اخبار داغ

پل هوایی میدان آزادی با ورود 6 دستگاه جدید، قبل از پایان سال مجددا راه اندازی می شود

پل هوایی میدان آزادی با ورود 6 دستگاه جدید، قبل از پایان سال مجددا راه اندازی می شود
پل های مکانیزه یکی از نشانه های مبلمان توسعه یافته شهری است که نشان از یک مدرنیته آشکار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، پل هوایی شهر سنندج واقع در میدان آزادی هم، یک پل مکانیزه در سیستم باز و با وسعت زیاد است که سه سالی از عمر آن می گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

اما جالب است که وجود این پل هوایی نه تنها رضایت مردم را جلب نکرد بلکه نارضایتی های زیادی هم به دنبال دارد، خصوصا که پله های این پل هوایی یا خاموش است و یا درست و حسابی کار نمی کند.

,

 

,

در روزهای اخیر کلیپی از نارضایتی مردم از غول آهنی میدان آزادی سنندج منتشر شد، کلیپی که سر و صدای زیادی هم به پا کرد، بازنشر این کلیپ در سایت و کانال خبری، تحلیلی کردتودی هم مخاطبان زیادی داشت، یکی از مخاطبان این کانال که اتفاقا مدیرعامل یک شرکت فناوری تعمیر و سرویس دهی پله های مکانیزه بود، طی تماسی تلفنی خواهان همکاری با شهرداری سنندج در خصوص سرویس دهی در مورد این غول آهنی شد.

, کردتودی,

 

,

این سایت تحلیلی هم وظیفه خود دانست که در این خصوص با شهرداری تماس گرفته و این همکاری را اطلاع رسانی کند.

,

 

,

پل هوایی سنندج، کردتودی

, پل هوایی سنندج، کردتودی,

 

,

بهزاد ریحانی فرد سرپرست معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: پل هوایی میدان آزادی سنندج برخی اشکالات فنی دارد که غیرقابل انکار است، ولی علاوه بر خود پل مشکل عمده ایجاد و تشدید مشکلات این سازه، قرار گرفتن در فضای باز و متاسفانه فرهنگ نادرست استفاده همشهریان از این وسیله است.

,

 

,

وی بیان کرد: مشکلات فنی این سازه باید به صورت اصولی رفع و رجوع شود، که نیاز به زمان دارد، و ما بعد از طی فرایند لازم توانستیم شرکت سازنده این پل را برای تعمیر اصولی آن مجددا پای کار کشانیم.

,

 

,

ریحانی فرد همچنین عنوان کرد: از جمله تعهدات شرکت سازنده این پل هوایی، ارائه خدمات تعمیر و سرویس دهی رایگان به این کار است و به همین دلیل هم ما تاکنون اقدام به تعمیر پل نکردیم، چون سازنده پل هوایی در خارج از استان بود و امکان سرویس دهی سریع تر وجود نداشت.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه آغاز طرح تعمیر پل هوایی از یک هفته دیگر کلید خواهد خورد، افزود: پله های این پل هوایی باید تعویض شود و به دلیل اینکه تجهیزات وارداتی بود و نیاز به ترخیص از گمرک داشت تاکنون این روند به تعویق افتاده است و همچنین لازم است 6 دستگاه جدید به این سیستم مکانیزه اضافه شود.

,

 

,

سرپرست معاون فنی و امور زیربنایی شهرداری سنندج، اذعان کرد: متاسفانه قرارداد ساخت این پل هوایی سیستم باز که برای اولین بار در استان کردستان در سال 91 بسته شد، با کیفیت کمتری انجام شد که امروز به دنبال رفع اصولی مشکل این پروژه هستیم.

,

 

,

پل هوایی سنندج، کردتودی

, پل هوایی سنندج، کردتودی,

 

,

پل هوایی شهر سنندج تا 15 اسفند مجددا راه اندازی خواهد شد

,

وی همچنین بیان کرد: در کنار تجهیزات مدرن چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد، اصول و نحوه صحیح استفاده از این وسیله است، که با توجه به اینکه این پل در سیستم باز است، متاسفانه برخی از شهروندان پله ها را به بازی گرفته و منجر به وارد آمدن خسارت به آن می شوند.

,

 

,

ریحانی فرد با بیان اینکه دکمه های این پل برای شرایط اضطراری تهویه شده و مردم باید تنها در مواقع اضطراری آنها را فشار دهند، نه به منظور بازی و سرگرمی و تلافی که این امر، خسارت بیشتری را به مبلمان شهری وارد می کند و علاوه بر صرف هزینه های سرسام آور در نهایت نارضایتی عامه مردم را به دنبال دارد.

,

 

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با سرویس دهی که از هفته آینده آغاز خواهد شد، و انشالله قبل از شروع شلوغی و ازدحام پایان سال یعنی در تاریخ 15 اسفند ماه کار تعمیر و جایگزینی پله های تخریب شده به اتمام خواهد رسید، منتها لازم است که فرهنگ استفاده از وسایل موجود در مبلمان شهری توسط مردم هم ارتقا یابد تا کمتر هزینه های جاری صرف موارد غیراضطراری و تحمیلی شود.

,

 

,

راه اندازی مجدد این پل هوایی در کاهش چشمگیر ترافیک شهری هم نقش به سزایی دارد و همکنون که این پل با مشکل مواجه است، می توان گفت معضلات زیادی در خصوص ترافیک شهری و عبور و مرور مردم ایجاد کرده است که به دلیل اینکه میدان آزادی مرکزیت شهر هم به شمار می آید می تواند حجم سنگین ترافیک این میدان را از دیگر علل لزوم تسریع در روند نعمیر سازه نام برد.

,

 

,

پل هوایی سنندج، کردتودی

, پل هوایی سنندج، کردتودی,

 

,

در حقیقت احداث پروژه «پل هوایی مکانیزه عابر پیاده سیستم باز میدان آزادی سنندج» با هدف کاستن از بار ترافیکی هسته مرکزی شهر در کنار سهولت تردد و بالا بردن ضریب امنیت عابران پیاده در سال 92 رونمایی شد و حتی مورد استقبال عمومی نیز قرار گرفت.

,

 

,

اما خرابی این پل و تعطیلی همیشگی آن نتوانست دردی دوا کند و مردم را ناراضی از این وضع کرد، که امیدواریم هر چه سریع تر مشکل آن رفع و بتواند، واقعا عملی و ارزشمند واقع شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه