اخبار داغ

به مناسبت ولات حضرت زینب(س) و روز پرستار؛

حضرت زینب (س) الگوی واقعی پرستاران است / سختی کار برای پرستاری تعریف شده اما تاکنون جزو مشاغل سخت محسوب نشده است + تصاویر

حضرت زینب (س) الگوی واقعی پرستاران است / سختی کار برای پرستاری تعریف شده اما تاکنون جزو مشاغل سخت محسوب نشده است + تصاویر
سرپرستار بخش جراحی (2) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج گفت:حضرت زینب (س) الگوی واقعی پرستاران است و ما هم تلاش می کنیم با صبر ، ایثار و از خود گذشتگی که از ویژگی های مهم ان بانوی بزرگوار بود در کار خود بهترین خدمات را با آرامش به بیماران ارایه دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس ،پنجم جمادی الاول مصادف با سوم بهمن ماه  ولادت حضرت زینب (س)  و روز پرستار نامگذاری شده است به همین خاطر سری به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و بخش جراحی این بیمارستان زدیم تا بخشی از تلاش های شبانه روز این فرشتگان سفید پوش را که در جهت بازیابی سلامتی بیماران در تلاش و تکاپو هستند را به تصویر بکشیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

, ,

در بد ورود به بخش جراحی با سرپرستار بخش جراحی (2) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با سرپرستار این بخش مشغول گفت و گو با همکاران خود و مرور برنامه ها برای خدمات رسانی به بیماران بود مواجه شدیم و چند کلامی را با وی به گفت و گو نشستیم.

,

در بخش جراحی (2) بیماران ارولوژی ( مجاری ادراری) و ارتوپدی بستری هستند که نیاز به مراقبت ویژه ای دارند و در این بخش 21 نفر به بیماران خدمات ارایه می دهند.

,

پس از تبریک روز پرستار به  بخش جراحی 1 و 2  سری به برخی اتاق ها زدیم و تصاویر از خدمات رسانی پرستاران این بخش به بیماران بستری نیز ثبت کردیم .

,

, ,

سلامتی بیمار و رضایت وی و خانواده اش بزرگترین و شیرین ترین بخش کار پرستاری است

,

طاهره طلایی سرپرستار بخش جراحی (2) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با گرمی از ما پذیرایی کرد و به سولاتی که در رابطه با کار پرستاری و مشکلات و شیرینی های ان طرح شده بود با صبر و حوصله  و به خوبی پاسخ داد.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صبح زاگرس درباره سختی های کار پرستار و عشق به این رشته گفت: در رابطه با کار پرستاری و کمک به بیماران در روایات و احادیث به اجر و پاداش ان اشاره شده است و هر چند هر کاری جنبه مادی خود را دارد اما از لحاظ معنوی سلامتی بیمار و رضایت وی و خانواده اش بزرگترین و شیرین ترین بخش کار پرستاری است.

,

طلای عنوان کرد: نیت و تلاش برای کاهش درد بیمار و ارضای خاطر وی برای بازیابی سلامتی اش از مهمترین و بارزش ترین کارهایی است که می توان گفت اجر معنوی بسیار بالایی دارد.

,

سختی کار برای پرستاری تعریف شده اما تاکنون جزو مشاغل سخت محسوب نشده است

,

 سرپرستار بخش جراحی (2) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج افزود: پرستاری جزو کارهایی است که سختی کار برایش تعریف شده است و سختی های خود شامل شیفت های شبانه روزی و حضور در محل کار در تعطیلات و خدمات رسانی به بیمار و مراقبت از وی را دارد اما با این حال تاکنون جزو مشاغل سخت محسوب نشده است.

,

طلایی به برخی مشکلات جامعه پرستاری از جمله تبصره تعرفه گذاری پرستاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون و این تبصره که خاص نیروهای پرستاری است وضعیت پرستاران با توجه به سابقه و خدماتی که انجام می دهند مشخص می شود و براساس آن عدالت در این حوزه رعایت خواهد شد اما این تبصره در مرحله تصویب و اجرا مانده است.

,

, ,

مشکلات پرستاران

,

وی پرداخت نشدن معوقات 10 ماهه پرستاران ، بحث بازنشستگی و تبصره تعرفه گذاری را از مشکلات کلی پرستاری برشمرد و به طرح تحول سلامت نیز اشاره ای کرد و افزود: طرح تحول سلامت هر چند از طرح های خوب به شمار می رود اما باعث شد حجم کار پرستار افزایش یابد و به همین دلیل نیاز است متناسب به افزایش خدماتی که پرستاران به بیماران ارایه می دهند از لحاظ حقوق و مزایا نیز به انها توجه ویژه ای شود.

,

طلایی کمبود نیروی خدماتی را از دیگر موارد حوزه پرستاری دانست و گفت: این موضوع باعث می شود تا در برخی مواقع برای شتاب بخشی خدمات به بیماران از همراهان بیمار کمک گرفته شود که این موضوع در بعضی مواقع موجب دخالت همراه بیمار در کار و نارضایتی در این زمینه شود.

,

انتظارات بیماران و همراهان انها از پرستاران و پزشکان

,

وی در خصوص انتظاراتی که مردم و همراهان بیمار از پرستاران دارند نیز اشاره کرد و گفت: در بدو ورود به بیمارستان هر کسی استرس خاص خود را دارد و دوست دارد بهترین و مطلوب ترین نتیجه انجام شود اما باید گفت که روند درمان زمان بر بوده و براساس برخی شاخص ها و اولویت ها باید پیش برود تا بیمار بهبود یابد و تمامی پرستاران و پزشکان نیز به دنبال این امر هستند که بهترین خدمات به بیماران ارایه شود.

,

توصیه هایی به رسانه ها

,

طلایی از برخی همراهان بیمار نیز گلایه هایی داشت و گفت: از رسانه ها، صدا و سیما و خبرنگاران انتظار می رود نحوه ارتباط با بیمار و عدم دخالت در کار پزشک و پرستار را در جامعه نهادینه کنند و بیشتر در بحث ارتقای مهارت های ارتباطی و طریقه کنترل خشم و اضطراب و نحوه برخورد با مشکلات اطلاع رسانی کنند.

,

, ,

 وی ادامه داد: برخی اتفاقات در بیمارستان ها بین کادر درمانی و همراهان بیمار به وجود می آید که در این حوزه نیز باید آموزش های لازم از سوی رسانه ها به مردم داده شود تا تکرار نشوند.

,

طلایی عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از گروه روانشناسی مجربی در سیستم برخوردار است که می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز بهداشتی و درمانی در حوزه کنترل خشم و اضطراب و مهارت های ارتباطی با بیمار و همراهان بیمار این آموزشها را ارایه دهد.

,

سرپرستار بخش جراحی (2) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ضمن تبریک این روز به پرستاران استان و سراسر کشور گفت: حضرت زینب (س) الگوی واقعی پرستاران است و ما هم تلاش می کنیم با صبر ، ایثار و از خود گذشتگی که از ویژگی های مهم ان بانوی بزرگوار بود در کار خود بهترین خدمات را با آرامش به بیماران ارایه دهیم.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه