اخبار داغ

نماینده مردم قم در مجلس:

مورد اهانت قرار گرفتیم اما مانع از افزایش حقوق و مزایای مقامات شدیم

مورد اهانت قرار گرفتیم اما مانع از افزایش حقوق و مزایای مقامات شدیم
امیرآبادی درخصوص افزایش حقوق مدیران گفت: با توجه به شرایط خاص کشور تصمیم گرفتیم که مانع از افزایش حقوق و مزایای مدیران و مقامات شویم، گرچه مورد اهانت برخی هم قرار گرفتیم ؛ برخی در این مورد به بنده پیامک زده و توهین و تهدیدکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به تقدیم بودجه سال 97 شهرداری به صحن علنی شورای شهر، اظهار داشت: از این اقدام شهرداری تقدیر می‌کنیم و امیدواریم اعضای شورا نیز در زمان مقتضی و طبق برنامه، بودجه را با اولویت مناطق محروم مورد بررسی قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: تعیین اولویت‌های مردم در داخل شهر به عهده نمایندگان مردم در شورا است و باید به مناطق محروم و حاشیه ای رسیدگی شود.

,

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به تقویت نظام جمهوری اسلامی با رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه ای، گفت:با توجه به رسیدگی سپاه به مناطق محروم و حاشیه ای شهر اما علیرغم تبلیغات دشمن هیچگونه تجمعاتی در این مناطق صورت نگرفت.

,

وی در ادامه با اشاره به روند بررسی بودجه 97، بیان داشت: با توجه به شرایط خاص کشور تصمیم گرفتیم که مانع از افزایش حقوق و مزایای مدیران و مقامات شویم گرچه مورد اهانت برخی هم قرار گرفتیم اما باید این کار انجام میگرفت؛ برخی در این مورد به بنده پیامک زده و توهین و تهدید کردند اما شخصا برای آنها توضیح دادم که باید برای رشد و ارتقاء کشور و کمک به اقشار کم‌درآمد با سطح درآمدی فعلی کنار آمد.

,

امیرآبادی با اشاره به اینکه در کمیسیون تلفیق تصمیم گرفته شد تا برخی زمین هایی که تحویل اشخاص بود از آنها پس گرفته شود، عنوان داشت: در این حوزه در قم نیز زمین‌هایی وجود دارد که باید به دولت برگردد.

,

وی خاطرنشان کرد: در بحث عوارض خروج از کشور با وجود بحث‌های دولت معتقد بودیم که مردم باید در سفرهایی مثل عتبات کمک شوند از همین رو عوارض را مانند سال گذشته قرار دادیم و نرخ خروج از کشور را برای اربعین صفر کردیم.

,

نماینده مجلس با اشاره به بحث پاداش پایان خدمت‌های نجومی برای برخی نهادها، ابراز داشت: برخی پول‌های سنگینی بابت پاداش پایان خدمت می‌گرفتند؛ برخی وزرا در برنامه ششم نگذاشتند کاهش آن را تصویب کنیم اما امروز از ما تقدیر کردند که با جلوگیری از این کار کمک زیادی به صرف بودجه در روند خدمت به مردم کردید و ما پاداش پایان خدمت را 7 برابر حقوق حداقل در نظر گرفتیم.

,

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات مردم، عدم افزایش تعرفه‌ها در راستای تقویت آرامش عمومی در جامعه و کمک به مردم از نظر سرانه‌های مالی و اقتصادی از تصمیمات دیگر مجلس بود.

,

امیرآبادی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در خصوص بودجه در کمیسیون تلفیق را در حوزه ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان عنوان کرد و گفت: در بودجه سال آینده تصمیم گرفتیم که وام ازدواج از 10 میلیون تومان به 15 میلیون رسیده و نرخ بازپرداخت آن نیز 60 ماهه باشد تا زوج‌های جوان ترغیب به این امر پسندیده شوند.

,

وی به برخی حواشی ایجاد شده در خصوص جدول 17 بودجه سال 97 دولت که هیچ کنترلی در آن نبود اشاره کرد و بیان داشت: جدول 17 مجموعه‌ای بود از کمک دولت به فعالیت‌های مختلف در کشور و هیچ‌گونه کنترلی در خصوص نحوه پرداخت و هزینه آن انجام نمی‌شد.

,

نماینده مجلس ادامه داد: در برخی موارد بودجه‌های اختصاص یافته در جدول 17 در موارد غیر صرف می‌شد؛ با وجود برخی اعتراضاتی که در خصوص حذف جدول 17 صورت گرفت اما این بزرگ‌ترین خدمت به حوزه، فرهنگ و دین بود که این جدول حذف شد و این بودجه به ایثارگران و معلولان کشور اختصاص گرفت.

,

وی با اشاره به بندی در بودجه سال 97 دولت در خصوص اختصاص عوارض کلان‌شهرها به سازمان شهرداری‌ها و کمک به شهرهای کوچک تصریح کرد: بعضا مشاهده شده بود که این ردیف صرف مواردی ناهمگون با روند بودجه می‌شد که تصمیماتی در این خصوص گرفتیم.

,

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق این ردیف 700 میلیارد تومان عوارض کلان‌شهرها برداشت می‌شد و به سازمان‌ شهرداری‌ها می‌دادند تا به شهرهای کوچک و روستاها بدهد و این شده بود محل معامله که با تصمیم کمیسیون تلفیق این رقم حذف شد و به کلان‌شهرها برگشت داده خواهد شد.

,

وی با تاکید بر تصمیماتی که در کمیسیون تلفیق در خصوص بودجه سال 97 دولت گرفته شده است اذعان کرد: امیدواریم این تصمیمات در صحن علنی نیز مورد حمایت قرار بگیرد چراکه آنها با توجه به شرایط فعلی کشور و ضرورت بهبود اقتصاد در آینده گرفته شده و امیدواریم بودجه سال آینده شرایط بهتری را از نظر مالی و اقتصادی برای دولت و مردم فراهم کند.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه