اخبار داغ

پس از گذشت 10سال؛

پرستاران چشم انتظار اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری

پرستاران چشم انتظار اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری
پرستاران یاوران بیماران هستند و در زمانی که بیمار در حال درد و رنج از همه جا ناامید است، چشم امیدش به پرستار است؛ پرستارانی که چشم امیدشان به اجرایی شدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از سوی وزارت بهداشت هستند تا با مشکلات کمتری به حرفه خطیر خود بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی آفتاب ری، روز میلاد بانوی صبور اسلام، پرستار نهضت حسینی، پرستار تمام نیکی ها، پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) است و پرستاران باید به این مهم ببالند که چنین نام گذاری ارزنده ای انجام شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , آفتاب ری, آفتاب ری, ، ,

علت نام گذاری ولادت باسعادت بانوی قهرمان کربلا، به نام «روز پرستار» این است که این روز تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب(س) است که یاد این بزرگ بانو باعث الگو سازی در جامعه می شود و همچنین موجب تقویت روحیه زینب گونه در میان پرستاران و تقدیر و تشکر از زحمات و نقش پرارزش آنها در جامعه می شود.

,

پرستار، واژه ای آشنا که با شنیدن نامش آرامش می یابیم و به یاد کسانی می افتیم که در لحظات سختی و بیماری یاری‌رسان ما هستند.

,

جایگاه پرستار و حرفه پرستاری در تأمین و حفظ سلامت جامعه، جایگاهی ممتاز و طراز اول است اما جامعه پرستاری با مشکلات فراوان معیشتی، استخدامی و آموزشی دست و پنجه نرم می کند و توجه بیش از پیش مردم و مسئولان را به این امر می طلبد.

,

حضور در محل کار حتی در ایام تعطیل، نشان دهنده سختی مضاعف حرفه پرستاری است که این مسئله، باید همواره مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

,

مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: «مسئولان باید در برنامه ریزی های خود، نگاه ویژه ای به شغل پرستاری داشته باشند و برای حل مشکلات آنان، از جمله مسائل معیشتی، استخدامی، آموزش حین خدمت و دوران استراحت پرستاران، در چارچوب مقدورات و امکانات دولت، بیش از پیش تلاش نمایند.»

,

 

,

* وزارت بهداشت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند

, * وزارت بهداشت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند, * وزارت بهداشت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند,

محسن علیجانی زمانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  آفتاب ری، با بیان اینکه محور فعالیت هر مرکز درمانی پرستاران هستند، گفت: پرستاران جایگاه مهمی در جامعه دارند و چشم امید بیماران هستند اما این قشر زحمت کش دچار مشکلات مختلفی هستند.

,  , آفتاب ری, آفتاب ری,

وی با بیان اینکه بحث و خواسته اصلی پرستاران مربوط به کارانه است، گفت: ده سال از تصویب  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی، می گذرد امام این قانون هنوز اجرا نشده است و  پرستاران در این مدت از حق مسلم خود برخوردار نشده اند.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه جامعه پرستاری همچنان منتظر اجرایی شدن این قانون است، ادامه داد: از سال 86 مجلس تصویب کرده که خدمات پرستاری تعرفه گذاری شود ولی در مرحله قانون مانده و اجرایی نشده است و ما از وزارت بهداشت می خواهیم که انجام بدهد.

,

علیجانی زمانی با اشاره به نیروهای آموزش دیده ای که به جای پرستار در بیمارستانها به کار گرفته می شوند، اظهار کرد: طرح تربیت پرستار بیمارستانی، پرستاری آکادمیک را نابود می‌کند و تهدیدی برای امنیت شغلی پرستاران است.

,

وی تصریح کرد: پرستاری حرفه ای مهم است که تا مقاطع دکتری نیز دانشجو می پذیرد و لذا صحیح نیست که برای کمبود پرستار از این روش استفاده شود. درمان یک کار تیمی است تیم درمانی باید در جایگاه خودشان قرار بگیرند و بتوانند خدمات پرستاری را تجویز کنند نه اینکه روز به روز آنها را تضعیف کنیم.

,

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: کمبود پرستار در مراکز درمانی، ساعات زیاد کار پرستاران، نداشتن تعطیلی در ایام تعطیل سال و مواردی از این دست از جمله چالش‌ های مهم جامعه پرستاری محسوب می‌شوند و لازم است پرستاران از نظر روحی و معنوی نیز حمایت شوند تا بتوانند با روحیه و علاقه بیشتری به این امر خطیر بپردازند.

,

 

,

* پرستاران ری محروم از نظام مستقل

, * پرستاران ری محروم از نظام مستقل, * پرستاران ری محروم از نظام مستقل,

فاطمه تاجیک مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در گفتوگو با خبرنگار  آفتاب ری با بیان اینکه شهرستان ری چهار بیمارستان دارد، گفت: ری با اینکه یک شهرستان مستقل است، اما حدود ۹۰۰ پرستار این شهرستان از داشتن نظام پرستاری مستقل محروم هستند.

,  , آفتاب ری, آفتاب ری,

وی افزود: یکی از مشکلات مطرح شده توسط پرستاران ری این است که وقتی به قسمت حقوق و مزایا می رسد، آن ها جزو تهران حساب می شوند و به مزایای آن ها افزوده نمی شود این در حالی است که پرستاران شهرستان ها از مزایای بیشتری نسبت به پرستاران استانی برخوردار هستند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری اظهار کرد: از مسئولان می خواهم که نظام مشخصی را برای پرستاران مشخص کنند و پرستاران ری نیز از مزایای نظام پرستاری شهرستانی بهره مند شوند.

,

پرستاری شغلی سخت، حساس و مهم است که از کمترین مزایا برخوردار است در این میان مزایای پرستاران شهرری از این کمترین نیز، پایین تر است. توجه وزارت بهداشت به جامعه پرستاری خواسته ای است که می تواند التیام بخش مشکلات این یاوران بیماران باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه