اخبار داغ

شهردار لطف آباد:

بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است

بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است
شهردار لطف آباد ضمن بیان اینکه بزرگترین مشکل شهرداری‌ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است، گفت: 34 سال از عمر قانون شهرداری‌ها در مجلس شورای اسلامی می‌گذرد، ولی هنوز لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها در سالن‌های مجلس در حال رفت و آمد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی هاشم نیا در گفتگو با درگز خبر، تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری لطف آباد دارای مشکلات عدیده ای است که از جمله آنها می توان به مسدود بودن حسابها و حقوق معوق پرسنل این نهاد اشاره کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگز خبر,

 

,

وی به طور خلاصه به تبیین اهداف پیش روی شهرداری پرداخت و گفت: بنا بر فرمایش ائمه اطهار علیهم السلام، خدمت به خلق و شهروندان، بعد از توحید بالاترین نعمت الهی است که به مسئولان داده می شود. بنابراین اولین هدف شهرداری، تکریم ارباب رجوع و جلب رضایت شهروندان است. پرسنل این نهاد اخلاق مداری و گشاده رویی را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

,

 

,

شهردار لطف آباد عنوان کرد: در تمام بزنگاه ها و مشکلات شهر، حضور حداکثری شهروندان و مشارکت آنها در مسائل اجرایی و خدماتی باعث می شود مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

,

 

,

هاشم نیا با اشاره به جنبه عمومی و خصوصی تعامل شهرداری با مردم و ادارات اظهار کرد: اگر بتوانیم در جهت اجرای سیاست های نظام، با مسئولین دوایر دولتی تعامل خوبی داشته باشیم قطعا رشد و توسعه شهر رقم خورده و دچار بروکراسی های اداری نخواهیم شد.

,

 

,

وی تبیین کرد: یکی از موضوعاتی که امروزه دغدغه اصلی خانواده ها بوده و باعث نگرانی آنها شده، معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان است. در گذشته شهرداری ها فقط نهادهای خدماتی بودند ولی امروز تبدیل به یک نهاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شده اند، چنانچه بتوانیم پروژه های عمرانی و اعتبارات اصلی شهر را جذب کنیم قطعا خواهیم توانست گره های کور اشتغال را باز کنیم.

,

 

,

هاشم نیا تاکید کرد: در شهر لطف آباد آجری روی آجر گذاشته نخواهد شد مگر اینکه صفر تا صد آن به افراد بومی و جویای کار این شهر واگذار شود.

,

 

,

شهردار لطف آباد اظهار کرد: شهرداری ها به عنوان یک نهاد و دستگاه اقتصادی در شهر فعالیت می کنند و می توانند ایجاد اشتغال داشته باشند؛ اما این کار منوط به آن است که اعتبارات به درستی جذب شده و پروژه های اساسی در شهر تعریف شود تا از این راه بخشی از مشکلات بیکاری حل شود.

,

 

,

وی با اشاره به ضرورت رشد و توسعه فرهنگی در شهرها بیان کرد: در تمام شهرداری ها اجرای جوی و جدول و نما و آسفالت انجام می شود؛ اما نکته حائز اهمیت این است که لطف آباد به عنوان شهری که مدخل ورودی کشور ایران محسوب می شود باید در معرفی تاریخ و پیشنیه این شهر حرفی برای گفتن به مسافران داخلی و خارجی داشته باشد.

,

 

,

شهردار لطف آباد تاکید کرد: در همین راستا و در جهت رسیدن به شهر ایده آل و اسلامی که شاخصه های مهم آن توسط مقام معظم رهبری به مدیران شهری ابلاغ شده، باید در تمام نمادها و المان های شهری فرهنگ ایثار شهادت و معنویت سرلوحه کار مدیران شهری باشد.

,

 

,

هاشم نیا تصریح کرد: مدیری موفق خواهد بود که بتواند فرهنگ ناب اسلامی را برای رسیدن به شهر ایده آل تعریف کند، در غیر این صورت حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

,

 

,

وی به تشریح وظایف شهرداری پرداخت و گفت: بخشی از وظایف شهرداری ها ایجاد زیرساخت و اجرای پروژه هایی از قبیل مباحث مربوط به ترافیک و حمل و نقل و احیای بافت های تاریخی است و چنانچه مدیری در این راه قصور کند و برای آینده شهر برنامه کارشناسی نداشته باشد قطعا اثرات سوئی بر شهر وارد خواهد شد.

,

 

,

شهردار لطف آباد ضمن بیان اینکه بزرگترین مشکل شهرداری ها نداشتن منابع درآمدی پایدار است عنوان کرد: 34 سال از عمر قانون شهرداری ها در مجلس شورای اسلامی می گذرد ولی هنوز لایحه درآمد پایدار برای شهرداری ها در سالن های مجلس در حال رفت و امد است و متاسفانه در بودجه 97 هم هیچ اعتبار درست و استانداردی برای شهر لطف آباد تعریف نشده است.

,

 

,

هاشم نیا گفت: امروز شهرداری ها در حال ورشکستگی هستند و تمام شهرداران دغدغه تعطیلی این نهاد را دارند؛ چراکه درآمد حاصل از ساخت و ساز کاهش بسیار چشمگیری داشته و ردیف های بودجه کمک های دولتی به شهرداری ها روز به روز در حال برداشته شدن است.

,

 

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام این مشکلات، به لطف خدا و با مساعدت و همیاری مردم عزیز و شورای محترم اسلامی شهر قادر خواهیم بود مشکلات را حل کرده و شهر را به نحو احسن اداره کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه