نزدم همسرم، مادر همسرم یا مادر خودم هست اما در مجموع شیفت شب برای خانم های متأهلی که فرزند کوچکی نیز دارند مشکل است.

,

عدم رعایت استاندارد تعداد پرستار نسبت به بیمار در مراکز درمانی دولتی

, عدم رعایت استاندارد تعداد پرستار نسبت به بیمار در مراکز درمانی دولتی ,

حسینی یکی دیگر از پرستاران بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود است، این بانوی پرستار نیز در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره عدم تناسب استاندار تعداد پرستار نسبت به بیمار گفت: به علت کمبود پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی استاندارد تعداد پرستار نسبت به بیمار رعایت نشده و یک پرستار گاها به بیش از 12 بیمار ارائه خدمات می دهد.

, نسل شاهوار,

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: اجرای این طرح باعث شد بدون افزایش کادر پرستاری باعث شد تا مردم مراجعات بیشتری برای استفاده از خدمات به بیمارستان های دولتی داشته باشند و کار پرستاران افزایش یافته یابد.

,

این بانوی پرستار افزود: به غیر از بیمارستان بهار که بیشتر ویژه زنان و زایمان است بیمارستان امام حسین علیه السلام شاهرود تنها بیمارستان دولتی در شهرستان های شاهرود و میامی است و گاها به غیر از ارائه خدمات به بیماران این دو شهرستان بیمارانی از شهرهای همجوار نیز در این بیمارستان بستری می شوند و در برخی اوقات حجم مراجعات آنقدر بالاست که در بخش اورژانس تخت های بستری در راهرو ها گذاشته می شود.

,

حسینی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان های شاهرود و میامی در مسیر تردد زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام و بروز تصادفات جاده ای در این محور بیان کرد: انتقال مصدومان و مجروحان تصادفات جاده ای به ویژه در ایام نوروز، تعطیلات و سفرهای تابستانی به این بیمارستان زیاد است و با کمبود پرستار و نیروی انسانی گاها در ارائه خدمات دچار مشکل می شویم.

,

قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران پس از ده سال اجرایی نشده است

, قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران پس از ده سال اجرایی نشده است,

محمدی نیز یکی دیگر از پرستاران مراکز درمانی دولتی در شهرستان شاهرود است، وی نیز در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت و عدم تامین رضایت شغلی پرستاران گفت: اقدام خاصی از سوی وزارت بهداشت برای استخدام پرستاران انجام نشده است و بیمارستان ها نیز کمبود پرسنل را از محل نیروهای شرکتی تامین می کنند که گاها در پرداخت حقوق و مطالبات پرستاران معوقات دارند.

, نسل شاهوار,

وی با بیان اینکه به علت کمبود پرستار گاها مجبور به اضافه کاری نیز هستیم اظهار کرد: پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و به دلیل مواجه بودن با عوامل  بیماری زا در زمان کاری بیشتر از سایر افراد در معرض قرار گرفتن به انواع بیماری ها قرار دارند و متاسفانه مسئولان نیز نسبت به شرایط کاری سخت پرستارن توجه چندانی ندارند.

,

این پرستار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت افزود: اجرای این طرح باعث افزایش درآمد پزشکان تا چند برابر شد و متاسفانه از اجرای این طرح چیزی جز فشار کاری مضاعف عاید پرستاران نشده است.

,

محمدی با انتقاد از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران یادآور شد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاران نیز سال 86 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد اما با گذشت بیش از ده سال هنوز این قانون اجرایی نشده است و دولت ها و وزیران بهداشت فقط وعده داده اند.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه